Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: ja det är nog bra att åka in o kolla vad som händer eller inte händer...  :) Fast det är nog bäst om grabbarna vill stanna kvar ett par veckor till så ni slipper neo allt för lång tid.

• Aurora1979

Najje: Vad bra att du åkte in och att allt verkar bra. Ta det lugnt nu så att det inte blir onödigt mycket sammandragningar! Ett par veckor till inne magen är ju att föredra! :D

Luella: Stora tjejen vad duktig hon är som försöker så bra! :)

Jis: Åh fy jag hatar att äta såna soppor! Duktig du är som kämpar så! Jag var tvungen att äta soppor innan min magsäcksoperation i 2 veckor och jag höll på att kräkas varje måltid för jag tyckte dem var så äckliga (modifast). Efter operation skulle jag dessutom fortsätta med endast flytande föda i 2 veckor o sen passerad mat i 2 veckor. URK! Åt inte soppa på väldigt länge efter det haha... Bra att du tycker dem är okej att få ner i alla fall!  

• Aurora1979

Skatten: Här finns det ingen särskild gräns (v. Götaland) verkar vara upp till sjukhusen att bestämma. Jag skulle blivit igångsatt BF+15 men värkarna kom igång samma morgon vi skulle in för igångsättningen.

Najje: Jag har foton från min förlossning. Inte under själva krystningsfasen och inga bilder "nertill". Min pappa fotade ALLT när jag föddes.... inga bilder jag vill se dock haha. Tror jag har lagt ut några i min blogg.

• Aurora1979

Najje: Hittade ju aldrig något som funkade bra och sen slutade jag ändå amma. Köpte 2 som var sköna att ha på sig men absolut inget stöd. Tyvärr minns jag inte var jag köpte!? På nätet är allt jag kommer ihåg. :/

Ego: Idag firar jag dubbla årsdagar! 1 år sedan jag plussade med Alexander och 5 år sedan jag gjorde min gastric bypassoperation! =)

• Aurora1979

kattm: Tack. Känner igen det där med att inte få köpa egna kläder. Har knappt köpt ett klädesplagg efter lillen föddes(förutom någon mössa och en påse med begagnade kläder av en nätkompis) eftersom vi hade så mycket. Men NU börjar han snart växa in i stl 68 och i den storleken har vi knappt kläder alls tjohoooo.. ;)

• Aurora1979

OJ, mycket att kommentera idag får se vad jag kommer ihåg.

Minns inte vem som frågade men A reagerar inte något särskilt på stimmiga miljöer. Vet inte om han redan har blivit van? Vi umgås ofta med hela makens familj då alla bor grannar med varandra och då skyfflas A runt bland allihop och han verkar inte ha några problem med det. Möjligtvis har han lite svårare att somna ordentligt om jag lägger honom ifrån mig. Vi var på baby&barn mässan härom dagen och då tittade han mycket men han somnade gott när han blev trött på det. Ibland känns det som om att han somnar när han tycker att det blir för mycket?

MariaLiam: Här håller A på att växa ur stl 62 och han är ju ca 4 veckor yngre än Liam. Sist vi mätte honom var han 64,5cm lång och vägde 6900gram (2 veckor sedan så han är nog en bit över 7kg vid det här laget)! Hoppas att du snart mår bättre!

Jis: Åh vi har nästan inget i stl 68.... blir till att shoppa ordentligt på Ullared eller nåt. :P Har inte råd annars. 

Najje: Suuperfin tvillingmage!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011