• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • kattm

Speck, jag håller med Kelsson och Jis, imponerande att du ens hittar hit just nu. Vilken jobbig natt! Hoppas att ni får vila under dagen i stället, du och Loke.

Jis, visst är det svårt att säga nej? Men det är nog bra att lära sig. Jag har dock inga tips att komma med på det området, för jag har också svårt för det. Hoppas att vattengympan är rolig och bra.

Karmosin, det blev Arlanda Express för honom morgonen efter. Han tog flygbussen eftersom det gick enklare för honom att ta sig till en av hållplatserna hemifrån på torsdagen, men det gör vi inte om. Hädanefter är det Arlanda Express som gäller, trots kostnaden. Det är i alla fall billigare än att köpa nya flygbiljetter (för det är nog inte varje gång man har sådan tur att man bokas om utan kostnad om man kommer för sent). Men vi har som sagt varit väldigt nöjda med KLM (har flugit med dem tidigare också).

Vickan, allt är säkert som det ska. Men skönt att du har ett TUL i alla fall.

Lindis, hoppas att flytningarna upphör snart och att tiden går fort till ditt VUL.

Aurora, jag är mäkta imponerad av att du jobbar natt! Vad skönt att du inte är så trött.

• Aurora1979

cattm: haha... jag är nattuggla annars med så det är kanske därför det funkar bra. Är mer trött på kvällarna när jag inte jobbar faktiskt... och det är ju bra antar jag.

• Kelsson1

Ego: Själv har jag ännu en trötter dag, satt o grina vid frukostbordet igen... Undrar hur jag ska orka jobba ända in till slutet?

• Jis

Aurora, vad jobbar du med? Jag jobbade väldigt tidiga mornar ett bra tag och gick då upp 03.45, kan säga att det var slitigt. Efter typ 3 veckor blev jag super sjuk å fick ligga nerbäddad med luftvägs infektion samt lunginflamation i nästan 14 dagar. Tror nästan att det är lättare att jobba hela nätter än som i mitt fall lite haöv-dant...

• Speck

jis - jag va också assistent. det går att säga nej - ellrt som ja gjorde säg  att du kan fixa det men att du har vääldigt mkt just nu o inte vet NÄR du har möjlighet att få det gjort. då är de plötsligt väldigt mkt de kan göra själva eller få nån annan att göra upptäckte jag.

kelsson: va är de som gör att det käbnns s¨tungt? "bara"  sömnbrist eller? och isf kommer den bara av nattkissanndet? 

• Kelsson1

Speck: Det är bara sömnbrist och bara nattkissandet (ifs så gjode inte min mångalenhet i helgen inte saken bättre). Jag skulle behöva vila upp mig under helgerna men just nu har jag haft aktiviteter varje helg i nästan en månad. Det har byggt på sömnbristen...

• Jis

Speck, ja det är verkligen svårt att säga nej, det verkar dessutom som att folk på jobb tror man är god allmighty (dvs att man kan lösa alla problem i världen). jag försöker säga ifrån å dessutom visa att jag har väldigt mkt att göra nu (typ bli otrevlig) men det verkar som att det inte heller går in. Jag får se hur länge jag orkar jobba 100% (just nu är det väl snarare 120% känns det som)...

• Vickan I

Hej alla och en STOR kram till alla trötta, nattkissande, överarbetade, krämpiga och (nattammande) tjejer . Ni är jäkligt bra allihopa och det är underbart att vi alla kan gnälla av oss lite här utan moralfingrar som pekar och säger att vi enbart ska vara tacksamma för att vi äntligen lyckats i IVF-cirkusen. Att vi alla tackar vår lyckliga stjärna för att vi är gravida är det ingen tvekan om, men liiiite jobbigt måste vi få tycka att det är ibland ändå .

Ego - TUL idag gick bra, bebis ligger endast -5% och allt såg ut som det skulle. Hade sedan möte med läkaren på spec.mvc och tid för igångsättning är nu bokad på förlossningen till den 10 oktober! Läskigt och skönt samtidigt. Men skumt att BF flyttats med typ 16 dgr. Skönt med ett vettigt samtal denna gång , då läkaren sist inte var någon höjdare . Fick även träffa narkosläkare och diskutera epidural mm. Hur sjutton ska jag våga ta den!!?? Känns himla bra att saker och ting börjar falla på plats nu, det hjälper mkt i oron. Var sedan på mvc och min bm för vanliga mät- och lyssnarkollen och magen dippade ännu mer denna gång, ner på undre strecket, men spelar ju ingen roll när TUL var bra.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lillstint

Vickan: Skönt att allt såg bra ut på TUL. -5% är väl ingenting konstigt va? Och att du fick träffa annan läkare samt även narkosläkare. Jättebra! Men 10 oktober!!! Wow! Det är ju mindre en än månad dit!! Måste kännas både skönt och lite konstigt att veta redan nu när forlossningen blir av... Men nu kan du ju ställa in dig på det!

Håller helt med dig Vickan, klart vi måste få gnälla av oss, bara för att vi är IVF-gravida så är vi ju inte immuna mot alla grav.krämpor och komplikationer. Och vi har ju dessutom en hel del sådant med oss redan innan vi blev gravida. Jag menar som IVF-are kan manju mycket väl vara rejält slut i både kropp och psyke av alla försök när man väl lyckas bli gravid, och sen så alla krämpor på det... Nej, egentligen tycker jag nog att vi har desto större rätt att gnälla...Flört.

Ego: Har fått stränga order av BM att inte stressa då jag haft lite sammandragningar i kombination med "mensvärk". Enligt henne är normalt sammandragningar inget farligt, inte heller den där mensvärkskänslan, som ofta är ligamenten som drar, men kombon sammandragningar samtidigt som mensvärk är tydligen inte bra, då det kan tyda på att livmodertappen håller på att öppna sig (hmm... nu blev jag osäker på om det var tappen som öppnar sig...?? Någon annan vet säkert här). I vilket fall, så var det inte bra...

Nu gäller det bara att få jobbet att fatta det också! Tycker det har gått bra fram tills idag... grrr... är inne på samma linje som Jis....

• Jis

Gud va skönt Vickan. Jag pratade med min Bm i måndags om TUL (ska på det på måndag, är sjukt nervös) å hon sa att deras spann på normalt var +20 till -20 % så det kändes skönt.
    Jag kommer oxå att bli igångsatt, fast den 10.e decemeber, känns läskigt men ändå lite skönt på ett sätt, att veta att man inte kommer gå över tiden. BM sa dock att om jag blir igångsatt den 10.e så kommer barnet ofta den 11-12 någongång..det lät ju mindre roligt  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011