• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    kasa01 skrev 2011-04-23 10:03:51 följande:
    åh, jag såg inte detta! Vet vad det är, det är nerver! Man får ofta ont just under axeln där många nerver samlas, fast smärtan egentligen kommer någon annan stans ifrån. Som du skriver är det säkert nerver som kommer i kläm eftersom det flyttar på sig inne i kroppen. Jag opererade min blindtarm i v 15 m sonen, och fick en inre blödning efter operationen. Det la sig som en stor blod kaka över min ena lunga som tryckte på massa nerver. Jag fick så ont i axeln att jag svimmade..! Läkarna trodde inte på mig, tyckte jag var shåpig. När de mätte blodvärdet sen och såg att jag låg under 80, förstod de att jag blött, och röntade. då var lungan dessutom full m vatten, och jag hade svårt att andas. Lustigt att det var just axeln som avslöjade allltihop! KRAM!
    Haha va roligt det blev, jag menade att skriva strax under NAVELN, hahaha.. Det var ett slarvigt skrivfel från min sida.. Men det är nog nerver i magen också som gjorde den nypande känslan och inget annat.  Åh jisses va jag skratta till nu när jag insåg varför du började prata om din axel - för jag förstod först inte alls... fick läsa ditt inlägg 2 ggr och sen scrolla upp och läsa vad jag skrivit och då såg jag naxeln! Skrattande
  • Speck
    Kelsson1 skrev 2011-04-23 16:18:34 följande:
    Speck: Tack, du är där o förstår mig alltid! Skrattande Idag bättre dag, har faktiskt inte mått illa mer o blödningen har slutat. Så får jag välja väljer jag helt klart en graviditet utan blödningar o illamående Skrattande det här var mycket trevligare än igår med blödningar o väldigt mycket illamående.
    Skrattande Härligt att du fick ha en solig påskafton utan blod, oro och illamående!
  • Mumlan74

Kelsson: Skönt att höra att du sluppit blödning idag.

Strössel: Jag har BF den 29 augusti. Du då? försökte hitta mamma-kläder i torsdags, men fick spel. Det är ju i princip bara HM som har kläder, om man inte ska köpa på postorder. Och alt är i grått, svart och rosa - känns det som. Eller småblommigt. *suck* Inga skojiga modeller heller... Hittade en engelsk sajt för ett tag sen, som hade jättefina kläder, men naturligtvis levererar de inte till Sverige. Jag ska på två bröllop i sommar och vill köpa en fin klänning som jag kan ha på båda, men det är verkligen jättesvårt.
    Nästa vecka ska vi ut och titta på vagnar, även om vi kommer att köpa begagnat sen. Vill kolla in lite olika modeller, provköra och fråga ut försäljarna om fördelar och nackdelar. Hade ni redan köpt vagn?

Jis: Hoppas att du slipper mer blod. Även om det inte behöver betyda något så blir man ju sjukt orolig.

• Speck
    Mumlan - jotack jag vet hur svårt det är att hitta kläder. Vi har ganksa strikt dresscode på mitt jobb så jag kan inte ha på mig vad som helst utan att få ogillande kommentarer (det har hänt (inte mig men andra) att de bett folk med olämplig klädsel att åka hem och byta om - och den personen hade ett telefonjobb!).
    Och är man som jag assistent åt de högsta cheferna i Norden så vill man ju inte glida in i vad som helst. Jeans t ex är förbjudet, iaf blå jeans. Och hur kul är det då där H&M har leggings eller jeans att välja på. Eller typ mjukiskläder.
    Jag kan inte beställa på postorder då jag inte har den blekaste om vilken stl jag ska ha just nu, och är ganska petig när det gäller passform så jag sitter lite i skiten nu när jag vuxit ur de mammabyxor jag köpte i början av grav (höfterna är för breda, samt rumpan drar väl sitt strå till stacken).
    Så kort sagt - varför i helvete säljer inte fler affärer mammakläder??
  • Speck

Ahjuste, skulle säga ang klänningar, att modet för i år är långa löst sittande klänningar, en sån kan du nog ha utan problem som inte är från deras yttterst begränsade mamma-avdelning!

