Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Annars går det ju att hyra porslin oxå. Gjorde vi till vårt bröllop och det är inte så dyrt. Inte i Gbg i alla fall. Ca 2kr/del har jag för mig? I Sthlm finns det ngt ställe som heter partyproffs.se. Och det behvöer INTE diskas innan du lämnar tillbaks det. Väldigt smidigt.

• Aurora1979

Kelsson igen: Kollade upp partyproffs.se och deras delar kostar 2,2kr/del och det finnas även engångsartiklar att köpa där om man vill (ljus, servetter, pappersdukar osv). Men papperstallrikar osv funkar så klart också lika bra! Maten smaker ju likadant oavsett vad den serveras på. :)

MariaLiam: Usch vad jobbigt att han verkar SÅ allergisk mot mjölkprodukterna! :/ Hoppas han snart mår bättre!

• Aurora1979

jordgubbe: Jag blev sjukskriven först 50% och sedan 100% för foglossning. Tror att det krävs ngn slags förklaring i själva intyget om varför foglossningen för att du inte klarar arbetet. En av läkarna som sjuskrev mig sa att foglossning i princip var det enda man kunde skriva som anledning när man är gravid och behöver vara sjukskriven?! Men det verkar konstigt... tänker på alla som blir beordrade vila tex? jaja... foglossning fungerar hur som helst som anledning till att få bli sjukskrivning.

• Aurora1979

Lulis: Först; grattis till din fina Elin! Men förstår att du mår dåligt efter en sån förlossning! Förstår inte heller varför läkaren ville ge mer tablett om det redan hade satte igång "bra"!? Gå absolut iväg och prata om din förlossning, tror det är jätteviktigt. Jag som ändå var väldigt klar under hela förlossningen hade lite saker man ville veta.

Söte: Krya på dig!! Låter jättejobbigt!

Vickan: Stackarn! :/ Hoppas det blir bättre snart!

• Aurora1979

kasa: Låter fruktansvärt jobbigt att behöva jobba så mycket! Hade jag varit frisk och du haft tid hade jag gärna bjudit dig på en fika i morgon (bor bara 3 mil fr Borås).

Ja här är det sjukstuga för min del. Hostar mig igenom nätterna, febrig, huvudvärk och allmänt svag i kroppen. Maken insisterade på att vara hemma från jobbet idag så jag skulle få vila. Skönt men känns lite onödigt?!

• Aurora1979

Ja det var jättegulligt av honom att stanna hemma. Men så mycket krångel med FK ju. ;)

Var oxå täppt i näsan hela grav. och använda nässpray på kvällarna, försökte med saltlösn. men det funkade inte alls på mig. Så fort lillen var ute så försvann nästäppan... sååå skönt. Nu är jag iofs förkyld så får använda mig av nässprayen igen. ;)

• Aurora1979

Najje: Vi har oxå mam anti kolikflaskorna. Verkar fungera bra. Köpte bröstvårtskräm men har aldrig använt den. Bästa är som någon skrev att smörja in med  bröstmjölk och sedan självtorka. Jag var tvungen att använda amningsnapp i början men den ska bara användas i värsta fall. För min del behövde jag den eftersom mina bröstvårtor var för små och Alexander fick aldrig ngt tag. Men sista veckorna jag ammade lyckades vi fasa ut den. Nappen är mest besvärlig, svår att få den att sitta kvar och den kan göra att barnen inte får i sig lika mycket mjölk som när man ammar utan. 

Lulis: Som jag skrev till Najje så var jag tvungen att ha amningsnappen just för att mina bröstvårtor var för små, men håller helt med dig om att amningsnappen extremt svår att fästa. Hatade den men kunde inte amma utan den i början eftersom lillen inte fick ett bra tag i mina små bröstvårtor.
    Min lille började med napp på en gång, men på inrådan av neonatalen. Varför de ville att han skulle ha den vet jag inte?! Kanske för att jag inte fanns i närheten hela tiden när han behövde tröst?! Normalt sett har jag hört att man inte vill att de ska ha napp första månaderna eftersom det ev. kan förstöra inlärningen att amma?!  Så jag vet inte vad som är rätt och fel. Men det är absolut så att barnen gärna vill ligga vid bröstet heeeela tiden i början. Det är pga trygghet och för att få igång mjölken.

• Aurora1979

Haha min Alexander suger på det han har i närheten... om det så är sina egna händer, min hand, en napp, filt, gosedjur... (just nu är gärna pek- och långfingrarna i munnen, aldrig tummen dock?!).

Har ingen aning om han följer normalkurvan med huvudomfånget faktiskt. Sköterskan mäter varje gång vi är där men hon har aldrig nämnt det så antar att det är okej. Däremot går han upp mycket i vikten men han växer snabbt på längden med så det är okej ändå tydligen.

• Aurora1979

MariaLiam: Så söt! Vi har förresten samma pyjamas och babysitter till Alexander. Fast pyjamassen är i stl 50 så liiiite liten nu. ;) Får Liam plats i babysittern bra? Alexander sprattlar med benen så att de slår i metallen i nederkanten? Han har ju rätt korta ben annars men känns som att sittern är lite kort eller hur man nu ska förklara?

Får slänga in en bild på min goe grabb från i eftermiddags när vi satt och fika ute på altanen.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011