• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Karmosin: Grattis till ny vecka!

Jis: Nu slår det mig att vi också kommer att få bebis om bara 11 veckor! Låter så annorlunda när man är i v29, då känns det som långt kvar... Fick lite hicka där en stund...

• Najje79

cattm: Vilken fin bild, med Eiffeltornet i bakgrunden och din superfina mage! Vilken vecka är du i nu?

• Vickan I
    cattm - Kul med bild . Fin gravidmage, men vad olika alla magar är, så där ser typ min ut nu i vecka 35, men då ligger jag ju under på kurvan också .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • kattm

Tack allihopa! Som sagt, jag såg gravid ut redan innan, speciellt i den här klänningen. All vikt sätter sig på magen på mig (och min mamma och min syster). Under det senaste året med IVF:er och tröstätande och allt annat har jag gått upp en hel del, och nu när det börjar växa lite inifrån också så syns det desto mer. Så fick jag ju börja med mammabyxor redan innan vecka 12 också. Men det är rätt härligt att få se gravid ut, jag har ju längtat så mycket efter det. Får försöka hålla i så att jag inte går upp alltför mycket i vikt bara. Vi äger ingen våg, så jag har ingen aning om min nuvarande vikt. Idag är jag v 15+5. Bilden togs för en vecka sedan.

• Luella

Fin mage Cattm!

Jis: ibland måste man ut även om det är kallt så det kan vara bra med en varm mössa. Det kan vara något som bara måste handlas, eller tid hos BVC, eller rusa till läkarens öppna mottagning för att kolla något som man är jätteorolig eller något annat. Jag har tittat på några fina mössor med fleecefoder på HM som inte var så dyra. Men annars har jag också svårt att veta hur varm mössa bebisen ska ha. Jag känner på mig att det kommer bli ytterligare massor av mössor som inte passar eller som är för varma eller för kalla för årstiden .

Vad härligt att det äntligen är helg! Jag har varit på så dåligt humör på jobbet hela veckan. Och idag när det äntligen är fredag så var det bara strul och dumma människor överallt som satte käppar i mina hjul för att förhindra att jag skulle komma hem i tid och mysa med familjen (Någon här som har erfarenhet av att jobba med Indier?).

Dessutom har min dotter fått höstblåsor. Dom sitter på tungan och gör tydligen jätteont så hon vaknar och gråter hela nätterna och så fort hon ska äta eller dricka för då svider det. Stackars lilla tjej Gråter.

• Eileen1
    kattm skrev 2011-09-16 21:49:50 följande:
    Tack allihopa! Som sagt, jag såg gravid ut redan innan, speciellt i den här klänningen. All vikt sätter sig på magen på mig (och min mamma och min syster). Under det senaste året med IVF:er och tröstätande och allt annat har jag gått upp en hel del, och nu när det börjar växa lite inifrån också så syns det desto mer. Så fick jag ju börja med mammabyxor redan innan vecka 12 också. Men det är rätt härligt att få se gravid ut, jag har ju längtat så mycket efter det. Får försöka hålla i så att jag inte går upp alltför mycket i vikt bara. Vi äger ingen våg, så jag har ingen aning om min nuvarande vikt. Idag är jag v 15+5. Bilden togs för en vecka sedan.
    Som om jag hade skrivit detta inlägg;) nu är jag i v.28 och har en jätte kula men tro det eller ej, resten av kroppen har blivit mindre och som min syster sa igår, det är väl inte så konstigt nu behöver du ju inte tröstäta längre. Faktum är att mina första gravidbyxor som jag köpte i v.11 nu är förstora! ska lägga in en bild senare idag på min mage. 
  • Speck

Strössel: jag hade inte nån mössa på Loke på BB o de sa dom inget om heller.. vad jag läst i boken man fick av mvc om grav så står det att mössa inomhus inte är nödvändigt. han har bara tunn bomullsmössa på sig om vi går ut nu, eftersom man alltid ska ha mössa utomhus p bebisar. jag köpte ett 2 pack mössor på hm och de skulle va samma stl men lustigt nog är 1 för liten o 1 för stor haha..

Nån som har några idéer o förslag på va de kan bero på tt Loke kräks nattetid? jag har bullat upp så han ska ligga m huvet högre men alltid runt 3-4 på morgon innan han vvill äta så kräks hann.. fleeeera ggr..inte alls samma övrig tid på dygnet.....

Tack för alla kramar o stöttande ord!   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011