Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

89:or som är gravida! :)

fair skrev 2011-09-13 20:23:43 följande:
    Tack söta du! :) Oj, det var ju inte alls roligt! Jag hade aldrig så högt att jag fick gå extrakontroller men ändå så pass att läkarna ville jag skulle ta det lugnt.

Var hos en BM idag och där mättes bl.tr till 136/65 så kvinnan på BVC som mätte igår måste ju ha mätt fel. Pulsen låg kring 100, urinen var U.a och älskade bebis hjärtslag låg kring 150 :)
    Hon tyckte jag skulle fara även på den inbokade tiden som jag har nästa vecka hos min ordinarie för att göra en uppföljning samt kolla hb m.m.
    Jo läste på bloggen här att den 29/10 hade jag blodtryck på 136/90 och sista kollen 11/11 hade jag 148/91 och sedan +1 i u.a. Men vi skulle avakta tills den 16/11. Om jag inte kände mig sämre. Jag kände mig inte alls dålig. För jag var ute och gick i skogen med mycket terräng den 12/11. Så jag var inte så himla påverkad av det.

Haha såg även att jag alltid trott att Ossians hjärtljud låg runt 150. Men det var bara första gången och sedan låg det på 140-146 :P Haha så roligt att läsa, så roligt att se att man minns/glömmer så fort! Tur att man har skrivit upp.

Ååhh så mysigt och bra att det gick bra :) Vad hade Thilde för hjärtljud?  
  • viplanerar09
    fair skrev 2011-09-14 10:24:19 följande:
    Oj, ja det är ju ganska högt! Skönt att du hann föda innan det blev värre.

Thildes hjärtljud  låg alltid på 150 eller 140 :)
    JO det var väl högt men som du skriver tur jag han föda innan :)

Okej! Ska blir spännande att få höra hjärtljuden och vad denna bebis ligger på :)
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-09-14 09:53:50 följande:
    Jo det blir ju det så det är mycket bättre hemma.

Usch, inte roligt när det gör ont även när man inte anstränger sig! Hoppas inte det blir värre. Nä jag tränar inte. Tränade massa innan jag blev gravid med Leon, sen kom jag igång lite igen förra hösten men orkade inte fortsätta efter årsskiftet för det var så lite sömn hela vintern när Leon bara var sjuk hela tiden eller inte sov pga tänder och sen blev jag ju gravid igen och orkade inte träna när jag mådde illa (körde lite roddmaskin hos mamma och pappa bara och promenader) men sen kom foglossningen i v 12 så sen har jag hållt mig så stilla som möjligt. Har hört att vanlig simning ofta kan förvärra foglossning och det var inget min sjukgymnast rekommenderade plus att jag tycker det är sjukt tråkig. Hon tipsade om bassängträning anpassad för gravida men det finns inte i närheten så lite svårt att få kommit iväg på det. Men ska ta tag i träningen sen efter alla graviditeter :p
    JO och det värka faktiskt bli värre. Bara över en dag. Nu är det som du beskrev, att man kan höra/känna som om bråsket "klickar". Konstigt att det kunde bli sämre bara över en dag.

Okej, jag har tränat ganska fram till 9:an Har tränat simning två ggr/vecka och "amatör" simtävlat. Så jag gick i en tävlingsgrupp och jag saknar verkligen dessa träningpass med den tränare vi hade. Sedan har det gått i perioder. Hållit på en månad och sedan har man gett upp. När jag var gravid med Ossian var jag och svärmor ute och gick 2-3ggr i veckan allt från 30-60min. Ända fram tills två dagar innan Ossian föddes. Sedan har jag inte tränat så mycket efter. Välidgt väldigt dumt. Man känner att kroppen kommer ta mer stryk denna grav.

Jag älskar att simma, fast som du skriver: Att simma längd efter längd är sjukt tråkigt. Finns inget värre. Det är mycket roligare som de upp lägg vi hade på simträningarna. Okej. Nu när man tänker efter så är ju inte bröstsim tagen det bästa ;) Jag tror faktiskt att dem har de här. Iofs. är det 2mil men om jag liks ska simma själv så är det lika långt ändå... 

Haha ja, jag ska försöka också, eller man måste nästan. Inte för viktens/utseendes skull utan för kroppen.

Har du ringt något till Trygghansa?
  • viplanerar09

Allmän fråga till alla, hur mår ni alla?

