• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Najje79

Enya: Kommer inte ihåg om jag har grattat dig ordentligt! En stoooor kram till dig iallafall!

• skatten12

Nej man ska inte klaga ! Men sen kan de också bli för mkt! Kram till dej Jis o tänk på dej och bebis lite extra !:)

• Luella

Välkommen Enya!

Kelsson: här bråkas det också lite då och då

Cattm: Sönt att han kom fram till slut. Vad härligt det låter med sol och 30 grader! Ett tips är Arlanda Express som iofs är dyrt men man brukar komma fram, vi tar alltid tåget om vi inte ska flyga mitt i natten. KLM ska jag lägga på minnet, det är så härligt med bra service.

Najje: Det är verkligen helt fantastiskt! Stort grattis till två hjärtan.

Jis: Hoppas att du blir bättre på att säga nej.

Ego: Jag är verkligen dödstrött och längtar till nästa MVC-tillfälle och förlossningssamtalet. Det enda jag kan tänka på är kejsarsnitt kontra vaginala förlossningar.

• Vickan I
    strössel skrev 2011-09-13 07:41:21 följande:
    Ego: Idag blir det föräldrautbildning kl 9-16 och jag mår så illa, undra hur det kommer gå.

Usch vad jobbigt, men de om några kommer nog förstå om du ser hängig ut och de är inget magiskt de lär ut så är du kass så stanna hemma och vila . Vi gick bara på första mötet, men klarade oss bra ändå med sonen.

Najje - Hur känns det idag, smält den stora nyheten . kram

Ego: Sitter och räknar ner tiden för att åka till KS. Först blodprov, sedan TUL och efter det läkarbesök för att sedan åka vidare till vanliga bm också. SKa bli intressant se hur bebis växt, då magen inte riktigt gjort det. Inbillar mig att det är för lite fostervatten nu bara för det.   
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Vickan l: Din bebis mår säkert toppen, min mage växer inte heller och jag har gått ner ännu mer i vikt. Men fostervatten hade den när vi var inne så det har säkert din med. Du verkar få fullt upp idag men det kommer gå jättebra kram !

• Kelsson1

Najje: Har första chocken lagt sig ?

Karmosin: Visst är det jobbigt att bråka? Lycka till med förlossningssamtalet!

strössel: Stackarn! Men hur kan de planera så lång föräldrautbildning? Vilken gravid ska orka med från 9-16? Hoppas det går gra!

Vickan: Allt kommer säkert att se bra ut! Håller ändå tummarna! STOR KRAM!

• Speck

jag har blivit apkass att kommentera alla men jag skyller helt o hållet på livet som mamma. Igår gick vi o la oss 21, amma till 21.30 o somna därefter. 23:30 vakna, amma. 1:00 vakna o amma igen! (förra natten t ex så tog det 5 timmar från godnattamning till 1a nattamningen..) o sen 2:30 vakna jag av att jag drömde jag blev kittlad o kröp ihop o till min fasa vaknar jag av att jag slår armbågen i Lokes huvud o sen lägger mig på honom! Förvånad Stackarn vakna o panikskrek - usch de förstår jag, kände mig jättehemsk. Så då tog de ett tag till jag kunde lugna honom (och mig, jag blev helt förskräckt). Sen vakna jag igen nån gång runt 4, 4:30, 5, 5:30, 6 osv tills jag gav upp o gick upp kl 7. Så jag är lite trött idag.

• Kelsson1

Speck: jag är imponerad över att du orkar komma o skriva alls! Bara glad över att få uppdateringar från dig!
    Stackars dig, förstår att du är trött! Du får försöka sova under dagen när Loke sover. STOR KRAM!

• Jis

herrgud Speck, du är ju en super kvinna. jag vill bli som du!

Ego: det känns bättre idag, lugnare på jobb å sen fick jag sova mellan 22:30 till 06:00 med en kisspaus. Så skönt.
    idag börjar min vattengympa, ska bli väldigt spännande att se vad det är för något.  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011