• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    LGT/Carlan: Jo det är svårare att oroa sig för att bebis har dött tex när man känner den dagligen, i början innan sparkarna var jag jämt rädd att nåt skulle hänt fostret och att det skulle ha dött, men nu får jag dagligen sparkar så då hinner man aldrig oroa sig över det.
    Plus att det är en extremt cool känsla att inse att det verkligen är nån där inne, haha! det är så himla kul att titta ner på magen när den sparkar o sen se hur magen buktar ut av buffningarna!

Carlan: Min Babyland butik i Barkarby har gått ihop med Barnens Hus, de är numera samma affär här.. Men både babyproffsen och barnens hus sålde för 500kr..Nåväl Glad
  • Speck
    Kelsson: Hoppas illamåendet blir bättre idag så du klarar av jobbet! Kram
  • Kelsson1

Speck: Googlade igår på gravidbälte o hittade den på jollyroom.se för 299kr (bilbälte för gravida). Har aldrig själv beställt från sidan så vet inte hur seriösa de är, såg bara att de var billiga för tillfället... Hoppas jag också att illamåendet är bättre annars blir det inte en kul dag på jobbet. Stor Kram!

• kasa01
    Speck skrev 2011-04-23 19:40:52 följande:
    Haha va roligt det blev, jag menade att skriva strax under NAVELN, hahaha.. Det var ett slarvigt skrivfel från min sida.. Men det är nog nerver i magen också som gjorde den nypande känslan och inget annat.  Åh jisses va jag skratta till nu när jag insåg varför du började prata om din axel - för jag förstod först inte alls... fick läsa ditt inlägg 2 ggr och sen scrolla upp och läsa vad jag skrivit och då såg jag naxeln! Skrattande
    Hahaha.. så hela min låååånga utläggning var helt fel! Vad lustigt, hehe, lite pinsamt också... Skrattande

Kelsson, jag undrade också vart du tagit vägen! Jag mår så illa att jag också undrar hur jag ska kunna sköta jobbet... Hur mår du idag? har du några tips på hur man ska klara detta? Har tänkt kontakta en zonterapeft, se om det kan hjälpa. Akupunktur har jag möjlighet att gå på igen, dyrt och tog halva dagen under den veckan. Du får gärna dela med dig om du hittar några "husmors tips"... må bättre...
  • carlan

kasa: Jag pratade precis men mvc och hon hade en huskur till illamående. Göra infärs vatten. Har inte testat men vem vet, det kanske fungerar.

Kelsson: det var ett bra pris på bältet.

• Kelsson1

kasa: Är på jobbet med en klump i halsen hela tiden. Mår lite bättre idag än igår då jag bara inte tog mig upp från soffan alls. Tror på att vila mycket när man mår så dåligt. Idag har jag druckit mitt koffeinfria kaffe på morgonen (bara en kopp mot normalt två) och inget te eller mer kaffe eller choklad bara vatten.
    Mitt husmors tips är att försöka dricka mycket (det man råkar klara av att dricka för tillfället). Hade ungefär en vecka då jag bara klarade av att dricka läsk, jag som aldrig dricker läsk normalt. Nu under helgen byttes det ut mot vaten, blir illamående av tanken på annat än vatten!
    Jag har bara världens bästa make! Imorse hade han skalat o fixat morotsstavar o gurkstavar till mig färdigt så jag fick ta det med mig till jobbet! Det var nämligen det enda jag klarade av att äta igår till middag...
    Har du fått utskrivet något mot illamåendet?
    Funderar alvarligt på att försöka få något utskrivet men vet inte vart man ska vända sig... Har inte varit på inskrivning hos BM än så dit vill jag inte ringa. Kan man kontakta kliniken kanske?

• carlan
    Kelsson: Antinge hör du av dig till din MVC eller husläkare. På min mvc har dem inte alltid läkare där så då kan man få vänta några dagar för att få komma. Annars rekomenderar min klinik husläkaren. När jag väntade min dotter sa min barnmorska att jag skulle köpa åksjuketabletter på apoteket men dem hjälpte ytterst lite. Jag tycker du ska ringa och få utskrivet starkare åksjuketabletter. Jag kräktes den gången mer än 10 gånger om dagen om med starkare tabletterna kräktes jag bara 1-3 gånger.

Jag har inte begärt något utsrivet än men har fortfarande påsklov en vecka till från skolan. Så måste kanske ta tag i det till nästa vecka.

Ego: Inbokat VUL den 24 maj kl 10.30 hos Dr Johannes på Akademiska. Snart ska vi få se lilla bebisen igen. Ska troligen få två veckor till med vaggisar, det känns skönt. För min mage har inte varit bra dem sista dagarna.
  • Kelsson1

carlan: Tror jag avvaktar innan jag ber att få något utskrivet, har ju VUL o inskrivning om en knapp vecka o har ännu inte spytt en enda gång.
    Grattis till VUL tid!

• Mumlan74

Kelsson: Huuu stackare! Det enda jag kan säga är att det blir bättre. Jag mådde också fruktansvärt illa i början och startade varje dag med att kräkas. Oftast före frukost, men några gånger precis när jag kommit till jobbet. Så där roligt eftersom jag inte berättat något för chefen och det är EXTREMT lyhört på vårt lilla kontor. Sen kände jag mig konstant åksjuk resten av dagen, även om jag inte kräktes mer än någon gång per dag. Skitjobbigt! Jag kräks fortfarande då och då, men i princip bara på vardagsmorgnarna när jag stressar upp ur sängen och ska iväg till jobbet. Helt klart är det stressrelaterat, så att ta det lugnt tror jag är en bra strategi.
    Känner igen det där med att bara kunna dricka läsk. Jag hade en period när jag bara kunde dricka fanta apelsin, mådde till och med illa av vatten! Det värsta illamåendet la sig i vecka 15.
    Blöder du fortfarande, eller har det lugnat ner sig?

Carlan82: Vad skönt med både VUL-tid och mer vaggisar!

kasa01: finns du i stockholmsområdet? I så fall vet jag en duktig akupunktör där man inte behöver sitta och vänta och där behandlingen tar en timme (och hon håller alltid sina tider). Kan göra underverk mot illamåendet!

• Aurora1979

Hej tjejer, usch vad jobbigt det låter för er som mår konstant illa, med eller utan kräkningar! Jag mår bara lite illa emellanåt och det är mindre nu än innan men det är väl oxå för att jag går in i v.12 idag?!

Måste köpa nya BH:ar, mina nu är alldeles för små och skaver massor. Har stora djupa märken i brösten  och på axlarna på kvällarna. Problemet är ju att jag redan har så stor byst och inte har råd med dyra bh:ar. :/ I dagsläget har jag 75F. Har ni några tips??

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011