Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Eileen: häftigt med julbebis! Hopas du kan tjata dig till fredag, men oavsett- jättekul!
Eileen: häftigt med julbebis! Hopas du kan tjata dig till fredag, men oavsett- jättekul!
Stort grattis till din stora flicka sputnik! Hoppas allt har gått bra :)
Kasa: åh vilken superfin kille!!
Kelsson: usch, känner igen den där smärtan. Så var det för mig efter förra förlossningen- kunde inte sitta normalt och hade ont när jag rörde mig. Kändes också utanpå, på huden. Beror på var man blir sydd någonstans gissar jag, för nu har jag inte alls haft ont på samma sätt. Stackars dig, hoppas det ger med sig snart. Och ang att vara nära bebisen, så tycker jag att det inte går att vara för nära när de är så små. De behöver ju mkt fysisk närhet nu, gör dem trygga. Skulle också ha gustav i vår säng om det gick, men han behöver sova ensam i barnrummet (som har en dörr direkt till vårt rum). Annars vaknar storebror som nu sover i vårt rum.
Lycka till Eileen, hoppas bebben vill komma ut snart:) ... Kelsson: vad mysigt att du och Jenni duschade ihop och att det fungerade så bra. Hittills har jag bara tvättat Gustav med tvättlappar, det tycker han är myspys :) ..... Najje: tror att det är vanligt att inte gå upp förrän senare. Jag började gå stadigt upp v 27 ca. Hade konstant illamående, till och från kräkningar. Prata med bm pm du är orolig, min bm var noga med att väga mig varje gång för att se att jag inte gick ner i vikt, tydligen det man ska oroa sig för om man är lite längre gången. .... God jul alla!!!! Vad härligt för oss att fira med bebisar i och utanför magen!!
Måste bara skriva hur mysigt med två små ungar! Idag har min stora pojke berättat saga för lillebror, sett till att gunga babysittern, sätta i nappen och sjungit vaggvisor för honom. Han är så himla mycket mer intresserad och mysig än jag vågade hoppas på. Gör allt för att trösta honom :) och idag sa han att "jag älskar Gutta, han är min familj". Då knep det i mammahjärtat :)
Här har vi också haft världens finaste jul! Såå mysigt med alla Gustavs och storebrors släktingar, och att ha en nu liten krabat att samlas kring! Det var jättemysigt för gustav att ligga hos mormor, farmor och farfar. Och min stora pojke har varit så himla entusiastisk över julen vilket gör det jätteroligt med jul igen, för mig också:) ..... Najje: åh vad fint att din pappa öppnade sig! Vilken upplevelse det blir för honom när dina bebisar kommer! ... Dealiy: det är säkert ingen fara när det gäller medicinerna - försök lita på läkaren, även om det är lite svårt att släppa oron. Vet också att det är svårt att vara lugn och inte oroa sig, men man mår så dåligt av oron.
Fast jag är fortfarande lite besviken på svärföräldrarna som jag bjöd in även idag för att mysa med Gustav. Men de tackade nej för att de hellre ville ta en promenad och ta det lite lugnt. De bor 30 mil bort så man tror nu att de skulle ta tillfället i akt att mysa med barnbarnet. Trist, men inget jag kan göra ngt åt..
Trist att så många har familj eller svärisar med trist inställning. Men huvudsaken för bebisarna är ju vårt engagemang som föräldrar och alla här är ju superengagerade :) men det är såklart trist när mor eller farföraäldrar inte visar till 100 procent. ..... Här är jag och Gustav lite vinterförkylda, trist! .... Än så länge har jag klarat mig utan ersättning. Har som sagt mina problem med mjölkstockning istället, rädd hela tiden att få tillbaka det.
Stort grattis Eileen!! Usch vilken dramatisk förlossning, men stort grattis till Hector!! ..:. Grattis till Carlan och hennes flicka!!! Hoppas de återhämtar sig fort. ..... Aurora: vad söt han är!! Visst går det snabbt? Gustav är också en månad imorgon :)