• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan, grattis till Bröllop! Vi gifte oss i smyg i Stockholms Stadshus när tjejen låg i magen. Sen gick vi till Leijontornet och åt lyxmiddag bara min man och jag. Sen hade vi bokat en svit på Hotel Reisen i Gamla Stan. Supermysigt. Sen på morgonen ringde vi runt till våra föräldrar och syskon och berättade att vi gift oss.

Jis, vilket hotell bor/bodden ni på vid Gardasjön? Kan du rekommendera en barnfamilj att åka dit? Jag vill så gärna tillbaka till Gardasjön snaart.

Min egen status är att jag känner bebisen sparka och leva om nästan hela tiden. Det är så mysigt. Jag har slarvat med järntabletterna så jag blir anfådd och trött men det ska bli bättre ordning från och med nu. Nu är jag i v. 25+1.

• Luella

Jis, det ser helt fantastiskt ut. Jag har skickat länken till min man och berättat vart vi ska nästa sommar . Bokade ni direkt med hotellet eller resebyrå? Synd att man som vuxen inte växer i skor, eller så är det tur... Hoppas att du hittar några andra mycket finare skor för ännu bättre pris.

Ja, usch, vad är det med den här helgen? När jag vaknade stod min man vid sängen och sa att idag tittar vi inte på några nyheter. När jag somnade i natt efter att ha kommit hem så visste jag bara om bomben i Oslo och i morse så är det kaos överallt. Jag råkade dessutom titta på DNs bildspel om svältkatastrofen i Afrika så nu vet jag vad lönen ska gå till.

• Luella

Tack för tipset Jis! Vad härligt det är med åska när man är inne.

Man har nog två olika personer vad gäller pengar. Nu när jag satt in pengar till Rädda Barnen så övergick jag till att fundera på den där växa-sängen som vi ska köpa till tjejen snart. Sen är det ju massor av 70%-reor överallt som jag har funderat på att lägga en del av lönen på. Men det får räcka med växasängen och annat som lillebror verkligen behöver så sätter jag in överskottet till Läkare utan gränser till nästa månadsskifte. Men någon får nog påminna mig... Jag har en tendens att glömma bort sånt.

• Luella

Speck, för mig fick jag aldrig det där beskedet att bebisen fixerat sig. Jag tror att hon fixerade sig först i samband med förlossningen.

Vad gäller syskon så hade vi bestämt att vår tjej skulle få ett syskon till varje pris och det tog både tid och blev dyrt. Vi står även i kö för adoption, har gått föräldrautbildningen och hade vi inte blivit gravida hade hemutredningen startat nu i augusti. (Nu får vi ringa och säga att vi skjuter på det istället.)

Det räcker absolut med två barn men vi ska tömma frysen så får vi se om det blir en trea.

• Luella

Strössel, jag kommer inte stryka kläderna om det inte behövs. Body i stl 50 kommer jag tex inte att stryka om den inte är extremt skrynklig. Men bra att du tvättat allt idag, sånt tar ju sån tid!

• Luella

Då tycker jag att du hoppar över det Strössel . Om du går över tiden och bara går hemma och väntar kan du ju ägna dig åt det om du inte har något bättre för dig.

Kelsson, det var ett nytt vagnkrav som jag inte sett innan . Men samtidigt förstår jag för är det inte metall kan det ju kännas plastigt...

• Luella

Kelsson, min man är systemvetare och dessutom noggrannheten själv . Innan några dyrare inköp görs så ska saker och ting undersökas länge och noga. Men här är det funktion, kvalité och sist men inte mist viktigt priset. Och jag bryr mig aldrig om priset, jag vet inte ens vad jag har betalat för grejer när jag kommer hem . Bara att det kostade nått.

Jag "råkade" föresten gå förbi Pops rea-slutspurt, köp 3 reaplagg och betala för 2. Jag fick med mig lite inför dagis-starten som man inte behöver vara så rädd om. Sen är det 70% på Noa Noa också så jag tog det på vägen hem.

På onsdag ska vi till BM och lyssna på hjärtljud.

• Luella

Oj, jag glömde läsa en hel sida :/

Anderska, jag får ont i magen då och då. Ibland vill jag helst inte resa mig, jag tror att det bara är gaser i magen. Men det är inte kul när det händer.

Kelsson, oj vad billigt. Jag som inte gick in på HM idag :-/.

Kasa, jag förstår att det är jobbigt. Jag hade också blivit galen om min man hade googlat på samma sak när jag blir arg. Jag tycker att det kan vara bra att försöka lösa problemen innan bebisen kommer.

Min man har också en telefon som han stirrar på jääämt. Jag blir verkligen galen! Och vi bråkar också titt som tätt. Han tar gärna åt sig så fort jag säger något och väljer att tolka saker jag säger på fel sätt. Suck. Men för vår del är nog IVF-resorna något som gjort oss starkare tillsammans. Han har verkligen skött sig exemplariskt. Undrar hur allt hade varit om vi inte gått igenom all vi gjort tillsammans.

• Luella

Jösses vad jag är snurrig i dag... jag glömmer att skriva massor.

Spets, reaktionen kan kanske både tolkas som positiv och negativ. Jag har aldrig haft så nära relation till någon av mina styvföräldrar även om vi har en bra relation. Jag förstår att det kanske inte blev som ni tänkt men jag blir nog lite varm om hjärtat, hon gillar verkligen dig .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011