Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Tack!
    Jag blir också väldigt fort mätt numer o är bara i v25. Det jobbiga är att jag kan inte äta oftare när jag är på jobbet (annat än frukt o det håller inte hungern borta länge). Mackor kan jag inte ta med mig till jobbet för jag blir illamående av bröd. Så enda som finns kvar är att äta en Stoooor lunch (o sen må illa) och äta någon frukt på eftermiddagen men blir ändå svinhungrig innan middag.

Lillstintis: Visst är det udda att man ska drömma om att bebis föds med "fel" kön. Fast det spelar ju egentligen ingen roll men skulle vara en liiiten överraskning om det föddes en pojke när man bara tänkt på namn till flickor...

• Kelsson1

Vickan: Låter bra det där att du skiter i vikten.
    Men vilken dröm , man skrattar så här men OJ om det hade varit på riktigt! Vad härligt för din kompis, där ser man att mirakel kan inträffa!

kasa: Vilken fruktansvärd dröm! Skönt att det bara var en dröm.
    Får testa sötmandlar också o hoppas de funkar bättre.

• Kelsson1

Tredjemaj: Som jag skrev är det helt naturligt att vara extra känslig just nu, det yttrar sig bara helt olika för oss. Jag grinar ögonen ur mig till en löjlig SciFi serie jag sett tio gånger tidigare (utan att gråta) och du är mer känslig i verkliga livet. Tillåt dig själv att vara känslig och gråta men att måla upp skräckscenarios är inte bra du blir orolig i onödan. Försök göra något istället för att sitta o fundera, gå ut på en promenad eller ring upp någon kompis o gå o ta en fika! STOR KRAM!

• Kelsson1

tredjemaj: Du är inte barnlös längre, du är GRAVID! Tänk på att du är full med gravidhormoner som påverkar en starkt. Jag rekomenderar att du också läser boken som jag rekomenderade tidigare Handbok för gravida. Där står det om hur man blir till ett hormonmonster så slipper man känna sig helt knäpp och förstår att det hör graviditeten till. Hade en kompis som är väldigt tyst o snäll normalt, när hon var gravid slängde hon en kökskniv efter sin karl... Så hormoner kan få oss till värre saker än att gråta. STOR KRAM!

• Kelsson1

anderska: Har du pratat med BM så att törsten inte har några andra orsaker? Nog för att jag också dricker mer än normalt men inte så som du beskriver.

Aurora: Vi är inne på att hyra, känns lite onödigt att lägga ut 1500-2000kr för något man använder bara i nio månader. I Göteborg hyr NTFväst ut babyskydd för 400kr för 9månader... Syrran skulle hyra en till oss därifrån
    Annars finns IF (försäkringsbolaget, behöver inte vara kund) som har babyskydd för långtidsuthyrning.

• Kelsson1

Jis: Problemet med att köpa på blocket är att du kan inte vara säker på att babyskyddet inte varit med om krock. Har de varit det anses de inte längre säkra.

Aurora: Syrran hyrde från NTF i Göteborg till deras dotter o var nöjd.

• Kelsson1

Strössel: Sluta titta på fler vagnar . Jag vet inte om man är bunden men tror inte att de blir glada för de lär inte få ut full pris för förra års modell...

• Kelsson1

Strössel: Kom ni inte överrens om något pris när ni var inne? När vi beställde så kom vi överrens om ett pris som skrevs in i beställningsformuläret. Gå in o kolla o fråga.

• Kelsson1

Strössel: Vad skönt att du fick byta så du blev nöjd!

Vickan: Var nu till Barnenshus i Barkarby och de hade fårskinn för 399 för vita långhåriga varianten, tror att det var 299 för korthåriga (men den var väldigt gul). Köpte den långhåriga varianten o började nästan grina när jag tänkte på hur mjukt o skönt vår älskade lilla bebis kommer att ha det på den
    Shoppade även skor till mig och en klänning till kick-offen på jobbet nästa vecka. Maken provade jeans på Dressman o jag höll på att skratta ihjäl mig åt första paret han testade. Blev lite väl mycket Marc Singer varning (han från V serien på -80 talet om ni minns), de var väldigt tajta. När jag mellan skratt attackerna fick fram att han påminde mig om Marc Singer åkte byxorna av väldigt fort . Nästa par var perfekt så det var slutskrattat o vi kunde gå till kassan. Så maken fick också sig någonting, bara hunden som blev utan men hon har tuggisar här hemma som väntar på henne

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011