• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • anderska

Jis: riktigt snygg klänning =) Jag undrar vad du köp den bh du har på din blogg. Den res riktigt bekväm ut, tycks inte hitta några sådanna!

Tror jag lider av lite semester feber. Har aldrig gjort det innan så det måste bero på mina gravid hormoner. Just nu kunde jag lika gärna stannat hemma i min ljuvliga säng men jag vet ju innerts inne hur skönt det kommer bli med sol och bad i en vecka. Jag är mest rädd att det ska kännas konstigt i magen :/

Jag längtar tills den natten jag får sova HELA natten. Har dock insett att det kommer dröja länge till! :p     

• Kelsson1

anderska: Om du inte blöder eller annars har risk för MF är det inte farligt med lyft. Det är mot slutet av graviditeten som det kan bli för jobbigt o då kan du få graviditetspeng o stanna hemma (om din arbetsgivare inte kan omplacera dig).

Najje: Hoppas att du inte blir smittad nu, man har ju lite lägre immunförsvar som gravid. Tror oxå på växtvärk. Men för en del kan foglossning börja väldigt tidigt...

Karmosin: Håller tummarna att allt ser fint ut på TUL idag!

Jis: Du var välidgt fin!

Ego: Var på mamma "kurs" eller vad man nu ska kalla det, igår hos BM. Var väldigt informativt och roligt. Bland annat sa BM att Mumomega kapslar behöver man ta bara var tredje dag. Känns bra så räcker de lite längre, de är ju inte billiga precis .
    Fick även förmaning från sjukgymnasten om att jag måste träna knipövningar DAGLIGEN! Hur i helskotta ska man komma ihåg de?

• Jis

Anderska: den vita bh:n är från Twilfit, den är dock inte jätte skön. Eller är det så att jag inte är van vid bh som inte är stoppade... Det är deras egna märke. Gud va skönt m en resa, jag greps av panik när jag insåg att det är lååååång tid innan Jag reser igen. Jag kan inte klaga, har varit i London över en weekend, USA i tre v och haft 4 v i Europa/landet.. Men ja, vill ligga på en solstol å slappa å läsa..

• Vickan I
    Kelsson1 skrev 2011-09-07 08:06:48 följande:
    Ego: Verkar ha gått över till trimester 3 enligt FLs graviditetskalender!

grattis
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lillstint

Anderska: Jag kände lika när jag skulle på semester, innan kände jag mest för att vara hemma och ligga i sängen men när vi väl var där var det såååå skönt. Njut och ha det bra!

Najje: Precis som Jis skriver är det säkert växtverk. Det kan kännas rejält och hålla i sig länge också.

Kelsson: Jag har inte riktgit fattat det där, verkar vara olika från olika kalendrar när man går in i tredje trimestern. Enligt BM (och landstingens vårdguider) räknar de att man går in i tredje trimester i vecka 28. Alltså fullgångna 28 veckor, inte 27+. Den enda gravidkalender jag hittat som verkar räkna på samma sätt som barnmorskorna är babycenters. Den tycker jag för övrigt är väldigt bra, har den som app till min telefon. Får massa bra tips därifrån. Idag påminner den om hur viktigt det är att stretcha under graviditeten....

• marsbebisar

Jis: Väldigt fin klänning och mage :)

Kelsson: härligt! Nu är det inte så länge kvar! Vad bra med en mammakurs. Var det en sån föräldragrupp där man är ett gäng gravida?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011