Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

kasa - Ja alla små är ju olika ivriga. Sonen åkte nöjd emot mig till han var ca 18 månader. Då råkade jag vända på sittdelen en gång när han var gnällig och efter det var det kört vända tillbaka . Då bytte vi några månader senare till en smidig sulky med liggläge då han ändå bara ville åka framåt.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

dealiy - Är receptfritt på apoteket . Vår son ha problem med magen så han får sig lite laktulos med jämna mellanrum också i sin yoghurt (flytande så man tar sig en lite hutt). Så även barn kan ta det, milt och bra.

• Vickan I

Mern NN81 vad häftigt . STORT DUBBELGRATTIS DÅ!!!!

• Vickan I

Jis - härligt. Ja +6 är ju helt ok, men förstår känslan att F kan hålla sig där runt. Känner lika med mina -6. Lagom och bra.

• Vickan I
    Strössel - Ja vi åkte dit och så frågade jag om man var tvungen att ringa innan eller om vi kunde hämta vagnen nu när vi var där. "Ja om ni sätter ihop den själva så kan ni få den nu" fick vi till svar då, så vi fick den i två kartonger på en pirra istället. Inte så mkt sätta ihop heller. På med hjulen, spänna upp liggdelen (pinnar i), på med sufflett och några andra småsaker och klart . Det var ståbrädan som var en himla massa skruvande bara. Nu fick vi kartongen kvar till sittdelen också och det är bra då den ska stå i källarförrådet så länge.
  • Vickan I

Jis - PRECIS samma här, höger sida vid svanken. Så jäkla ont att vända sig i sängen eller ta sig upp.

• Vickan I
    tredjemaj - Jag provade TENS förra gången jag var gravid, främst mot foglossningen, men tyckte inte den hjälpte. Nu är det bara tre veckor kvar så orkar inte jaga reda på en och testa, men attan vad ont det gör i vissa "vinklar". Sist hos bm fick hon dra mig upp från britsen medan jag grät/skrattade samtidigt för det gjorde så jäkla ont. Bra du påminner! Har ju två presentekort kvar på massage, ett på Axelssons och ett på Sturebadet som jag borde se till att använda innan bebis kommer. Måste ringa boka . Axelssons vet jag har gravid massage iaf, för det gick jag på förra gången, men lite klent/mesigt.
  • Vickan I

Oj vad ni har skrivit. har städat hela dagen idag, så är helt SLUT och överansträngd, ajaj. Blir tidig kväll.

Ang prat om om magar så får ju jag höra motsatsen hela tiden och att magen är sååååååå liten och en antydning om att "är verkligen allt ok" så det är inte kul åt det hållet hellre. Som ni redna skrivt så ska folk bara hålla tyst om de inte bara säger "vad fin mage" .  

Kelsson - Har inte träffat mamma så har inte kunnat smaka ännu. Hoppas på imorgon och återkommer då.

Speck - Inte be om ursäkt. Skriv när du orkar/hinner . Vi andra kommer en efter en hamna där med . Skönt med att börja finna lite rutiner/system som gör att vardagen fungerar bättre. 

Ego - Var hos läkaren idag som fixade sista sjukskrivningen fram till bebis är här, så känns skönt att det är klart. Fick prata lite om igångsättning också så börjar kännas helt ok. Ofta brukar de tydligen gå ganska fort med igångsättning om man haft en snabb första förlossning och det kan man ju säga att jag hade . Men vi får se.    

• Vickan I

tredjemaj - Ska ringa imorgon tänkte jag om jag kommer ihåg. Skulle vilja ha en dag när mormor eller farmor kan hämta på dagis oksså, så man bara kan gå hem och slappa sedan och inte stå och huttra i parken efter dagishämtning: -D .

Alvin hade en fodrad hjälmmössa när han var nykläckt och så luvan på overallen och efter det (ca 3 månader gammal) en Speedy Fur-mösssa från Kik Kid. Han hade både tjocka och tunna sådana. Bebisen får ärva dessa tänkte jag. 

• Vickan I

Hej alla tjejer! Hoppas ni har det bra och att illamående och krämpor håller sig i schack.

Aurora - Var beredd på att din eller ngn annnan handläggare kanske kommer att ringa dig och peppra med frågor om ditt tillstånd. En kille (inte min handläggare) ringde mig och frågade allt möjligt konstigt om arbetsförmåga och att jag skulle förklara smärtan jag hade enligt en skala osv. var väl en "utredning" om jag skulle få beviljat eller ej. Var helt svettig efter . Men de brukar ju säga att 50% är mkt lättare att få igenom, men synd läkaren skrev lite bristfälligt. Preciserade hon varför du inte kan arbeta pga foglossningen, så det inte bara står foglossning och svullna fötter rätt och slätt?

Kelsson - Hahaha vilken dröm, jag drömmer också en massa knas. Igår fick jag mitt te så ska koka och ha mig idag tänkte jag .  

Carlan - jag förstår dig precis. Är också jätterädd för det som kan gå fel, inte smärtan i sig. Stora skräcken nu är syrebrist för bebisen som ska ge grav cp-skada . Sonens hjärtljud gick ju också ner sist då han blev så stressad av alla täta värkar så de fick larma och grejer, även om allt slutade väl.

Ego - igår skruvades spjälsängen ihop och det sista plockades upp från källaren, så nu ska det bara fixas liiite till med bebishörnan i vårt sovrum och sedan är allt klart och bebis kan komma .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011