Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Eileen - Låter underbart, vilken dag  och välkommen hit om jag glömt säga det innan !

Kelsson och Strössel - grattis till ny vecka IGEN, herregud vad fort det går nu .

Lindis och Dealiy - Skönt att blödningarna verkar vara över eller nästan iaf.    

NN81 - KUB kommer gå bra, men alla här kan relatera till din oro och förstår. Skönt med fullt upp så tiden går.

Aurora - Men oj. Att vissa inte har sex och inte ens sett ett motsatt könsorgan kan jag mkt väl tro i vissa särskilda fall, men att inte veta att samlag behövs för barn? Ok att knappt veta vad samlag ÄR och HUR det går till, men att ngt måste till för ett barn ska bli till, kan man ju tycka man borde tänka iaf .    
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    Strössel och Kelsson - var tvungen att kolla efter då jag tänkte att ni måste räknat fel, men nä, bara 23 dgr kvar!!!!! Har inte tänkt så Förvånad. Kanske dax att hämta hem vagnen och bära upp spjälsängen och montera den snart då. Satte mannen att läsa fakta om induktion igår (han läser mer sakligt och inte bara skrämselproganda som jag) så nu känns det liiite bättre också. Hoppas läkaren kan lugna mig lite till på tisdag.

Speck - Stor kram vännen. Det kan verkligen vara tufft i början. Känner igen mig såååå väl i att sitta och storböla på bvc. Det gjorde jag med. Det går inte förbereda sig hur tungt det vissa perioder kan bli och inte beskriva för andra heller. När jag hämtade upp bebisgrejer från källaren så hittade jag handledsstöden/skenorna som jag hade på mig med sonen för inflamationerna jag fick av allt bärande dygnet runt. Var verkligen galet och tänker jag på att nästa barn ska bli likadan får jag panik. Men man glömmer det som tur är. Man minns det var jobbigt som f*n, men inte HUR det var, som förlossningen ungefä r. Snart ser du ljuset igen .  
  • Vickan I
    Strössel - De ringde oss för flera veckor sedan och lät meddela att vagnen stod för hämtning i butik när vi hade lust, men vi har ju en "gammal" färg -11 så därför. Vi har ett gäng mössor, men mest för man fått, Alltså vi hade inte direkt mössa på Alvin inomhus. Han hade en lite tjockare mössa ute (född januari ju) och edan tog vi av dem när vi kom inomhus, men då bytte vi inte till en annan mössa.

Kelsson - Ja precis, mannen (lika kul säga det fortfarande...ovant) är mer siffror och statistik och får mig inse att riskerna och det negatvia absolut finns, men är små och att det är så med en spntanförlossning också.  En fika låter jättekul och sedan får vi gå med vagnarna runt sjöarna och fika på gröna stugan när det blir vår

EIleen - Vilken grej, den måste jag nästa testa för kul .  

cattm - det narkosläkaren berättade för mig när vi gick igenom epidural osv om kvaddlar (vilket hon inte tyckte var ngt för mig som var spruträdd) är att man oftast tar dem i ryggen eller magen, där man tycker smärtan sitter. Lät plågsamt. Hon sade inget om blygdläpparna, men det lät ju vansinningt läskigt, hua. 
  • Vickan I
    Aurora1979 skrev 2011-09-16 15:19:57 följande:
    . Är ju helt fantastiskt att man lyckas hitta en fertilitetsklinik för att ta reda på "felet" men inte kunna ta reda på hur man gör barn?!  

Ja det sade vi också när jag berättade om det för en kompis imorse!? Läkarens tystnadsplikt kan inte varit så bra heller eller?
  • Vickan I
    strössel skrev 2011-09-16 16:37:56 följande:
    Vickan l: Det var bm på kusen som sa att man skulle ta med sig några mössor till bebisen på bb, men jag har ju två så det borde ju räcka. Sen har jag en att ha utomhus en tjockare. Ser fram emot den dagen vi åker till Göteborg då ska jag shoppa massa fint till bebis när man kan välja i så många fler affärer Glad

Ja på bb hade han en liten mössa första dynget, men den åkte av hela tiden. Men det är för hjälpen att hålla värmen preci när de kommit ut, men sedan behövs det inte om man nu int ehar skitkallt hemma då. Ja två räcker absolut.
  • Vickan I
    Karmosin - Grattis till ny vecka .Ja det finns ju fördelar med igångsättning också. Eftersom allt gick så fort sist så är det en fördel att kunna lämna sonen i lugn och ro och förbereda honom lite. För allt velande med detta så kommer säkert förlossningen starta av sig självt dagen innan el ngt ändå . Ja vi hade också för stora mössor i början, fast man tyckte de såg så små ut.
  • Vickan I
    cattm - Kul med bild . Fin gravidmage, men vad olika alla magar är, så där ser typ min ut nu i vecka 35, men då ligger jag ju under på kurvan också .
  • Vickan I

Jis - Frejgatan32 vid Odenplan, kollade precis deras hemsida

• Vickan I
    Tjejer har någon av er smakat på hallonbladste innan? Hur äckligt kan det vara på en skala? Hört att det smakar som hö....Sitter och funderar på saker jag kan göra som kan underlätta en igångsättning (dvs göra tappen mer mogen till dess så man kanske slipper alla steg i igångsättningsprocessen) och har läst om promenader, sex, (båda dessa blir svårt med min ljumske även om promenad hjälpte förra gången), stimulera bröstvårtorna, trycka på en punkt vid fotknölarna, dricka hallonbladste och äta färsk annanas. Dessa är ju alla "ofarliga" saker som inte skadar även om det inte kanske hjälper heller. Annat som ricinolja och sådant är jag inte sugen på.

Kelsson - Tack för tips. Hade de mycket leksaker? Bra priser? Sådant är alltid intressant.  
  • Vickan I
    Strössel - Nja det är ju hallonbladen man ska åt och inte hallonen som jag förstått det så nog ingen hallonsmak på det tyvärr. Svårt säga när man inte sett rummet, men spontant så kan väl tre blåa väggar och en vit med några fina tavlor etc bli jättebra? Eller välj en likadan/snarlik blå tapet och låt dem göra om hela rummet om det finns?
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011