Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: Jag har inte andningslarm, känner mig lugn iom att han sover svalt, på rygg och och i egen säng. Går in när jag lägger mig och känner på honom, och under natten om jag vaknar. Räcker för att stilla min oro:) Pymis som täcker tårna är bra om de sparkar av sig lakanet så de inte fryser, men de växer snabbare ur dem och blir obekväma då. Har nu mest pymis utan tår och istället vanliga stumpor.

• Viksan07

...och ang kudde så kan man ha en tunn som man bäddar ner under underlakanet :)

• Viksan07

Ja, jag fikar också gärna! Har min storson nästa vecka, kan då bara tis - tors fm, udda veckor kan jag när som helst. Hoppas jag kan vara med :) ... Ja, det går mkt pymisar här också. Insåg att allt i stl 62 är sommarkläder av det jag har från storsonen, så det blir att köpa nytt av mkt. .... Här har vi lite uppesittarnatt, så ovan vid det att jag känner mig helförvirrad just nu :/

• Viksan07

Tredjemaj: Tack! Ja, de är jättefina när de börjar le :) Jag har en sån snuggle bag. Det finns olika tog-värden, 1,2 och 3, som säger hur varma de är. Har man ett ganska kallt rum så kan det vara bra med en sån, om sängen står nära ett fönster tex. Vi har tog 1 på vår. Fast vi har inte använt den så mkt eftersom vi har lagt en vagninsats i spjälsängen, för att kunna vagga. Påsen som är ganska stor får inte plats då. Men den är bra, lätt att ta i och ur bebisen- och den känns inte alls särskilt varm, inte om man har tog 1 iaf. Det rekommenderas sovpåsar med tanke på psd, så därför köpte jag den.

• Viksan07

Fungerar också jättebra att ha varmare pymis och ligga under lakan och filt! I sovpåse ska de bara sova i långärmad body.

• Viksan07

Speck: det är jobbigt när rutinerna bryts bara sådär! Minns att det händer titt som tätt. Hoppas det blir en bättre natt nu.

• Viksan07

... Och sen oroar man sig en massa när bebisen kommer ut också! För minsta ljud eller om det är för tyst... Tror man måste försöka koppla em del av oron för att orka med.

• Viksan07

mitt avslag varade i ca 5 veckor. kunde ha sex efter sex veckor, vilket gick bra. sprack och syddes, men det gick bra

• Viksan07

Söte: Haha, ja efter förlossningen :D Har en ny läsplatta som var snäll och kapade halva meningen åt mig såg jag :D

• Viksan07

Inanna: kommer säkert gå jättebra på kub! Jag gick också upp mkt innan jag blev gravid, under ivfförsöken. Mer än under själva graviditeten faktiskt gick bara upp sju kilo. .... Aurora: fantastisk bild! Så känner man sig ganska ofta, som att man kan somna var som helst :D ..... Herregud vilken kinkig bebis jag har idag! Så fort han är vaken så skriker han :(

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011