• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • skatten12

Najje : lär ju bli svårt med två bebisar fostrrvatten moderkaka mm !
    Varför sa Han så??

• strössel

Kelsson: Vi har ett sniglar skötbord som vi målade vitt, vilken färg ska du ha på ditt ? Tänkte köpa en låda men det har inte blivit av, så här blev vårt skötbord.

• skatten12

Jis : kul med nytt sovrum !! Gör sä mkt med bara lite tapeter :)

Lagar mat Nu och jätte känslig för lukten . Plus att när jag reste mej innan så strama de till över mage o ljumskar? Är de ligamenten ?? Sovigt hela dagen till o från så visst är de nog som de ska :)

• Najje79

Blodiga flytningar... varför kan det aldrig bara vara lugnt? Varför ska jag behöva gå igenom den här oron igen??

• Eileen1

Här planerar vi barn rum för fullt, ååå vad det är kul med inredning!!! Vi kommer att ha en vagga vid vår säng första tiden så får vi se sen när bebisen flyttar in i sitt nya sovrum som vi tänkte börja med nästa helg. Vi har ett stort rum som nu är kontor och som vi tänkte dela på så att bebisens sovrum blir längst in och som vägg ska vi bara flytta ut vår bokhylla som är en sån rumsavdelar hylla, på baksidan ska vi spika på en skiva som vi tapetserar med en barn tapet och väggarna låter vi vara vita, sätter upp några fina vägg stickers och kanske nån vägglampa och en liten hylla där nån fin barnbok eller foton kan stå så blir det mysigt tror jag:) vi har beställt rullgardin i blått men förövrigt kommerplyrets del gå i vitt och grönt. Vår plan är att när han sen blir större kan vi enkelt göra om hela rummet och då bestämma vad vi ska ha på väggar m.m. I morgon åker vi till tapet affären och beställer en rulle tapet och då ska vi slå till på den som vi fastnat för, en rulle bara så kan man unna sig en dyr:) Vi ska köpa en tapet från sandbergab.se som heter Hjalmar och går i grönt och blått om nån vill se hur den ser ut.

• Enya70
    Najje79 skrev 2011-09-18 16:44:17 följande:
    Blodiga flytningar... varför kan det aldrig bara vara lugnt? Varför ska jag behöva gå igenom den här oron igen??
    Skriver till dig här också Najje. Jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ska vara bra med dina två små. När har dina tidigare missfall inträffat? Har de varit efter att du sett ett hjärta ticka på VUL? Åk in och kolla om du börjar blöda mera eller får ont. Kramar
  • skatten12

Najje : lugn nu. Jag förstår din rädisa nu till 200% Jag var gråtfärdig ! Men åk upp till Gyn och kolla! Vilken v nu? 9-10? Sorry om minnet sviker.. Tänker på dig! Kramar

Eileen: åh vad mysigt :) vill Me göra rum ! Men väntar jag ned många månader till !;) dock har vi ett stort data rum som får
    Bli bebis rum . Men vad vi ska ha data o så då är en annan sak! Större lägenhet tro. ?:)

• Lulis7

Dealy och Enya: Det låter helt normalt med molvärk som kommer och går. Kelsson: Vad duktig du är som har börjat med knipövningar! Måste också börja! Jag gick nog upp 5-6 kg under behandlingarna och sen ytterligare 7 sedan plus. Mitt "problem" är att jag har mått bra hela graviditeten och kunnat äta vad som helst, samtidigt som jag har varit extremt trött långa perioder och därför rört mig alldeles för lite. Strössel: Vilket fint barnrum. Vi flyttar till hus om en dryg månad. Ser jättemycket fram emot att göra vid bebisens rum. Eileen: Låter jättefint!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011