Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Gloxi: Nej vår nattning går fort. Han får fortfarande en flaska välling när han ska sova så han dricker ur den och sedan ger han mig flaskan och vill ha sin napp och gosedjur. Sen somnar han oftast inom 10min.

Ja hon är nog för liten för en sådan vagn som vi har än så länge. Alexander sover ofta middag i vagnen så den går att fälla långt ner. Snarare problem åt andra hållet, att den inte riktigt är i upprätt sittläge. Sen kan man inte fälla upp och ner något stöd för fötterna. Det är ingen vagn för de minsta kanske. Jag gillar den mest för att den är så lätt att fälla ihop (går att göra med ena armen) och är liten ihopfälld. Samt de svängbara och ganska stora hjulen (hade inte svängbara på vår första vagn).

• Aurora1979

haha minns att jag gick till MVC i v. 35 och hon sa ja då är det bara 5 veckor kvar nu då... eller ja 7 om du går över... och min reaktion var. 7 veckor är du GALEN! och ja självklart gick jag över 2 veckor och skulle bli igångsatt. Flört (men värkarna började av sig själv samma morgon). Var sjukt uttråkad och otålig! När man passerat BF blir det ooooolidligt.  ;)

• Aurora1979

Sunseed: Vet inte riktigt vad du menar med förlossningsplan? Menar du liksom om läkare, barnmorskor och så som är inblandade i hur det ska ske eller hur du själv vill ha det?

Min BM frågade mig lite om jag hade några önskemål om smärtlindring eller annat som hon skulle skriva in i journalen. Vet inget om för små... Alexander var i stället stooor (4720g, 53cm lång)... han hamnade iofs på neo ändå pga infektion. Tror inte själva storleken har betydelse egentligen? Utan mer välmåendet på bebis oavsett storlek. Men jag gissar vilt! 

• Aurora1979

Sunseed: Tråkigt att du är inlagd igen men vad skönt att höra att de vill ha extra koll på dig och bebis! Man ska känna sig trygg inför sin förlossning!

Appropå förlossning så höll det på att födas ett barn på mitt jobb i natt! Jag jobbar på hotell... ;) Men de hann visst in till FL ändå. 

• Aurora1979

Usch, fick höra igår att det hade gått så snabbt när de kom in att barnet ramlade i golvet?!? Lite språksvårigheter men det var tydligt att det var så. Tydligen skulle pojken röntgas idag för att se så att han inte fått några skador. Stackars liten!!

• Aurora1979

Ska förresten förtydliga att jag inte hade hunnit till jobbet än när de åkte iväg. Men ja en förlossning hade man kanske klarat av om allt går som det ska iaf. ;) Det är ju trots allt mamman som gör jobbet.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011