Jag så sjukt trött, så trött att det känns som om jag skulle kunna sova 24/7 utan att det skulle göra mig piggare. Ändå har jag fått sova nästan 3 timmar idag.

• viplanerar09
    minjalin skrev 2011-09-15 19:37:31 följande:
    Usch, ja det är sjukt vad fort det kan förvärras. Kan ju förbättras lika fort också så håller tummarna att det blir bättre igen.

Okej, jag har tränat typ friskis och svettis och vart ute och sprungit. Klättrade lite i början av graviditeten med Leon för jag mådde inte så illa med honom. Men jag ska ta nya tag efter det här barnet när det känns okej. Är ju svårt att hitta orken med småbarn tycker jag i och med att jag får träna ganska sent på kvällen för Gustaf är inte hemma förrän halv sju. Om jag bara vill simma vanligt har jag gångavstånd men sån bassängtärning måste jag åka bil eller buss och då blir det åter igen sena kvällar och där är det tider man ska anpassa sig efter så det blir svårt.

Nä vikten behövde jag inte träna för efter Leon, snarare tvärt om. Kämpade ju för att inte rasa så i vikt som jag gjorde. Men saknade mina muskler. Nog för att jag var smal men rumpmusklerna är ju helt borta efter graviditeten med honom :p Men som sagt, får bli nya tag sen. Men främst märker jag av ryggen när jag inte tränar. Får mer ont och så. Saknar min fina magplatta som jag hade innan också. Blev platt om magen igen efter Leon (även om det tog nåt år) men hann aldrig riktigt träna upp magmusklerna ordentligt igen utan så fort jag kommit igång så började jag känna av nån förkylning. Var ständigt småförkyld förra vintern och våren när han alltid var sjuk. Hade typ svullna lymfkörtlar och sånt och fick bihåleinflammation för första gången i mitt liv som tog nästan 3 veckor att läka ut.

Nä, fick hem broschyren igår och verkar inte stämma det där du sa om att man kunde få ersättning för de dagarna man var på BB utan det står bara att man får 200 kr om dan om barnet blir inlagt på sjukhus för något minst 3 dagar. Eller så skriver dom bara inte ut det med BB i broschyren men verkar lite långsökt att man ska få ersättning för det eftersom alla stannar på BB mer eller mindre. Men tänkte Gustaf ska få ringa dom när han är ledig så det blir nog fredag nästa vecka. Det är lite hans uppgift att kolla upp allt med försäkringar. Sen ska jag till bm v 26+0 och då ska jag fråga ut henne lite också om hon vet skillnaderna på att få ett sjukt barn utan försäkring och med försäkring för hon borde ha lite koll på det. Försäkringarna brukar ju ändå inte börja gälla förrän från v 26.

Jag är ganska pigg faktiskt. Sover gärna middag nån gång per dag om jag får chansen men är inte alls så där trött som jag var första månaderna av graviditeten. Du behöver inte äta järn?
    Ja får hoppas att det blir bättre.

Spännande med klättring :) Friskis och svettis hade jag gärna gått på med närmaste ligger 4-5mil bort. Så det känns väl inte så himla lockande att åka så långt för att träna. Jag vet att dem brukar köra pilates som jag började träna och hoppas att dem har fortsatt med de.

Nä som du skriver, jag fick också platt mage fort och rasade i vikt men sedan när jag slutade amma så gick jag upp lite :P Nä man känner verkligen i ryggen och man var verkligen dum som inte tränade upp musklerna just för att få bättre hållning och orka mer.

Okej, men det måste ju stämma eftersom jag fick ut pengar minns inte exakt med efter 5-7dagar kom det in något över 700kr på mitt konto. Fast då på min egna försäkring då jag inte hade någon på Ossian. Men eftersom det bara stå sjukhusvistelse på min så är det ju samma på väntabarn. För jag tror jag frågade henne när jag sa att jag blev chockad att man fick pengar för man är ju ändå där "frivilligt". Men då sa hon till mig att det även blev så med väntabarn. 
    Gör det så får man veta mer om vad man kan få och inte. Fast hon sa till mig att det är väldigt svårt för henne att avgöra ifall det skulle bli så att barnet får hjärnskada osv. Tog johans kusins barn som exempel då det var en förlossnings komplikation. Det är då en läkare och någon till person som utreder om man får ersättning och hur mycket. Men jag tror helt klart att det är bättre att ha en försäkring. 

