Vickan: Skönt att allt såg bra ut på TUL. -5% är väl ingenting konstigt va? Och att du fick träffa annan läkare samt även narkosläkare. Jättebra! Men 10 oktober!!! Wow! Det är ju mindre en än månad dit!! Måste kännas både skönt och lite konstigt att veta redan nu när forlossningen blir av... Men nu kan du ju ställa in dig på det!
Håller helt med dig Vickan, klart vi måste få gnälla av oss, bara för att vi är IVF-gravida så är vi ju inte immuna mot alla grav.krämpor och komplikationer. Och vi har ju dessutom en hel del sådant med oss redan innan vi blev gravida. Jag menar som IVF-are kan manju mycket väl vara rejält slut i både kropp och psyke av alla försök när man väl lyckas bli gravid, och sen så alla krämpor på det... Nej, egentligen tycker jag nog att vi har desto större rätt att gnälla...
.
Ego: Har fått stränga order av BM att inte stressa då jag haft lite sammandragningar i kombination med "mensvärk". Enligt henne är normalt sammandragningar inget farligt, inte heller den där mensvärkskänslan, som ofta är ligamenten som drar, men kombon sammandragningar samtidigt som mensvärk är tydligen inte bra, då det kan tyda på att livmodertappen håller på att öppna sig (hmm... nu blev jag osäker på om det var tappen som öppnar sig...?? Någon annan vet säkert här). I vilket fall, så var det inte bra...
Nu gäller det bara att få jobbet att fatta det också! Tycker det har gått bra fram tills idag... grrr... är inne på samma linje som Jis....