• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis skrev 2012-01-30 12:36:36 följande:
    Hur länge hat man liggdel till barnet? W kommer ju växa ur sin om inte allt för länge känns det så, säg om 2 -3  månader eller så, då är han 4-5 månader, är det för tidigt?
    Vi bytte från liggdel till sittdel när tjejen var 4-5 månader. Jag tycker att det funkar bra med Brio Go då sittdelen är ganska platt i liggläge.
  • Luella

Ursäkta att jag inte kommenterar så mycket, jag hinner helt enkelt inte.

Någon frågade om nagelvård, jag klipper naglarna med en nagelsax för barn inköpt på Apoteket. Dock glömmer jag att klippa dom så jag är ganska sönderriven. Jag försöker komma ihåg att klippa när han sover.

Vickan: Ja, lunch vid den tiden är ju att föredra. Ska vi ta med varsin sallad kanske? Det blir nog enklast istället för att fixa knytis eftersom folk kan få förhinder i sista stund.

• Luella

Jag tar gärna med min egen lunch, har precis börjat på Itrim och ska försöka tänka på vad jag stoppar i mig

Det ska bli kul att träffa er!

• Luella

Anderska: Oj, vad har hänt? Jag hoppas innerligt att det inte är något tråkigt. Du är varmt välkommen tillbaka när/om du vill men det vet du ju. Jättestora kramar i alla fall. Hjärta

Jag har haft en bra natt så vi ses idag!

• Luella

Tack snälla för idag Vickan och alla andra! Jag ses gärna igen.

Kasa, vad tråkigt att du fick ont i halsen. Var bor du?

Kram alla

• Luella
    Vinterbebis, prova att ta alvedon nu den här perioden när amningen gör ont. Det är så lätt att bebisen inte får ligga vid bröstet så mycket som behövs när man har ont och då sinar mjölken.

Nu gör jag försök att även skippa ersättningen på morgonen och det har gått bra några dagar nu. Jag ska försöka låta bli sen till veckan men det blir svårare tror jag eftersom jag vill att han sover när vi lämnar hans storasyster på dagis. Men igår fick han inte ersättning förrän på kvällen och då bara 2*110 ml vilket är rekord för oss
  • Luella

Men kan man bara använda kudden tills barnet vänder sig (enl Minimindus)? Varför då?

• Luella

Vickan-jag hittar inte ditt inlägg om kudde och vändning, vill du posta på nytt? Tack snälla
    Men fy vad jobbigt med lägenheten! Jag skulle bli galen. Bra att din man stannar hemma, det är mycket nog att försöka natta två friska barn som inte skriker. Skönt att kramperna verkar ha lagt sig.

Jis- Nej, det känns konstigt. Det är ju en vanlig kudde.

Ego-Jag är så trött på dagishämtningarna. Igår så skrek A nästan hela vägen till dagis. Väl där fortsatte han att skrika och jag stod i hallen och försökte få honom lugn. Min dotter var inne i lekrummet och kom inte ens ut och sa hej, hon ville stanna kvar.
    Ingen av personalen brydde sig ett enda dugg och stod och två av dom stod i hallen och småpratade med en mamma. Visst, dom måste inte hämta min dotter men lite medmänsklighet kanske? Man får finare omtanke i Stockholms kollektivtrafik än dom uppvisade igår. Tårarna brände bakom ögonen och jag fick verkligen skärpa mig för att inte börja gråta. Efter att ha svalt några gånger frågade jag en av de ovilliga pedagogerna om det möjligen fanns en chans till lite hjälp. Dom har tidigare sagt att vi helst ska vara utanför grinden kl 15 så jag känner mig alltid sjukt stressad när jag är där. Så pedagogen går in i lekrummet och lyfter bara upp min dotter som satt och läste. Hon blev självklart jättearg och ledsen av den behandlingen. Tänk om någon skulle gå in på en vuxen persons arbetsplats och slita upp någon som sitter och jobbar och stänger av datorn utan att fråga om man kanske är klart snart. Jag ville bara grina hela kvällen igår.

• Luella

Najje- hoppas att ni fick en fin stund idag med bebisarna

kattm- man kan hoppas men jag tror tyvärr inte det. Hoppas att ditt illamående försvinner! Jag mådde illa men det var oavsett om jag rörde mig eller inte.

• Luella

Tack för era kommentarer om dagis {#emotions_dlg.flower}. Det är så skönt att skriva av sig. Tyvärr är det nog inte en engångsföreteelse, det har blivit så mycket sämre och de som jobbar är oengagerade. Hon som är chef är en hemsk person som förmodligen är grunden till problemet. Men jag får väl bita ihop och tänka på att vintern snart är slut och om bara några månader kan A få sitta i sittdelen och spana på omvärlden. Det tror jag kommer lugna ned honom massor. Min dotter hatade liggdelen och ville bara upp, det verkar som om lillebror är inne på samma linje.

Ni har rätt ang kudden så klart, jag vet inte varför jag blev så mesig. Klart A ska ha en bra kudde . Nu ska jag bara övertala min kära man.

Nu måste jag i säng, jag har så fruktansvärt ont i huvudet.

Kram och godnatt!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011