• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis skrev 2012-02-11 23:30:00 följande:
    nej det finns inte det, å det vill man väl ha? eller?
    Ja, det vill i alla fall jag ha. Jag skulle nog också få lite panikkänsla om det inte fanns där. Vilken tur att jag slipper köpa Geminin då 
  • Luella

Söte: Vi köpte en svart Brio Go till våran dotter som vi sen kan pimpa med lite olika åkpåsar och filtar. Men vi kollade kön innan båda gångerna. Det blir liksom ett speciellt tillfälle när dom säger vad det är och jag tyckte att jag kom bebisen närmare.

• Luella

Grattis till bra köp Najje!

Lulis: det är mysigt med sjal. Man måste använda ofta för att bli snabb med knytningen och för att bebisen ska vänja sig tidigt att bästa platsen är i sjalen.

Söte: Vi har också en helsvart Donkey. Jag funderar dock på att köpa en till suflett att byta med. Det är jättelätt att byta. Sen finns det folk som syr sufletter också .

• Luella

Söt han är Jis!

Kel: fy vad trista pengar . Hoppas att det går bra iaf!

• Luella

Grattis Speck! Själv kämpar jag på med Itrim, vägning på onsdag och då får vi se hur det gått.

I dag var jag på anställningsintervju och det var en riktig pärs. A brukar ju sova på förmiddagarna så jag hade föreslagit en tid så jag skulle hinna från dagis. När jag går in i porten från gatan och böjer mig ned för att lätta på kläderna ser jag ett par runda pigga ögon titta på mig. Under intervjun var han klarvaken och ville sitta med oss och inte ligga i vagnen. Självklart blir han hungrig och samtidigt som VDn för företaget sitter och ställer frågor börjar A skrika allt vad han orkar och jag får sätta mig och amma honom. Medan han äter exploderar det i blöjan och bajslukten börjar sprida sig i rummet. Ja suck, jag var verkligen helt slut efter det där. Jag var väldigt varm.

• Luella

Ja det var en riktig mardröm . Vad rollen skulle innebära var lite luddig (eller så är det jag som var luddig) men det var en roll som inte fanns idag och som jag i så fall skulle utforma. Jag kände verkligen att jag hade amningshjärna när jag satt där. Hoppas att jag får komma dit igen och höra mer, men i så fall utan bebis. Men egentligen trivs jag så himla bra där jag jobbar så det måste vara något jättespännande om jag ska byta. Sen ska vi ju flytta och då känns det tryggt att jobba kvar eftersom vi behöver ta ännu mer lån. Det är iofs om 2,5 år men ändå

Jis: Itrim är tyvärr ganska dyrt, jag betalar 849:- per månad och det paketet kallas Viktminskning Brons. Men alla center har lite olika priser så gå in på respektive center och kolla. Det som är så himla bra med Itrim är att man tränar där, har personliga möten och gruppträffar med vägning varannan vecka. Jag har testat Viktväktarna och SATS men det funkar helt enkelt inte för mig, jag måste ha hela paketet för att fixa det.

Får man fråga hur era små bajsar? Jag tycker att A bajsar hela tiden. Det kommer lite grand säkert 5 ggr om dagen. Nu ammar jag nätter och dagar och ger tillägg ca 200 - 300 ml på kvällarna.

• Luella

Lulis: Jag tycker inte att du ska acceptera en ändring av BF-datumet. Det datum man får från kliniken ska inte ändras. Jag fick papper från min klinik där det stod BF-datum samt att det aldrig får ändras. Härligt med Indien!

Kel: Ja, bajsa 2 ggr per vecka verkar mer normalt. Jag sökte inte jobbet själv, det var dom som ringde. Jag funderar fram och tillbaka, jag är ju inte redo att byta just nu när barnen är så små. Det kan vara skönt att vara kvar nu några år men samtidigt så, äh, jag vet inte. Ska tänka mera.

• Luella

Tack för kommentarer om bajs .

Nu när jag försöker gå ned i vikt är det godisförbud här hemma. Så i allahjärtansdagspresent fick min man godis som han får äta framför TVn fast jag är där. Han blev glad.

För ett tag sedan såldes Plopp-påsar men på chokladförpackningen stod det typ puss, kram, kärlek istället för Plopp. Jag har en sån påse i garderoben och vid valda tillfällen typ när jag har varit dum så får han en choklad som det står något fint på.

Nu måste jag komma på någon smidig middagsmat som är nyttig och går fort. Några tips?

• Luella

jis, låser du hjulen fram på din Go? Blir det lättare då? Jag låste aldrig, tyckte det blev sämre när dom var låsta...

• Luella

Jis: Vad skönt att vi tycker lika. Jag har heller aldrig fattat det där med att låsa hjulen

Tack Vinterbebis!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011