Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Karmosin: Härligt att allt gick bra!

Tredjemaj: Grattis till lyckat RUL!

Vickan: Du ska väl snart på TUL igen? Då kan vi bortse från magmåttet tycker jag!

Aurora: Har inte köpt så mycket själv men har fått en påse med kläder i storlek 56 och 62 så tror att jag vill köpa lite till i storlek 50

• Kelsson1

tredjemaj o Vickan: Vet inte vad som har tagit åt mig men vill bara inte höra om andra (runt mig) som ska ha barn. För i det här fallet rör det sig om andra barnet för en kusin och för en annan kusin är det fjärde! Lite egoistisk är jag men känns just nu att de har fått sin tid i "rampljuset" med första graviditeten (menar nu för all del inte er här i tråden som väntar på andra barnet vet hur ni har fått kämpa för att nå fram dit) så låt mig bara just nu koncentrera mig på min graviditet! Vill inte dela den med kusiner som ploppar ungar till höger o vänster! Är som inte så nära de heller, kanske lite det också som gör det?

• Kelsson1

Vickan: Tack. Speciellt kusinen som ska få fjärde i vår, kändes som att jag orkar inte bry mig om deras just nu. De har ju redan tre (önskar de inget illa) men låt mig för f-n vara vill inte höra om hur lätt de har att få barn.

Aurora: Exakt så, våra graviditeter (och barn) ÄR fantastiska o unika! Jo folk förstår inte fullt ut hur det är att kämpa med IVF, tror att grundproblemet ligger där.

Tack båda, känns lite bättre nu, behövde få spy av mig lite

• Kelsson1

tredjemaj: Jag har ju varit öppen med IVF:andet och missfallet så har sluppit frågor om det gick på första försöket (åldern kanske också spelar in, är ju inte 20 längre ). Jag vet inte vad jag hade gjort utan er ?!

Aurora: Det är faktiskt lite så man vill att folk ska reagera, de ska förstå hur mycket blod, svett o tårar som ligger bakom dessa graviditeter! Lät ju mysigt med kudden, syrran har sytt en amningskudde till mig så jag behöver inte köpa något .

Strössel: Nu är det faktiskt inte långt kvar för dig

dealiy: VÄLKOMMEN!!! STORT GRATTIS TILL GRAVIDITET!!!

• Kelsson1

dealiy: Jag skulle istället välja ÄL datum och du hade femdagars embryo så ta FET -5 som ÄL datum...

• Kelsson1

dealiy: Men använd ändå FET -5 som ÄL datum för det är ålder på embryo du ska gå på...

• Kelsson1

Cattm: STORT GRATTIS TILL LYCKAT KUB!!! Nu blir det väl shopping för hela slanten?
    Se till att bearbeta mannen fram till RUL så du får ta reda på kön

Jis: Skönt att någon sovit gott . Jag vaknar fortfarande för att gå på toa o tror att jag borde gå o lägga mig tidigare, är helt slut idag också...

• Kelsson1

Strössel: Nöj dig inte med en dålig BM utan begär att få en ny! Det kanske får de att öppna ögonen att hon inte är bra och får henne att ändra sig! Du kanske får fler barn o blir drabbad av samma dåliga BM igen så RYT IFRÅN! Ring o be att få ny TUL om du är orolig. STOR KRAM!

• Kelsson1

anderska: Visst är våra viktigast

Strössel: Låter tråkigt att det inte finns bättre alternativ men kontakta chefen hennes när bebis kommit o berätta att du inte var nöjd...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011