Oj vad ni har hunnit skriva idag!
Tack för bil-tips! Jag ska surfa på de olika bilarna och se hur de ser ut.
Anderska: Så här ser min lista ut till barn 2. Kan även tipsa om Tradera, där har jag hittat så mycket bra och prisvärda kläder som ser som nya ut.
Saker vi har:
Barnvagn (beställd)
Spjälsäng (m sängkläder)
Vagga (m sängkläder, Jag är säker på att det räcker med filt och kudde dock. Det finns även dessa sovpåsar som är bra www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=2504629§ionid=clothes&subsectionid=underwear men det finns billigare än POP)
Kläder i stl 50, 56 och 62 (kommer behöva köpa mer eftersom det är en kille den här gången och dessutom vinterbebis)
Mobiler att ha ovanför vagga och skötbord
Tillfälligt skötmadrass att ha på tvättmaskinen, (kommer bara funka första månaden)
Filtar
Cosy sack (www.elodiedetails.com/images/popups/Cosy_retr...) Att ha mindre kalla dagar i nov-dec
Nappflaskor
Babyskydd
Spjälskydd
Kuddar
Badbalja
Babygym
Saker att köpa:
Babynest
Lammskinn
Åkpåse
Amningskudde
Små söta blöjor
Vinterkläder (typ ordentlig mössa, kläder i ull och varma koftor)
Litet mjukisdjur som bara är bebisens
Ny skötväska
Bärsjal
Ordentlig skötbädd i hårdare material
Ny bil så familjen får plats (suck)
Amningstoppar
Nappar
Viksan: Men fy vad jobbigt du har det . Jag lider med dig! Finns det ingen annan läkare du kan gå till?
Lillstintis: Vad roligt, varmt grattis till första inköpet!
Ang storlekar så hade min dotter stl 50 i ca 3 veckor. Jag hade inte så mycket kläder i stl 50 så jag var verkligen superless på dessa få plagg. Som tur kräktes hon inte jättemycket, då hade det inte gått. Så den här gången ska jag köpa mer i stl 50 och även 56, man tar ju rätt mycket bilder i början och då är det roligt med fina kläder som sitter bra på den lilla kroppen .
Ego: Första jobbdagen idag, jag var så trött att jag somnade direkt när jag kom hem. Hur ska det gå med 3 månader av denna trötthet? Jag har ju vant mig vid att sova middag under semestern och min kropp gillar det.