• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: Ja, jag har varit på Baby Revolution och jag gillar verkligen den butiken. Alla är supertrevliga och kafét jättemysigt. Jag ska försöka köpa så mycket som jag har råd med hos dom för att supporta. Hoppas att det går bra för dom. Kul med vagnen!

Jis: vad gulligt av dom. Min pappa och styvmamma sparar visst en slant till barnbarnen i fonder men jag vet inte hur mycket. Vi sparar 300:-/mån till henne nu som vi köper aktier för lite då och då. När privatekonomin blivit lite mer stabil om några år så får vi försöka spara mer till dom små liven.

Ego: Vi var och tittade på en ny (begagnad) bil idag. Den var som en dröm att köra jämfört med min VW Polo utan AC. Den jag provkörde var en Ford Focus kombi. Vad har ni för bilar? Något att rekommendera? Vi behöver en kombi med lastutrymme men den får inte vara monsterstor och inte för dyr . Polon har funkat jättebra men det går inte att få plats med två barn, två vuxna och vagnar och saker tyvärr.

• Luella

Speck: Jag förstår att det känns segt. Vaxholm är toppenfint tycker jag. Bo en natt på Vaxholms hotell kanske? Jag försökte komma på lite annat också:

Om det är kallt och blåsigt är det trevligt med spaat på Clarion vid Norra Bantorget. Dom har en utomhuspool på taket (men inte så mycket mer än så men är man stor som en val kan det räcka). Vi var där en vinter och det var så tufft. Annars finns ju alltid Centralbadet. Åk till Loppisar Gå på Bio Bada på Långholmen Åk till skärgården, det finns ju öar som man åker bil till så man inte sitter fast om förlossningen startar. Eller kika här: www.alltomstockholm.se/weekendguiden/
  • Luella

Oj vad ni har hunnit skriva idag!

Tack för bil-tips! Jag ska surfa på de olika bilarna och se hur de ser ut.

Anderska: Så här ser min lista ut till barn 2. Kan även tipsa om Tradera, där har jag hittat så mycket bra och prisvärda kläder som ser som nya ut.

Saker vi har:
    Barnvagn (beställd)
    Spjälsäng (m sängkläder)
    Vagga (m sängkläder, Jag är säker på att det räcker med filt och kudde dock. Det finns även dessa sovpåsar som är bra www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=2504629&sectionid=clothes&subsectionid=underwear men det finns billigare än POP)
    Kläder i stl 50, 56 och 62 (kommer behöva köpa mer eftersom det är en kille den här gången och dessutom vinterbebis)
    Mobiler att ha ovanför vagga och skötbord
    Tillfälligt skötmadrass att ha på tvättmaskinen, (kommer bara funka första månaden)
    Filtar
    Cosy sack (www.elodiedetails.com/images/popups/Cosy_retr...) Att ha mindre kalla dagar i nov-dec
    Nappflaskor
    Babyskydd
    Spjälskydd
    Kuddar
    Badbalja
    Babygym

Saker att köpa:
    Babynest
    Lammskinn
    Åkpåse
    Amningskudde
    Små söta blöjor
    Vinterkläder (typ ordentlig mössa, kläder i ull och varma koftor)
    Litet mjukisdjur som bara är bebisens
    Ny skötväska
    Bärsjal
    Ordentlig skötbädd i hårdare material
    Ny bil så familjen får plats (suck)
    Amningstoppar
    Nappar

Viksan: Men fy vad jobbigt du har det . Jag lider med dig! Finns det ingen annan läkare du kan gå till?

Lillstintis: Vad roligt, varmt grattis till första inköpet!

Ang storlekar så hade min dotter stl 50 i ca 3 veckor. Jag hade inte så mycket kläder i stl 50 så jag var verkligen superless på dessa få plagg. Som tur kräktes hon inte jättemycket, då hade det inte gått. Så den här gången ska jag köpa mer i stl 50 och även 56, man tar ju rätt mycket bilder i början och då är det roligt med fina kläder som sitter bra på den lilla kroppen .

Ego: Första jobbdagen idag, jag var så trött att jag somnade direkt när jag kom hem. Hur ska det gå med 3 månader av denna trötthet? Jag har ju vant mig vid att sova middag under semestern och min kropp gillar det.

• Luella

Jis: vad jobbigt det verkar med kombon graviditet och diabetes. Ang bebisens storlek, hur stor den är när den föds speglar inte hur den kommer växa till sig sen. Det finns små bebisar som blir långa som vuxna och tvärtom. Det beror ju lite på när bebisen kommer till världen också.

Hej Kasa, välkommen tillbaka!

Själv är jag grymt trött som vanligt.

• Luella

Hej i tråden!

Grattis till ny vecka Sputnik!

Välkommen hem Strössel.

Jag är också galet trött. Första riktiga jobbdagen med dottern på full tid på dagis. I morgon går jag in i vecka 29, "bara" 11 veckor kvar på jobbet. Visst är det mysigt med en bebis som sparkar i magen men jag är så varm jämt att jag inte klarar av någon kroppskontakt men det är klart att min man har fått känna på några sparkar. Det bästa hade varit om bebisen kunde sparka utanför magen istället. Jag längtar så himla mycket efter att få träffa honom. Jag fattar inte hur jag ska stå ut i 11 veckor!

• Luella

Fiiin mage Viksan! Mysigt med busiga fötter

Tredjemaj: Kul med Molo-kläder. Dom har mycket fint.

Kelsson: Grattis till ny vecka!

Strössel: Jag har haft värk i underlivet lite till och från hela tiden. Det kommer en kort stund och går över ganska snabbt. Är det samma för dig? Sen utöver värken så har det varit tungt nedåt också men det har varit en annan känsla.

Här hemma är det ingen som pratar med magen. Jag säger några ord då och då bara. Jag tror att bebisen hör både sin pappa och min vrålande dotter där inne. Vi sjunger alltid Astrid Lindgren-sånger för våran dotter istället för nattsaga och då brukar han börja sparka och leva om där inne. Jag hoppas att det är för att han tycker om när vi sjunger . Men arg på min man blir jag titt som tätt över allt möjligt, gråter gör jag också jämt. Han har det nog inte lätt.

Tänk att jag har överlevt första jobbveckan som iofs bara var tre dagar. Det kommer bli en tuff höst.

• Luella

Strössel: Det låter som det är för mig också, och den däe eviga kissnödigheten känner jag definitivt igen.

Kelsson: Nej dom där gravidhormonerna är inte att leka med. På måndag kommer en kollega att få prata med dom där hormonerna. Han tog semester utan att meddela mig så helt plötsligt var hans arbetsuppgifter mina.

• Luella

Aurora: ja, speciellt när man verkligen är kissnödig och bebisen lagt sig bekvämt till rätta så det trycker mot urinblåsan.

• Luella

Kikar in och kollar hur det går. Vilken skillnad Speck!

Galet trött, dags att sova.

God natt!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011