• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Lulis7

Nej, nu blev det ännu konstigare... Brukar inte skriva från mobilen...

• skatten12

Haha lulis går bra att Läsa ändå :) vad roligt
    Med hus !!!:) vill Jag också ha :) mysigt!
    Okaj innan strama de till som attans
    ! Kanske var
    Ligamenten ?

• Kelsson1

Najje: Jag tränat? Verkligen INTE! Har ju mått illa konstant så har inte tagit mig upp från soffan. Största orsaken tror jag är att jag har inte kunnat äta sötsaker sen i juni. Jag äter STOR frukost, frukt till mellanmål, STOR lunch, mer frukt till mellanmål och STOR middag. That´s it. Enda promenaden jag får är till o från Tunnelbanan på väg till o från jobbet. Under helgerna inte ens det.
    Men jag bestämde mig även väldigt tidigt i graviditeten att jag får inte bara tänka på vad jag vill äta utan vad mår min bebis bra av. Nu menar jag absolut inte att jag aldrig äter något onyttigt. Menar bara att som gravid kan man inte basera maten på godis, fikabröd, hamburgare o strips och pizza. Det är inte nyttigt för bebisen.
    Pizza har det blivit oftare än innan graviditeten, annars bara husmanskost. Inga konstigheter eller hemligheter . Men är väldigt nöjd, har kvar min midja o bara stor mage framtill .
    STOR KRAM! Du vet att blodiga flytningar inte behöver betyda något, jag blödde i flera veckor i början o det har gått bra! Förstår att du blir orolig och jag rekomenderar att du åker in på kontroll! Tar du trombyl eller albyl minor nu eller kör du utan?

Strössel: Det blir vitt hos oss också. Vi ska dock ha skenor undertill med trådback för att få till mer förvaring.
    Ni har det extremt fint i barnrummet!

Eileen: Lägg gärna upp en bild när ni är klara, låter väldigt fint!
    Vi har för lite plats, bebis får bo med oss i sovrummet o det blir tajt med utrymme men får gå nu. Bor ju bara i en tvåa på 57,5kvm...

• Lulis7

Najje: Håller tummarna mitt allra hårdaste för att allt är bra med dina små. Många får ju blödningar som är helt ofarliga. Åk absolut in och kolla om det blir värre! Stor kram

• kasa01

Najje, även jag hade blödningar, varje dag i flera veckor. Känns så klart SKIT på alla sätt o vis, men är ganska vanligt. Hoppas allt är bra m dina små där inne. KRAM!!!

• Najje79

Tack tjejer för uppmuntran. Förösker att inte ta ut något i förskott, läste någonstans att blodmängden ökar 1-1,5 liter och eftersom det är två därinne så är det ju inte konstigt att kroppen reagerar.

Kelsson: Okej, så har jag tänkt också. Vi ska undvika skräpmaten, äter i stort sett bara hemlagat, inget sött (en luten fredagskaka på jobbet bara) och promenad till och från jobbet. Får hoppas att det räcker. tar ingen trombyl eller albyl.

Lulis: tack så mycket. Om det skulle bli mer blödningar så åker jag in, nu var det "bara" på pappret och jag vet att det inte ska vara ngt farligt, men alla mina mf har ju börjat så, så det är kanske inte så konstigt att man reagerar. Ska försöka att inte oroa mig.

dealiy: tack vännen, ska åka in eller kanske försöka tidigarelägga VUL. Det var med säkerhet ligamenten som du kände förut, så får jag också ibland.

Enya: Jo, vi såg två små hjärtan, vilket väl är bra. Åker in om det blir värre. Kram vännen!

Strössel: Jättefint bebisrum! Så ljust och hemtrevligt.

Eileen: Låter som en jättebra lösning, ta gärna kort och lägg ut när ni är färdiga, nyfiken på resultatet!

• skatten12

Tjejer !! Har ni testa bikarbonat testet ?
    Man tar 1-2 tsk bikarbonat i en plastmugg o sen kiss . Händer det
    Inget väntar man en flicka .
    Bubblar o fräser de väntar man en pojk :)

Nån som testat eller vill ? Säg till då :) allra helst ni som vet vad ni Bär:)

• Kelsson1

Najje: Du har inte tänkt att självmedicinera då? Håller tummarna benhårt att de blodiga flytningarna slutar!

dealiy: Testade i somras o tyckte mig höra fräs men väntar ändå på en flicka

• skatten12

Kelsson : Okaj :)
    Men tydligen ska de bubbla o fräsa om de är en pojk :) så kanske stämde de !:) haha va mysigt !:) antar de är för tidigt o testa i v 8 ;) fasen vad nyfiken man ska va då :)

• Eileen1

Najje, tänker på dig och håller tummarna att allt är som det ska. Kram
    Dealiy, växtvärken kom i etapper om jag minns rätt och så drog det i ligamenten, när jag suttit länge och reste mig snabbt eller vid nysningar tex.
    Foto kommer när allt är på plats:)
    Kolla gärna in min blogg där finns en del av sånt jag gjort och även tankar om allt möjligt

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011