Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel skrev 2011-09-14 11:29:54 följande:
    Speck: Herregud vad jag har missat många gratis saker Glad vart hittar jag allt det där ? Har bara hämtat från apoteket, babyproffsen, och ev ett på BB.

Förr fick man två påsar att ta med sig från BB när man åkte hem. Då var det bla ngt från PoP, nappar, blöjor etc i dessa påsar. Det är nog dem Speck menar, men då får man se till att föda först .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

EGO - Var i parken som vanligt efter dagis med ett gäng andra mammor från Alvins förskolegrupp. Flera av dem har senaste veckorna fått sina andra barn och vi började prata om igångsättning och min oro för det. En annan mamma berättade då att hon blev igångsatt och jag frågade varför. Det roliga är att hon då lite halvtyst berättar för mig att hon gjort IVF med båda sina barn och tillägger att jag kanske inte vet vad det är, men att man inte går över mer än en vecka i Sthlm då så därför. Hon såg bra förvånad ut när jag sade att¨jag också gjort IVF . Vi finns överallt haha.

• Vickan I
    dealiy - är inte så rädd för min del/skull för smärtan utan har hört att det kan leda till syrebrist och annat läskigt för bebisen. Inte vanligt, men ändå. Saker kan ju hända vid spontanförlossning med så svårt avgöra hur jag ska välja. Får gå på att två läkare + min bm tycker detta är det bästa för mig...eller? Finns ju många om tycker det gick jättebra också, men man hittar ju bara dem med skeäckupplevelser såklart. De har börjat ta bort att man bara får gå över max en vecka, så alla län har inte så längre. Men Sthlm har kvar det än så länge.

Najje - Ja eller hur. Tycker när man väl berättar om IVF så har många varit iaf nära det också fast lyckats med pergo etc, men ändå inte haft det så lätt.  
  • Vickan I

Vad fin du är Aurora och magen med. Roligt se hur ni andra ser ut. Kanske ska våga mig på en bild på mig också haha.

Najje - jo får väl lyssna på läkarna. Har ju lite tid på mig att bestämma mig ockå antar jag... 

• Vickan I

Härligt Strössel, inte långt kvar för oss nu !!!!!!

• Vickan I
    cattm och Kelsson - men så nära då, jag bor i Sumpan . Hade fått för mig att du bodde i Sollentuna Kelsson...hmm hur kommer det sig tro?

Kollade i en gammal kalender jag har på datan och såg att det REDAN är nästan ett år sedan utomkvedet var. Hur fort har inte det gått!? Om bebis kommer dagen efter igångsättningen så föds den på samma dag som vi hade FET som blev ett X!  
  • Vickan I

Härligt Lulis, vila du och njut av bilderna. Kram

• Vickan I

Kelsson - Nämen en bild på gravidmage, vad roligt . En riktigt fin bebismage!

• Vickan I

Lindis - Tyvärr vet jag ej vad medicinen heter, men min vän hade hemsk migrän och fick bra medicin mot detta på recpet, så hjälp ska finnas. MIn vän hade även migrän annars också, men värre under grav.

• Vickan I
    strössel skrev 2011-09-15 20:33:29 följande:
    Måste fråga alla som har barn: Har ni testat TENS ? Jag skulle fundera på det till nästa mvc besök får då skulle bm beställa en sån till mig som jag ska få ha hemma.

Jag provade TENS förra gången, (fick låna/hyra en av mvc) men tyckte inte det hjälpte alls. Varken mot foglossningen under grav eller när värkarna drog igång. Men hört andra som tycker det hjälper så väldigt olika tydligen.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011