Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

7879 skrev 2013-06-12 21:55:26 följande:
    Kelsson & Knytet: Jo det var nog en blandning av dålig kommunikation med mannen och kombination av mina hormoner, vet inte om det beror på spiralen jag satte in eller om det bara var inför mens. Hur som så kommer han med konstiga kommentarer ibland samt ställer inte upp så mycket och ja- jag kände att jag inte kunde kontrollera mitt humör och min ilska mot honom gick ut över barnen och då fick jag ångest för det. Kände mig helt enkelt som en väldigt dålig mamma som borde veta bättre och kunna tygla mitt humör, men helt plötsligt så gick det bara inte i vissa situationer och ja då blev det ångest....
    Hjärta
  • Sunseed
    Knytet skrev 2013-06-12 22:41:12 följande:
    7879, ja hormoner är inte att leka med o att i de lägena bli provocerad gör det inte lättare. Skönt att du mår bättre nu :)

Sunseed, Ludvig kräks också mycket till vovvens glädje som "städar" golvet, yak. Hoppas utställningen går bra o att kräkandet lugnar ner sig lite.

Kelsson, 7879, Sunseed, vi får sätta igång nu direkt om vi vill men vi tar nog sommar o semester först o börjar behandlingen runt 20 Augusti. Ja jösses, tillbaka till sprutor o äggplock...hmmmm
    Tur att det finns hundar... Kyss
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-06-13 15:44:14 följande:
    Sunseed: Skönt att ni hittade orsaken, jo förstoppning kan ge obehagliga symptom. Hoppas magen sköter sig nu (vi gav lactulos till Jenni).
    Ja. Det var skönt! Vi har ren lactulos hemma så om inte Sempers mat hjälper så ska jag höra mig för gällande dosering av enbart lactulos med BVC på tisdag då vi har tid med läkare och sköterska. Jag kommer att vara nojig tills jag ser att han bajsar igen. Visst, magbarn är ju vanligt och vi ska vara glada att han inte har kraftig kolik och skriker dygnet runt, men det skär ändå i hjärtat när man märker att dom har det jobbigt. Hjärta
  • Sunseed

Snabbt svar på mobilen: Han har inte haft hårt bajs ännu men jag ska hålla koll. BVC ringer snart för lite tips och råd. Snart två dagar sedan han bajsade igen. Kräks mycket och har bara gått upp 50 g på två veckor. Inte bra när han från början är liten. Han är 6 v och väger 3525 och är ca 52 cm. Fortfarande nyföddstorlek.

• Sunseed

Vi är inlagda. Misstänkt Pylorusstenos. Han får dropp och så har han lämnat blod och gjort ultraljud. Återkommer!

• Sunseed

Vi vet inget mer idag. Mer koller imorgon. Han får dropp för att slippa kräkas. Det är underbar personal. Om det är pylorusstenos vilket är en förträngning av nedre magmunnen så blir det operation. Men det är en enkel operation där de ofta mår bra ganska snart efteråt. Men det värker i mammahjärtat.

• Sunseed

Det var Pylorusstenos så på söndag blir vi transporterade till Uppsala och på måndag är det operation.

• Sunseed

Tack hörrni! Det är en bebis med betydligt klarare blick idag när han slipper kräkas så mycket. Han är hungrig, vilket värker i mig, men idag ska han få näringsdropp med lite mer fett och sådant i så då kanske han blir lite mättare. Han är så snäll och nöjd trots allt, vår lille kämpe.

Jag vill också säga att jag är så glad att gå in här och läsa om era bebisars framsteg. Jag drömmer mig då framåt lite när han mår bra igen och sällar sig i gänget med nya livshändelser. Önskar er en underbar helg. Solig 

• Sunseed

Vi väntar på operation fortfarande. Hans saltbalans måste bli bättre så han boostas med mera effektiva dropp. Börjar bli lite trött inför 8:e dygnet med kaskadspyor och jätteledsen och hungrig liten.

Håll tummarna för att morgonens prover är bättre!

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-06-18 09:38:47 följande:
    MissCat: ja helt oförlåtligt

Sunseed: Känner din smärta, stackars stackars lilla prinsen!  
    Hjärta
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011