Kelsson1 skrev 2011-04-26 13:19:26 följande:
Strössel: Ska väl finnas något som heter Lergigan (utan comp) undrar om även det måste skrivas ut av läkare? Mår du mycket illa (spyr du) eller bara illamående som jag? Känns inte riktigt som läge att vara borta från jobbet igen, var hemma två dagar förra veckan på grund av blödning. O fick ju 4000kr mindre i lön nu för tidigare sjukskrivningar!
Jo det finns en lergigan utan comp står så här om den:
Lergigan/Lergigan mite/Lergigan forte används mot spänning och ångest vid nervösa besvär och alkoholmissbruk. Sömnrubbningar. Svår oro. Som lugnande medel före operation och tandingrepp. Rörelsesjuka, till exempel sjösjuka. Hudklåda och allergier.
Illamående och yrsel. Överdriven upprymdhet. Tror läkare måste skriva ut den med fast är inte säker.
Jag spyr varje dag nu igen men sen mår jag lite bättre emellan värst på förmiddagen. Ojj 4000 kr för två dagar är mycket, jag förlorar 9000 kr i månaden pga min sjukskrivning. Så när jag blir mammaledig så kommer jag inte märka nån skillnad nu när jag har vant mig vid att ha 9000 kr mindre. Nåt som gjorde oss lyckliga är att min man har gått från timlön till månadslön den här månaden vilket gjorde att vi kunde sätta undan 20 000 kr till bebiskontot som vi sparar på och det känns jättebra en trygghet.