-
-
Hej alla, läser men glömmer lika fort vad jag ska skriva. Hoppas det är bra med er alla goa tjejer iaf! Roligt med massa planering för barnrum/barnhörnor. Jättefint Strössel . In med mera bilder sedan när alla får iordning sina bebisrum/hörnor .
Najje - Usch då, men som andra skrivit ingen panik nu, blödit lite/mkt har nog fler gjort än som inte gjort det i denna tråd så det behöver inte betyda något alls, även om jag förstår att det hjälper föga att höra det när oron sätter in. Stor kram iaf och som andra skrev, åk in om det skulle göra att det känns iaf lite bättre.
Kelsson - Fyra kg bara, det var inte dåligt. Vägde mig själv idag och hade gått ner ett kg och har då totalt gått upp 14 kg. Mamma hade hittat hallonbladste åt mig idag och skulle komma förbi med det ngn dag här så får testa ochy uppdatera hur det smakade.
Ego - Hämtade vagnen idag . Hade tänkt göra det nästa helg, men vi skulle till Citygross nära där så passade på. Nu står den här så fin och sonen var sååååå nöjd att få hjälpa till att sätta ihop den för att inte tala om ståbrädan till. Jag fick köra han flera varv runt här hemma när han stod på . -
Najje - Skönt att det verkar ha försvunnit . Ja mycket bra idé att sjukskriva dig och vila. Helt rätt. Klart man blir skakig och konstig när sådant här sker. Kram
-
Jis - vad fint . Du, såg att ni hade orkideer, hur sköter man dem? Fick en idag IGEN av svärfars "nya" och de dör ju alltid för mig . Tänkte försöka hålla den vid liv tills hon kommer nästa gång iaf .
-
Tack Jis.
-
Tack för tips om blomskötsel . Kan verkligen inte sköta blommor. Här hemma har bara gröna växter som kan sloka (först då jag ser dem och påminns att vattna) och ta sig tusen ggr en chans till långt liv .
-
skatten12 skrev 2011-09-18 21:35:59 följande:Vickan : de finns massvis Med plast blommor nu ju som är så vackra ! Orkidéer i plast är ju jätte fina och ser äkta ut !
Jo finns det säkert, men det bär emot lite alltså. För försöka bättra mig/träna på att sköta dem. Annars är jag nästan hellre utan blommor. -
Kommer går bra idag Jis , men jag ororar mig inför TUL varje gång jag med.
Tänker på dig Najje. Hoppas natten och morgonen varit lugn och utan några dumma spottnings/blödningar.
Kelsson - Här är en till som sovit kasst. Kissat, blivit sparkad på och en son som drömmer/skrattar/gråter/pratar i sömnen om vart annat....Snark....Men får vila sedan idag.
dealiy - Här fungerar endast laktulos för mig. Men testa "huskurerna" först. Laktulos är dock ofarligt och skadar inte egna tarmfunktionen el ngt sådant (inte laxermedel) det bara erhmm...mjukar upp allt så det kommer ut lätt hahaha. kan starkt rek efter förlossning också då allt med toalettbesök i början ofta är skrämmande.
Karmosin - Kram, hoppas dottern blir bättre. Är ett MIRAKEL att A hållit sig frisk *ta i trä* sedan dagisstart efter sommaren. Lite snorig bara till och från än så länge...
-
Karmosin - Ja det gäller att hålla dem sysselsatta hemma så tiden går. A är lite för rastlös för pyssel än så länge. Oj bara sju dagar! Jag vabbade MER än jag jobbade första halvåret efter inskolning. Var helt galet och min chef var ju mediumnöjd. Men så är/var vår kille lite känsligare än genomsnittet också. Han blir ju så jäkla feberpåverkad för ingenting. Så därför kan vi inte förstå hur han klarat sig nu....men det kommer väl.
-
kasa - Nu tycker ju alla olika om det här med små barn framåtvända i vagn, men jag tycker absolut inte att man sätter en liten 5-6 månaders framåtvänd så att den inte kan få kontakt mm med föräldrnarna. Quinny Speedi går väl inte att vända sitsen på (tror jag). Eftersom liggdelen är ganska liten så växer de ur dem fort och då måste man börja använda sittdelen ganska tidigt. Annars vet jag inte mkt om kvalitén ov på vagnen tyvärr.