• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Mumlan: Nej ingen blödning varken igår eller idag, skönt det, får bara se hur länge det håller i sig den här gången...

Aurora: Bara min syster som sa att man inte ska använda bygelbh under graviditet. Jag äger inga utan Bygel o vägrar köpa nytt än... Sedan sa syrran att man skulle akta sig för BH från KappAhl, tydligen var de bättre från HM enligt syrran då... (om man skulle köpa billiga BH:n)

• strössel

Kelsson: Jag köpte postafen när jag mådde illa och jag blev så trött av dom så jag kunde inte ta dom och dom hjälpte inte så mycket ändå. Sen finns det nåt som heter Lergigan comp som man kan få utskivet av läkare jag tackade nej till dom eftersom jag redan äter trombyl och så vill inte ta för mycket. Men det är ett positivt tecken att må illa Skrattande mitt illamående försvann i v 12 och nu har det kommit tillbaka igen och tröttheten. Och magen har börjat växa kanske växer så det knakar där inne kanske därför jag mår illa igen.

Hoppas du orkar med att jobba annars får du gå hem och vila.

Speck: Babyproffsen har besafe gravidbälte oxå ifall du har en sån affär där du bor, jag köpte mitt på tradera och den var jättefin ser inte ens använd ut.

Aurora: Jag har oxå stor byst och det är inte lätt att hitta bh som sitter bra, och sen finns det mer bh att välja mellan om man har mindre byst inte alls så många till oss med större. Jag köpte en förlängare så det blev bredare runt om kunde inte ens knäppa mina där bak. Hoppas du hittar nåt som passar.

• Kelsson1

Strössel: Ska väl finnas något som heter Lergigan (utan comp) undrar om även det måste skrivas ut av läkare? Mår du mycket illa (spyr du) eller bara illamående som jag? Känns inte riktigt som läge att vara borta från jobbet igen, var hemma två dagar förra veckan på grund av blödning. O fick ju 4000kr mindre i lön nu för tidigare sjukskrivningar!

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-26 13:19:26 följande:
    Strössel: Ska väl finnas något som heter Lergigan (utan comp) undrar om även det måste skrivas ut av läkare? Mår du mycket illa (spyr du) eller bara illamående som jag? Känns inte riktigt som läge att vara borta från jobbet igen, var hemma två dagar förra veckan på grund av blödning. O fick ju 4000kr mindre i lön nu för tidigare sjukskrivningar!
    Jo det finns en lergigan utan comp står så här om den:
    Lergigan/Lergigan mite/Lergigan forte används mot spänning och ångest vid nervösa besvär och alkoholmissbruk. Sömnrubbningar. Svår oro. Som lugnande medel före operation och tandingrepp. Rörelsesjuka, till exempel sjösjuka. Hudklåda och allergier. Illamående och yrsel. Överdriven upprymdhet. Tror läkare måste skriva ut den med fast är inte säker.

Jag spyr varje dag nu igen men sen mår jag lite bättre emellan värst på förmiddagen. Ojj 4000 kr för två dagar är mycket, jag förlorar 9000 kr i månaden pga min sjukskrivning. Så när jag blir mammaledig så kommer jag inte märka nån skillnad nu när jag har vant mig vid att ha 9000 kr mindre. Nåt som gjorde oss lyckliga är att min man har gått från timlön till månadslön den här månaden vilket gjorde att vi kunde sätta undan 20 000 kr till bebiskontot som vi sparar på och det känns jättebra en trygghet.
  • Kelsson1

Strössel: 4000var för tidigare sjukskrivningar (nästan 2 veckor) men kändes ändå när räkningarna skulle betalas, hade väl extra utgifter också... Så nu sjukskriver jag mig vääääldigt ogärna! Vi har kommit fram till att efter förlossning får vovven stanna hemma från dagis så sparar man in lite pengar (3000kr i månaden) på det. Så känns det inte så jobbigt att gå på mammapeng... Vi har haft så mycket utgifter på senaste tiden att vi har inte kunnat spara undan något. Får försöka prata med BM nästa vecka när man går på inskrivning o se vad som går att göra åt illamåendet o halsbrännan...

• strössel

Kelsson: Gör det hon har säkert jättemånga bra tips och råd till dig ang det, hoppas du får en supergullig bm som du trivs med. Då kommer vovven bli jätteglad som får vara hemma med matte Skrattande Vår ena hund är färdigopererad och mår nu äntligen bra så skönt en sak mindre att oroa sig över.

• Kelsson1

strössel: Visst var det analsäckarna som rök? Vår tidigar hund genomgick det o efter operationen var han dålig i flera dagar men när han repade sig så hade han aldrig mer besvär med analsäckarna. Är lite osäker på om vovven blir glad eller inte över att stanna hemma från dagis. På dagis har hon ju sina hundkompisar så tror att den här tjejen trivs rätt bra med att gå på dagis o träffa andra hundar o sedan få komma hem för att vara ensam vovve. Men tror inte att vi kommer att ha råd med dagis under föräldraledigheten. Synd bara att jag har BF i deceber så första månaderna lär maken få komma hem på lunchen för att rasta jycken (man vill ju inte släpa ut en nyfödd om det är väldigt kallt ute). Men det ordnar sig nog.

• strössel

Kelsson: Ja först opererade vi bort tonsillerna och nu analsäckarna efter att jag sa att jag vägrar ge han mer medicin som inte hjälper och så hittade dom en knöl som dom skickade iväg och fick veta idag att den var ofarlig och inte cancer som dom trodde. Vi får hoppas det blir en mild vinter så vi kan gå ut med våra bebisar i våra nya barnvagnar Skrattande

• Aurora1979

Kelsson: Äger inte heller några BH:ar utan bygel. Kapp Ahl har inga som passar, HM vet jag inte så noga, närmsta ligger 4 mil bort. Lindex har en typ av BH som jag kan ha i storlek 75F. Vet inte hur jag ska kunna hålla upp brösten i en G-kupa utan bygelstöd? Vill ju inte se ut som att jag har brösten vid knäna liksom. ;) Men det är verkligen inte skönt!

Strössel: Jo förlängare finns ju runt om men det är inte riktigt det jag behöver utan snarare större kupor. :/

Räcker det om jag ökar på omfånget och går upp till 80 eller 85 tro? Har hört någonstans att om man går ner en storlek runt om så bör man öka i storlek på kupan. Så det kanske fungerar åt andra hållet med då? Hm... Vilka problem man har. :P

• Kelsson1

strössel: Skönt att knölen var ofarlig! Nu kan du verkligen slappna av o ha en frisk o glad jycke hemma. Jo får hoppas på en mild vinter för barnvagnspromenader är ju bra för att bli av med gravidkilona Skrattande.

Aurora: Brösten får ju bättre stöd om du har tajtare runtomkring o större kupa. Visst kunde du kanske köpa tvärtom men då får nog brösten mindre stöd. Du får försöka tajma in rea på en riktig underklädesaffär o köpa riktiga BH:n.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011