Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Sunseed: Jag blöder aldrig näsblod annars men det hände mig EN gång under min graviditet. Hade nog läst någonstans att det var vanligt så tänkte nog inte mer på det just då.

Jag vet att det var lååång tid mellan besöken i början där. Hade inskrivning redan i v.6 och sen dröjde det flera månader innan nästa besök. Kan ha varit ungefär som dig men är inte säker. Jag hade RUL i v.20! Så alla får det inte i v. 18.

• Aurora1979

Sunseed: Man tvivlar nog nästan alltid någon gång på om man blir/är en bra mamma. Är mest ett sunt tecken att reflektera över det hela, fick jag själv höra nu i veckan när jag tvivlade på om jag var en bra mamma eller ej.

• Aurora1979

Sunseed : Ja vi tjejer är så duktiga på att ge varandra dåligt samvete! Som du säger är alla känslor helt okej att känna emellanåt. Man har inte mindre ont (eller vad det nu är man mår dåligt av) bara för att man gjort IVF.

Och jag fick också höra det där med att man minsann ALDRIG får sova när man har en bebis, men jag har sovit 8 timmar/natt nästan hela tiden, visserligen med en del uppvak men helt okej! :D Visst kan du ha otur och få en bebis som inte är så pigg på att sova hela  nätterna, eller en som får kolik och så vidare, men det får man ta då. Ingen idé att oroa sig i förväg för saker som kanske inte alls kommer att hända.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011