Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kasa: Jag har som inte ont, är bara sjukt svullen...

Jis: Ska tänka på det när jag går till apoteket i eftermiddag. Hur är storlekarna?

• Kelsson1

Speck: Får tårar i ögonen när du berättar, visst du måste amma mycket men det står man gladeligen ut med när man kämpat så länge, tycker att det låter mest gosigt! (Inte hysteriskriket då men annars)
    Han är otroligt fin!

• Kelsson1

dealiy: Jag tillhör också de som blödde (inte mycket men ändå) i flera veckor och allt gick bra. Nu är det så tidigt för dig än, vänta i några dagar innan du tar nästa test, då ser du om det blir starkare eller inte. Håller tummarna att det inte är något!

• Kelsson1

Ego: Hur i helskotta gör ni när ni tar på er stödstrumpor??? Jag kämpade som en dåre o badade i svett innan de var på. Hade jag inte känt mig tvungen (fötterna och anklarna svullna som ballonger) så hade jag nog struntat i de helt... Lite tveksamt om jag kommer att hinna ta på mig de på morgonen, får väl i så fall kliva upp en halvtimme tidigare.

• Kelsson1

Aurora: Köpte mina också på apoteket men bomull, vilken kamp att få på sig de!

Sputnik: har ännu inte kunnat ta på mig de på morgonen, köpte de idag efter jobbet...

• Kelsson1

Karmosin: Visst var det du som undrade över gränserna för järnvärde?
    Har inte riktigt kunna släppa det att min BM tyckte att mitt järnvärde var bra när det låg på 114 första gången. Så idag hittade jag i en länk att kvinnor ska ha Hb 120-150 men gravida 110-120. Så då förstår jag min BM bättre...

• Kelsson1

Aurora: Gick bättre nu på morgonen, det var väl jobbigast första gången.

Strössel: Grattis till ny vecka !

Ego: Positiva: Ny vecka idag, v26 den här gången !
    Negativa: Hade SD för första gången igår. Blev lite orolig för de var väldigt utdragna, höll i sig länge o gjorde som ont längst ner mot blygdbenet. De började när jag promenerade hem efter shopping och kom lite nu och då under kvällen de sista kom nog inatt, tror att jag vaknade av det ett par gånger... Hoppas det är över nu för den här gången.

• Kelsson1

Vickan: Blev bara rädd när de kom när jag låg o sov... De ska väl inte komma vid vila?

• Kelsson1

Vickan: Tror att jag avvaktar över helgen, är det lungt nu så ringer jag nog inte.

kasa: Kul att man kunde roa någon , kan tänka mig att jag såg rolig ut när jag rullade runt i soffan o frustade o stönade

Speck: Försökte köra enligt instruktion men det gick inge vidare, kör med någon egen variant som verkar fungera för närvarande.
    Hade samma problem imorse med nya skor o snörning... Maken kom o tittade på mig o frågade om jag hade svårt att andas (satt i soffan o böjde mig ner för att dra i snörena) tror att jag pustade rätt hårt

• Kelsson1

Jis: Tack! Du är modig du som ger dig på stödstrumpor i bilen .
    Min lilla tös tycker att det är roligt att sparka mot "tha thing", mindre skönt...
    Jag vill också ha massage, orkar bara inte boka tid någonstans...

Dealiy: Om jag var du skulle jag vänta till på söndag åtminstone innan nästa test för att det ska hinna visa något... Men det låter lovande.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011