• Jis

Speck ang mamma kläder, för min del känns det fine över sommaren, vi har lite friare då, men sen under hela hösten:vintern, vad ska jag ha på mig då? Jag vill ha en gravidvänlig svart kostym tack ;)

• Jis

Läste föresten glada å possetiva saker... Har man sett hjärtat slå på vul år chansen 90% att allt ska gå vägen med eller utan blödning! Wiho! Nu håller jag fast vid det :)

• strössel
    Mumlan74 skrev 2011-04-23 19:44:27 följande:
    .

Strössel: Jag har BF den 29 augusti. Du då? försökte hitta mamma-kläder i torsdags, men fick spel. Det är ju i princip bara HM som har kläder, om man inte ska köpa på postorder. Och alt är i grått, svart och rosa - känns det som. Eller småblommigt. *suck* Inga skojiga modeller heller... Hittade en engelsk sajt för ett tag sen, som hade jättefina kläder, men naturligtvis levererar de inte till Sverige. Jag ska på två bröllop i sommar och vill köpa en fin klänning som jag kan ha på båda, men det är verkligen jättesvårt.
    Nästa vecka ska vi ut och titta på vagnar, även om vi kommer att köpa begagnat sen. Vill kolla in lite olika modeller, provköra och fråga ut försäljarna om fördelar och nackdelar. Hade ni redan köpt vagn?
    Jag har BF den 20 oktober , tycker oxå HM har trista kläder och som du säger bara trista färger och jag skulle aldrig ta på mig nåt blommigt. Vi vet vilken vagn vi ska köpa men vi har inte lagt handpenning på den än det blir framåt sommaren, vi ska ha en Emmaljunga citykorg och citycross en kombivagn. Jag har oxå frågat ut dom om massor i affären det är mycket man vill veta när det är första gången man köper vagn. Ska till Göteborg och då ska jag spana mer på vagnar och kanske får jag en ny favorit men kan tänka mig att det är samma modeller överallt Flört Ha så kul när du är ute och spanar på vagnar !
  • strössel
    Jis skrev 2011-04-23 20:01:46 följande:
    Läste föresten glada å possetiva saker... Har man sett hjärtat slå på vul år chansen 90% att allt ska gå vägen med eller utan blödning! Wiho! Nu håller jag fast vid det :)
    Det sa min läkare med Skrattande så det tror vi stenhårt på !
  • missan
    Speck skrev 2011-04-23 09:56:27 följande:
    Missan - låter som magsäcken ja.. Testa att låt bli vitlökskapslarna ett par dagar och blir det inte bättre, undvik nåt annat o så tills du hittar vad det kan vara.. Vitlökskapslar känner jag rent spontant kan ge vem som helst magsår Flört 
    Knasig gyn du hade, det är ju allmänt känt att immunförsvaret blir sämre som gravid samt om man blir sjuk så har man längre återhämtningstid. Vet väl "alla".. Så generellt kan man nog säga att man kan bli sjukare bara för att man är gravid! Jag har inte varit sjuk en enda gång sen jag blev gravid förutom hosta och nästäppa som jag haft sen förra året nån gång. Jag lär nog inte bli av med det förrän om ett år eller så när kroppen äntligen kan börja fokusera på mig igen, haha!
    Tack Speck för dina kvalificerade "gissningar". Har låtit bli vitlökskapslarna! :) Känner fortfarande lite (mkt mindre idag) konstlig känsla/smärta uppe i magen och jag tror du har rätt angående ommöbleringen av organen, det är säkert så att det trycker på uppåt mot magsäcken för att göra plats åt livmodern.. Låter rimligt! Sedan att det känns väldigt tidigt är ju en annan sak men jag tror jag kommer få en jättebäbis! :)
    Ibland har jag nämligen även känst att det är lite svårt att ta djupa andetag.. Jag är i vecka sex!!  Hör på den. Men jag mår inte illa iaf..
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011