Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: Bekräftar mina farhågor , nej rekomenderar inte butiken till någon och kommer inte att handla något där!

• Kelsson1

Jis: Frukost på morgonen vid 6.30 (havregrynsgröt eller fil o musli), frukt på jobbet och te, STOOOOR lunch (typ fyra mindre potatisar, kalops med morötter och rödbetor till) kl12, frukt på eftermiddagen och STOOOOR middag. Mellan frukost o lunch hungrar jag ihjäl, detsamma innan jag får middag...

• Kelsson1

Jis: Blev glad nyss, maken tyckte inte att jag har gått upp i vikt något, snarare tvärtom att jag har gått ner i vikt o det bara är bebis som växt. Han tittade då på ansiktet och armarna osv... Vad han är gullig! Då kanske jag vågar fortsätta äta

• Kelsson1

anderska: Tror visst att det är bebis du känner. Jag började känna små små bubblor i magen från v14 ungefär. Första riktiga sparken (som kändes utanför magen) kom ungefär i v21 o då var det en rejäl spark som maken fick . Tror att jag hade känt av bebis lite innan det också men inte lika starkt.

Karmosin: Du är förlåten den här gången .
    Väldigt bra att du berättar om att det kan vara svårt med amning, annars hör man bara om de som lyckas. De som har tuffare vågar väl inte berätta för de känner sig misslyckade (i onödan, för det är inte deras fel). Ska försöka komma ihåg det där när det är dags för amning. Annars får du påminna mig. STOR KRAM!

• Kelsson1

Strössel: Yes, härligt!
    Har du testat Novalucol eller annat, ifall illamåendet hos dig också är halsbränna? Jag har märkt att det är inte vanlig illamående jag har utan det blir bättre av novalucol, problemet är att det inte är långtidsverkande. Jag får gå o köpa Losec idag...

Jis: Lycka till hos BM! Vi spelade också in hjärtljuden o det är häftigt att lyssna på även efteråt

Speck: Förlåt men kunde inte låta bli att skratta! Inte roligt med bristningar, hoppas du slipper mer. KRAM

• Kelsson1

Strössel: Kan inte skada att testa Novalucol, det är ok att ta som gravid och ammande också.

• Kelsson1

Jis: Visst blir man lite rörd av hjärtljuden? Helt sanslöst bra järnvärde du har! Vad skönt att veta att du slipper oron att gå över tiden, riktig lyx!

• Kelsson1

Jis: Kan tänka mig det, maken min lyssnade på inspelningen säkert 5ggr samma kväll . Hoppas verkligen att mitt järnvärde har gått upp, var ju bara på 107 senast. Förstår inte att BM inte sa till mig första gången att jag skulle börja med järntabletter redan då när jag hade 114...

• Kelsson1

Karmosin: Jag är också sjukt trött just nu, som tur är ska jag till BM på måndag så förhoppningsvis kan nya blodprov ge något svar.

Tredjemaj: Inte alls konstigt att du reagerar negativt på att andra kan bara bestämma när de vill ha barn. Du är gravid och därför extra känslig just nu. Det är även normalt att oroa sig över RUL men du ska se att bebis kommer att härja runt i magen o må bra! Snart efter RUL kommer du också att börja känna av bebis mer regelbundet o då är det lättare att låta bli att nojja . STOR KRAM!

Viksan: Jag har nu gått upp sammanlagt 9kg, inte överlycklig över det men men det är väl priset för en bebis o det betalar jag gärna

Vickan: Gick du inte ner en hel del före graviditeten? Då behöver du inte gå ner ALLT du gått upp, spara några kilo

Strössel: Grattis till ny vecka!

Ego: Lika härligt varje fredag... Ny vecka den här gången v25 (24+0)

• Kelsson1

På tal om drömmar om bebis, vi tog ju reda på under RUL att det är en flicka vi väntar på. Tror ni inte att jag drömde att vi fick en POJKE! I drömmen var det helt naturligt men shit, jag vågar inte längre vara säker på att det är en flicka vi väntar på!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011