• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan, var på Mallis ska ni?

Kelsson, få får det nog bli stillsamma Sverige-semesterar med tåg

• Luella

Grattis Kelsson och Strössel till ny vecka! Jag går in i vecka 28 idag med pompa och ståt

Vickan: Vi var i Palma förra gången på dagsutflykt och jag gillar verkligen stan. Men det var så jobbigt att åka dit med tjejen så vi orkade inte med det den här gången. Det känns lite tråkigt så här efteråt.

Ja, det är mycket härligare att bo på hotell än hemma hos folk. Jag gillar verkligen inte att bo hemma hos andra utan tycker det är skönare om man får sova och äta frukost i lugn och ro. Den enda vi fortfarande sover hemma hos är min mans mamma för hon skulle ta illa upp om vi inte gjorde det och dom helgerna är alltid tärande. Jag skulle gärna åka dit oftare om vi kunde bo på hotell istället men nu får det bli mer sällan istället.

• Luella

Vad skönt Jis!

Strössel, jag brukar ringa Sjukvårdsrådgivningen om jag bara är lite orolig bara för att höra vad dom säger. Sen om jag fortfarande skulle vara orolig ringer jag vidare efter det.

Vad tråkigt att det är flera som inte mår bra. Hoppas att det blir bättre snart. Själv blir jag helt slut efter en dag så det är alltid min man som fixar middag. Jag försöker att inte ha dåligt samvete, jag bär trots allt runt på vårt barn hela dagarna i sommarhettan.

• Luella

Viksan: jag har inte börjat jobba än men jag är helt säker på att jag efter ca 2 veckor kommer känna precis som du gör nu. Det gjorde jag förra gången.

Carlan: grattis till mammaklädesplagget . Angående glassen i Italien, vi var ju precis i Spanien och jag vräkte verkligen i mig glass eftersom det är så gott och det var galet varmt. Jag hade inte en tanke på det där med den opastöriserade mjölken som kunde vara i. Så nu har jag gått runt och ältat det där men min man (som är halvspanjor) hävdar med bestämdhet att det bara är i vissa ostar man använder opastöriserad mjölk och att jag ska sluta oroa mig. Men jag har inget bra råd att ge dig, men jag som normalt sett är nojjig skulle nog äta glassen. Hoppas att du får svar från Livsmedelsverket.

Strössel: jobbigt att det kom tillbaka, men skönt att du iaf inte har ont i magen.

Grattis till v. 39!

Skönt att ni inte oroar er så mycket inför förlossningen.

• Luella

Åh, stort grattis Jis! Hoppas att du får en underbar dag Hjärta

Hoppas att du har möjlighet att ta det lugnt Aurora!

• Luella

Tredjemaj, ja man blir galen av dessa människor som pratar om barn som att gå och handla mjölk. Skaffa barn hit och skaffa barn dit. Min dotter var bara några veckor gammal när folk började tjata om syskon. Jag trodde att man skulle sllippa sådana frågor på iaf 1 år efter första bebisen äntligen kom.

Jag håller tummarna för ditt RUL,  jag tror och hoppas att det kommer gå fin-fint .

Ett tips är att testa Babybjörnen du fått låna, den passar inte alla ryggar när bebisen börjar väga lite.

Fina magar föresten Jis och Viksan

• Luella
    vinterbebis12 skrev 2011-08-07 20:06:56 följande:
    tack för tummarna, jag hoppas du har rätt. Borde väl vara extremt ovanligt att barnet är dött vid RUL men det händer ju och har senaste veckan hört om en kompis syster som förlorade sitt barn i v 17 (samma vecka som jag är i)
    Men visst har du sett bebisen när kliniken gjorde VUL för att se om allt såg ok ut? Om allt ser ok ut då är risken minimal att något händer. Min läkare sa att om hjärtat är så stort det ska vara samt att hjärtslagen är så snabba som det ska händer inget sen. Ofta kan man se på VULet om något är på tok.
  • Luella

Tredjemaj: håller med Kelsson, ut och shoppa bebiskläder! RUL kommer gå som en dans. Men visst är man lite orolig innan, det är bara naturligt.

• Luella
    Jis skrev 2011-08-08 14:03:11 följande:
    idag studerade vi magen å helt plötsligt såg man att F sparkade. Haha, sååå coolt.
    Grattis Glad
  • Luella

Lillstintis: jag förstår verkligen att du fick panik men om KK säger att det är lugnt så är det lugnt.

Jag hade sån hemsk ångest för baby-shoppandet med min dotter. Det ver ju så overkligt att just vi skulle få ett barn att ta hand om. Jag pratade med min syster och hon sa; men om något händer barnet, vill du verkligen inte ha en enda barnsak hemma då? Är det inte bättre att ha barnsaker hemma så om nu det nu skulle hända något så känns det som om barnet iaf har funnits? Och sen lovade hon att hon skulle komma hem till mig med våran mamma och packa ihop alla barnsaker och slänga upp på vinden när jag sörjt klart. Och på något vis lossnade allt efter det. Jag fick förvisso lite panik efter varje sak jag köpt men precis som Kelsson skrev, det känns bättre när man har bebisprylar omkring sig och mycket mycket lyckligare och lugnare. Varför inte passa på att njuta av graviditeten. Risken att det händer något är mikroskopisk, speciellt för oss som sett barnet från ca v. 9.

Sen blir det väldigt dyrt också om alla stålar ska spenderas på en gång. Vi har lagt upp en budget för vad som ska köpas när nu de 3 senaste månaderna och nu inser jag att vi borde ha startat tidigare. Det får nog bli mycket Blocket.

Ego: Imorgon är första arbetsdagen Rynkar på näsan. Jag ska nog sätta upp så många lappar som jag har arbetsdagar kvar och ta ned efter varje arbetsdag.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011