• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck

Missan - jag blev dock omgående andfådd och tyckte det var tungt att andas så fort jag blev gravid. Det är helt normalt, det är inte för att som senare i grav att bebisen trycker på lungorna utan har nånting bla bla med blodet att göra osm gör att man kan få det tyngre att andas. Det är nåt med att ditt hjärta får jobba hårdare för att förse livmodern med så mkt blod som den ska ha och så nyproduktionen av mer blod.. Lite halvflummigt men jag kommer inte ihåg exakt vad det var det berodde på Tungan ute
    Man kan ju få problem med halsbränna tidigt om man har anlag för det, jag fick det först sen vecka 20 när livmodern verkligen började komma uppåt i livmodern, men jag har läst att andra fått problem med det tidigt..Kanske är nåt sånt annars.

• Speck

"när livmodern verkligen började komma uppåt i livmodern" när livmodern kom upp i magen menade jag förstås.. SM i felskrivningar från mig.

• missan

Ah, men Speck får jag anställa dig?? Som min privata gravidguru! :D
    Halsbränna har jag inte men värre kondis än vanligt.. Andas "högt" och inte djupt ner liksom..
    Jag förstår precis vad du menar! Tack!

• Jis

Carlan, vi gör på FC v 8 eller 9. Gjorde två vul pga akut blödning. Jag försöker finna mig i att jag är en sån som kommer blöda lätt...lika bra att inse det :)

• skatten12

När ja va på Vul va min bebis 5 mm ?!? Är de inte lite väl litet för en bebis iv8??

Han sa jag va i v 7 men Bm v 8 o alla andra uträkningar !!

Solar ni magen ? Tänkte på hur varmt de är :)

• strössel
    skatten12 skrev 2011-04-24 18:19:38 följande:
    När ja va på Vul va min bebis 5 mm ?!? Är de inte lite väl litet för en bebis iv8??

Han sa jag va i v 7 men Bm v 8 o alla andra uträkningar !!

Solar ni magen ? Tänkte på hur varmt de är :)
    Min var 7 mm i v 7 (6+2) men alla bebisar växer olika snabbt och det är helt normalt. Det blir rätt i slutändan iallafall va inte orolig eller tänk på det !
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011