• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Vickan & Lindis: Tack!

Lillstintis: FLs kalender har lyckats räkna fram rätt BF så jag går på den !

• kasa01
    Najje, jag fick ont i ländryggen jätte tidigt!! fattade inte vad det var förrän nån klok här inne skrev att det kunde vara en typ av foglossning. Det har gått över nu, känner det bara vissa dagar. Det kom så pass tidigt att jag inte kunde rellatera det till graviditet, men det måsta varit hormonstyrt. Jag fick några stretch och styrke övningar av sjukgymnasten, men sen försvanna det av sig självt under sommaren helt utan övningar. Kan säkert vara samma för dig.

Har hört att ni som jobbar m små (skola/förskola) får ett extra starkt imunförsvar efter det första året m barnbaciller!!Kan nog komma till pass nu. KRAMAR!!

Detta m lyft, alla som får syskon o ska kånka runt på ett/tvååringar dagarna i ända. Tror nog att föret där inne klarar lyften ganska bra, men såklart att man ska undvika det onödiga.

100 dagar kvar idag!!   

KEL, grattis!
  • Kelsson1

NN81: Jo vi var väl kring 20st men blev indelade i två grupper. Tror inte att vi kommer att träffas så i den gruppen mer men det gör inget.

Lillstintis: Kom att tänka på, när syrran var gravid hade hennes BM rekomenderat att man inte tror på alla graviditetskalendrar som finns. Det hon hade rekomenderat var Growingpeople (tydligen sjukvårdspersonal som skriver där) och Gravid.se jag har själv läst i vårdguidens graviditetskalender, tycker att de verkar pålitligast

• Vickan I
    kasa01 skrev 2011-09-07 08:48:18 följande:

100 dagar kvar idag!!  
    Jippi, härligt delmål att komma till .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lillstint
    Kelsson1 skrev 2011-09-07 08:29:36 följande:
    Lillstintis: FLs kalender har lyckats räkna fram rätt BF så jag går på den !
    Det gör du rätt i!! Eftersom jag har varit så mycket i kontakt med mödravården har jag anpassat mig efter deras sätt att räkna bara...
  • Lillstint

Kelsson: Jo, absolut förlitar jag mig mer på infon som står på vårdguidernas sida. Insåg ganska snabbt att infon i de olika kalendrarna inte stämmer överens, så tar inte det på så stort allvar.

Men vad jag tycker är bra med babycenters är att den ger lite kul tips, dag för dag. Som att komma ihåg knipövningarna, dricka mycket vatten, gå till hudvårdssalong och skämma bort sig, skriva listor etc...

Kasa: Grattis till 100 dagar kvar! Ytterligare en milstolpe som allt känns speciell...

• anderska

Härligt Kelsson, Grattis!! Som jag sa tidigare, tiden går alldeles för fort! {#emotions_dlg.flower}

• anderska

Jis: nä jag är igentligen inte något fan av ovaderade bh:ar men den ser riktigt bekväm ut :p

• Lindis1974

Liten uppdatering:
    Är hemma i dag.
    När jag är uppe och rör på mig har det kommit lite bruna flytningar. Pyttelite men dem finns ändå där.
    Så nu ligger jag kvar i sängen resterande 8 månader ;)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011