-
-
Mmm hörde samma sak....kul...men jag hoppas på att vara ett av undantagen . Hur mkt innan BF blir du igångsatt? Vi hade ju en lista en gång i tiden, men den går väl knappt hitta nu.Jis skrev 2011-09-13 16:19:02 följande:BM sa dock att om jag blir igångsatt den 10.e så kommer barnet ofta den 11-12 någongång..det lät ju mindre roligt
-
Speck - ja visst är det värt allt. Nu när Alvin är en trotsig tvååring här hemma brukar jag mer tänka att det är tur han kostade en massa pengar att få till då vi hade sålt han annars . Ja de tycker att vi ska testa en kontrollerad igångsättning för vanlig vaginal förlossning först (eftersom det gick så bra sist som den ena läkaren sade , men det kan ju diskuteras) iaf så om det visar sig att det inte går så är tanken att tid ska finnas för ett sk "omfall" och ett snitt göras. På det här sättet menar de att vi kan styra runt fragminsprutorna och lägga epidural tidigt (om jag vågar ta den ens) så jag iaf får smärtlindring denna gång. Förra gången gick fasligt fort (öppen 8 cm när vi kom in och hade vattnet gått hade jag sannolikt fött hemma) och det vill de undvika denna gång...och jag med .
Jis - Ah ok. Vet inte om jag hade fått så mkt tidigare om inte sonen fötts för tidigt förra gången heller. Men som du säger skönt med datum, men läskigt också.
Aurora - Håller tummarna för att överklagan går igenom. Det är verkligen ett jäkla lotteri hela FK-grejen och hur besluten tas. -
Tog bort veckor på dem där BF fanns inlagt också. Ni andra får lägga till er . Vi har ju roligt nog blivit flera nu!!!
Gravida
Strössel - BF 21/10
Vickan I - BF 25/10 (induktion 10/10)
Karmosin - BF 4/11
Aurora79 - BF 14/11
Lillstintis - vecka 22 (21+5)
Sputnik - BF /712
Kelsson - BF 8/12
Jis - vecka 21 (20+4)
Tredjemaj - BF 21/1 2012
cattm - BF 5/3 2012
Bebisar här
Speck -
-
Stor kram Strössel, vilken dag du haft och sedan komma hem till kaos. Förstår att du började gråta. Se till att sambon får ta snacket med hyresvärden och du vila. Det kommer fixa sig igen såklart, men vad tråkigt. Hur klantiga kan man vara liksom!? Jo är nervös. Mest för att det inte ska gå bra, sjävklart hör man ju mer om hemska långa utdragna igångsättningar med fara för liv typ, men när jag tänker på alternativet som KAN bli om det får starta av sig självt så känns det här ändå bättre.
-
Lillstintis - Ja precis, det är samma sak. Jobbigt att inte få sova. Nu har jag äntligen kunnat släppa jobbet efter att ha varit sjuksriven så länge, men det är svårt. Galet att det ska vara så, men förstår dig.
-
Kelsson - ja man är verkligen sexig som gravid va . Jag pruttar och snarkar hahahahaha. Nä men tycker synd om dig som inte får sova och är så trött .
-
Strössel - ja vi fick blöjor på BB sist så tänkte inte på strl då, men vår kille var ju en liten smal sak och behövde minsta strl i början hemma. Som Kasa sade så kan mannen kanske smita iväg och köpa eller så tar ni den större och chansar och fungerar inte det så får mannen köpa då? Den större strl slösas ju inte då ni ändå kan använda den sedan då. Vad kul att utbildningen var bra om än lite lång och lite dramatisk där ett tag . Ja tyvärr har jag ju redan lyckats läsa lite (men hejdade mig) om risker med igångsättning så nu känns det inget bra . Har som tur är ett inbokat möte med läkare nästa vecka, egentligen endast för att förlänga sjuksrivningen, men tänkte passa på att höra lite om saken då. Det är en pojke, känner det så starkt, inte så mkt att fundera på .
Jis - ja det låter som en prutt det där . Jag får också magont ganska ofta, mem en helt annan obehaglig känsla än sammandragningar/förvärkar. -
Strössel - jag har också sammandragningar och värk flera ggr om dagen. Men inget illamående. Vem vet, din bebis kanske tittar ut innan min....men vid sista kollen var inte tappen el ngt påverkat va? Det låter ju bra i sådanafall, men jobbigt ha så ont för dig och så stress över lgh. inte så det ska vara, du ska ju njuta nu sista tiden. kram
-
Speck skrev 2011-09-14 11:04:23 följande:strössel: asså det är inrte pampersboxen, de är gratissaker från åhlens, polarn & pyret, lindex, h&m (tror jag, nån ekologisk body), natusan, apoteket och ett paket (inte bara 4 st uan 27 som det är i ett pkt) blöjor fr pampers.
Ohh generösare boxar/påsar än när jag var där -09 då .
Kasa - Nä eller hur. Fatta vad de tjänar stålar på att binda en småbarnsförälder till sitt blöjmärke för ca två-tre år framåt !