• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Grattis till twinsen Orkidee!!

• Luella
    Aurora: Vad fina ni är!

Najje: Vi har sjungit mycket Astrid Lindgren när A låg i magen för stora tjejen. Men han gillar allt vi sjunger nu.

Jis: A gillar inte heller att ligga på mage. Jag måste beställa den där kudden.
    Bärsele: Jag tycker inte att du ska köpa BabyBjörn faktiskt. Jag vet så många mammor som förstört ryggen med BB när barnen blir äldre och tyngre. Satsa på en ergonomisk bärsele eller sjal.
    Kläder: Storlekarna varierar så mycket tycker jag. Nu använder jag allt från stl 50 (vissa byxor) till stl 68. Jag tycker nog inte att man ska titta så mycket på siffrorna som står på lappen i plagget utan titta på plagget istället .
  • Luella
    Jis: Vi har också städhjälp och har haft sedan stora tjejen föddes. Det är så värt det. All tid kan läggas på familjen istället för att jaga dammråttor. Jag försöker att inte klaga för mycket men det är svårt. Jag har jobbat som stewardess på lyxkryssare (=städat sviter) och är ganska petig. Det blir inte som det skulle blivit om jag gjort det men ibland får man vara lite Hollywood-fru och klaga . Man betalar iaf för att få en tjänst utförd.

Igår var jag på konferens med jobbet långt långt ut i skogen. Jag skulle köra hem själv med A i sitt babyskydd där bak och det var nog den värsta bilresa någonsin. Fy vad hemskt att inte ha koll på hur varm eller kall han var och bara veta att han andades. Dessutom var det kallt, snorhalt och mörkt. Det var så långt ut att det inte ens fanns upplysta vägar och jag var verkligen livrädd. Usch. Men innan jag kör bil med A själv fler gånger så ska jag lämna in bilen så de får koppla bort airbagen fram. Det hade ju varit smidigt att kunna ta bort filten från honom när det blev varmare i bilen.

Jag är ledsen att jag inte kommenterar så mycket men tiden är ofta knapp vid datorn. Jag läser allt
  • Luella

Åh jag handlar också mycket barnkläder . Det gäller att frossa i allt fint nu när man kan .

• Luella

Söte: Åh, nu blev jag nog lite avis på din skötväska. Var köpte du den? Hoppas att blödningarna slutar snart.

• Luella
    Jis: Jag har Beccon och har tagit bort den där babyinnerdelen redan. Testade ni med W i? Hur som helst, om ni verkligen vill ha med innerdelen, kolla vilken ni köper om ni köper på Blocket. Det finns en äldre variant utan den där innerdelen för bebisen.
  • Luella

Jis: Efter att ha tittat på länkarna måst jag erkänna att jag inte kände till Geminin sedan tidigare. Den såg ju helt ok ut måste jag säga. Vart var ni och tittade? Det kan väl aldrig skada att ha två bärselar?

• Luella
    Söte79 skrev 2012-02-11 22:03:38 följande:
    Luella: jag fick den köpt i NY på gucci butiken. :0) Älskar den!!
    Den är du värd !
  • Luella

Ah, nu fattar jag nog. Så det finns inget tyg mellan dig och bebisen på Geminin?

Go Robotic tycker jag!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011