Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kuuul att läsa om era små minisars framsteg! Hjärta

Just nu har liten en period då han sover sämre och äter oftare, det är väl någon slags utvecklingsfas han går igenom men jag lyckades få honom att somna till gräsklipparen.

• Sunseed

Jag låter lite kort, men han är på väg att vakna. Så jag läser ikapp igen senare.

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-07-09 14:31:28 följande:
    Sunseed: Vi bytte aldrig över till välling (ska nog vara mer mättande antar jag) för Jenni gillar inte välling, totalt vägrar dricka det
    Är det något särskilt innehåll eller kan man göra själv med t ex gröt som mixas med vätska och bär? Glad
  • Sunseed

Tack för olika vinklingar. Jag säger varken bu eller bä för man hinner ändra sig tusen ggr beroende på sin individ, men i dagsläget är jag mer sugen på att ge gröt och i så fall berika med det som behövs, t ex järn.

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-07-11 11:13:42 följande:
    Kel, jag blandar i ersättning, så den gröten jag gör är berikad med järn. Det kanske verkar så, men jag är inte någon fanatiker som lagar allt själv. Bebisen får även burkmat.

Sunseed, man ger ju det man själv tycker är bäst eller smidigast. Här brukar den första fasta födan vara lite gröt. I början är den lös, mer som välling i konsistensen. Om du vill kan jag inboxa dig recept från danska "Sundhedsstyrelsens" folder med rekommendationer på mat till bebisar och små barn.
    Väldigt gärna!! 
    Jag tänker att man t o m skulle kunna göra gröt utblandat med ersättning och bär och mixa till någon slags välling om man vill ge lösare i flaska, med det som behövs i? Jag tar gärna emot recept!  
  • Sunseed

Operationen har verkligen gjort susen. Han kommer ikapp sig som bara den. På två veckor har han ökat från 3990 gram till 4705 gram! Jag fick en chock!

• Sunseed
    Knytet skrev 2013-07-18 11:13:42 följande:
    Sunseed, WOW det var inte dåligt. Bra jobbat av lillkillen .
    Här händer det också grejer. Ludvig rusar fram i sin gåstol o har börjat krypa så smått. 6 mån gammal o hur intresserad som helst. Man får kolla honom hela tiden nu då han tar sig till allt o försöker käka både växter o vad han kommer över. Vi trodde vi kunde vänta med barnlås på lådor o skåp men vi får tänka om haha. Men det är kul
    Åh vad roligt! Det är så himla roligt att se dom utvecklas! Varje tid är ju underbar. Nu när Pluppen har börjat skratta och le så blir man ju galet varm i hjärtat. Jag förstår att det måste vara hektiskt för dig!
  • Sunseed

Det märks att det är semestertider i alla IVF-forum. Hoppas att ni alla har det bra.

Idag har vi varit på tremånaderskoll med vikt, längd och vaccination. Hur har era reagerat efter vaccinationen? Vår lille plutt är väldigt hängig. Fick ni glukos/sockerlösning vid sticken?  

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-08-01 07:12:32 följande:
    Sunseed: Jenni fick nog inget vid sticken, bara tröst efteråt. Tror att vi varit tvungna att ge henne alvedon efter nästan varje vaccination för hon var alltid så låg (vanligtvis energisk o glad).
    Nej, det är tydligen olika det där. När vi var inlagda i Uppsala och även på barnkliniken här var det standard att bebisarna fick glukos vid stick och provtagningar, men BVC hos mig körde inte det (sköterskan visste inte varför riktigt). Jag gjorde i ordning sockerlösning enligt recept från nätet på 12%-ig lösning, och tog med mig, för han har redan gått igenom alldeles för mycket stick för att vara så liten, så om jag kan lindra gör jag gärna det. Sköterskan var bara positiv till det så jag fick ge honom när dom stack. 

Han var otroligt varm och orolig hela kvällen så han fick alvedon. Idag har det varit bättre igen. Han kändes varm igen nu på eftermiddagen så det går lite upp och ner, men det är helt klart på väg att ordna sig igen och idag har jag inte behövt använda alvedon.  
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011