• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I
    Strössel - Hälsokostaffären el på nätet, men inte köpt ännu. Det ska tydligen vara bra för tiden efter förlossningen också då de ska hjälpa livmodern och allt vad det är att läka ihop och många har skrivit att de fick mycket mindre avslag när de drack det. och det är välkommet... Inget skadligt så testa kan man ju göra tänkte jag. Tror de rek att man ska dricka det från tidigast vecka 35 el ngt sådant, så fritt fram och man skulle börja typ två veckor innan BF.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel
    Vickan l: Läste precis om det att det ska vara bra efter förlossningen osv, så det kommer jag att testa om jag nu har turen att få tag på det här omkring. Vet det finns en större affär i Jönköping som borde ha det, ska in den 7 oktober då ska jag spana efter det.
  • Aurora1979

Najje: Nu är jag hemma igen, men ser att du ju redan fått många goda råd så jag ger mig inte på att skriva om allt eftersom jag ändå bara hade upprepat de alla andra redan skrivit! ;)

Ego: Vet inte om jag har en förkylning på gång eller så för jag har verkligen varit helt under isen idag, Känns inte som jag sovit  på hela natten fastän jag sov i 8½ timmar, visserligen med 4 kisspauser, men ändå. Känner mig liiite piggare nu ikväll, så får se vad morgondagen har att erbjuda.

• Eileen1

Floating är så skönt och avslappnande och nu när man är stor och tung är det en fröjd att va tyngdlös en timme:)

• Eileen1

Dealiy: ang missfall så dör fostret eller avstannar eller vad man vill kalla det men kommer först ut efter 2-3 veckor och det är då blödningen kommer och vi säger att vi får missfall. Jag fick missfall i v.11 alltså blödningen men då har fostret varit dött en tid redan innan kroppen stöter bort det. Så som i vårt fall var vi på vårt andra VUL i v.10 och då slog hjärtat så fint, alltså kunde vi då räkna oss som i v.13 rent psykiskt och i missfallsrisk. Så förklarade vår doktor det hela.

• Eileen1

Strössel: en vit vägg tror jag blir jätte fint. Där kan ni sätta upp lite väggstickers som lätt kan bytas ut med åren:)

• skatten12

Ok :) mitt kom dock inte ut alls av sig själv utan fick cytotec :( hoppas jag vår bra vul denna gången :) min dr säger som din ang det :) håller tummarna :)

• Jis

Wihoo, v 29 idag. Känns coolt! Idag ska det tapetseras, lagas mat till mamma å pappa å bara softas. Jag har bestämt mig för att dra ner på tempotnu. Jsg måste inte leva som innan jag blev gravid. Jagska försöka ta en powernap när jag behöver, inte stressa utan njuta!

• strössel
    Jis: Stort grattis till v 29 fondväggar är fint men det är oftast tex 3 vita och en mönstrad fondvägg, därför är jag osäker på om dom accepterar 3 blå och en vit vi får se Glad men jag ska spana i tapetböckerna en gång till. Vad ska ni ha för tapet när ni ska tapetsera ?

Eileen: Jag har lite väggstickers som jag aldrig har använt, mest nalle puh. Låter supermysigt med floating hade jag velat testa nån gång.

Ego: Flyttade in spjälsängen i vårt sovrum igår och har flyttat mitt nattduksbord till andra väggen och har hunnit slänga både det ena och det andra på golvet för jag trott att nattduksbordet har stått där Flört hoppas jag hinner vänja mig vid det. Nu har det rensats i alla garderober och oljats in möbler så nu finns det inget mer kvar för mig att göra innan bebisen kommer så skönt. Och renoveringen sköts ju av andra så det slipper jag förutom att jag får packa ner alla kökssaker i kartonger iofs och sen storstäda.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011