På den broschyr som jag fick står det ganska bra tycker jag :) Står även att man ska teckna en barnförsäkring så fort man kommer hem från BB. Tycker att det är konstigt för på min försäkring så får jag något på 200kr(har en barnförsäkring för den gäller tills man är 25) men på Ossians försäkring får man 400kr för sjukhusvistelse. Ändå har vi samma försäkring, fast ossians är ju bara 2år gammal medan min är 22år gammal. Måste ringa och höra med dem varför jag har mindre.

Jo jag tror att det kan ha med järnvärdet att göra. Sist jag var där i v12 hade jag 119. och jag har ju inte fått i mig så bra med mat sedan dess. Så jag ska kolla om jag kan komma in en snabbis och ta HB-test imorogn eller om jag får göra det på måndag. Dessutom har det varit så dåligt väder här, har inte kunnat vara ute pga av ösregn... :/  
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-09-15 22:07:21 följande:
    Okej, det tar knappt 5 min för mig att gå till friskis och svettis här :p Jag känner konstigt nog inte så mycket i ryggen nu mer än foglossningen utan det var mer innan jag blev gravid som jag kände av det.

Okej, jag har dålig koll på vad min egna försäkring täcker, hade kanske kunnat få pengar på den. Hade ingen aning om att man kunde få det.

Ja teckna barnförsäkring ska man ju göra så det inte hinner upptäckas nåt på barnet som gör att man får högre premie eller kanske inte ens får teckna en.

Ja det kan det nog vara då. Mitt var jättebra sist så jag hoppas det fortsätter så :) Här regnar också massa, men idag har det faktiskt vart uppehåll :)
    Ja tänkt om man hade sån lyx ;) För jag måste nog ha hjälp att komma igång med motivationen. Så sjukt tråkigt att vara på gymmet och träna själv. Man har ju ingen kunnande för vad/hur man ska träna. Därför skulle ett friskis och svettis vara perfekt :)

Jo jag her engetligen inte heller någon koll. Utan när jag ringde för att jag vill ta barnförsäkring på Ossian så sa dem till tryggahansa till mig att jag kunde ta ut perngar för att jag låg på BB. Annars hade jag inte vetat om det. Så det var ju väldigt snällt av dem :)

BM var tyvärr inte där idag så jag ska ringa och fråga om jag kan komma på måndag. Känner mig lite piggare nu faktiskt. Har inte heller haft så himla bra vecka. Har varit själv med Ossian då Johan jobbat borta. Sedan hade han en sämre natt i tisdags, han vaknade från 00-06 varje timme och ville ha tutten :/ Tur bara att det inte var grin..

Jo jag tycker verkligen att det kan få vara nog med allt regnande. Hösten är ju så fin när det är lite sorligt ute :)
    minjalin skrev 2011-09-15 22:14:35 följande:
    Jag fortsatte rasa i vikt även efter amningen hur mycket jag än stoppade i mig så jag var väldigt lättad när det äntligen stannade på 51 kg. Men sen ahr det inte rört sig varken upp eller ner förrän jag blev gravid, så nu väger jag 55-56 tror jag. Har ingen våg hemma utan väger mig när jag är hemma hos päronen och sist vägde jag 55 men det var 3 veckor sedan så hoppas på att jag gått upp till 56 i alla fall. Min mage har sagt poff sista veckan :p Har lagat flera maträtter med grädde i sista veckan så kanske det som gett resultat ;) Hoppas på att slippa massa "gnäll" från min bm nästa gång om att hon oroar sig för att jag inte äter ordentligt.
    Tur för dig, fast inte så roligt att rasa för mycket. Men det är väldigt svårt att styra. Kroppen gör lite som den vill ibland. Det är tråkigt också när dem inte riktigt tror på en att man faktiskt äter och man kan ju inte äta mer än vad man orkar.

Tycker att det är väldigt tråkigt att BM måste kommentera vikt osv. Visst kanske det är viktigt, men ser man att mamma och bebisen mår bra så tycker jag inte att man ska behöva säga något. Vare sig om man inte går upp så mycket eller om man skulle gå upp mycket. För dem som är riktigt underviktiga och överviktiga kanske saken spelar roll. 

Jag fick lite på slag på fingrarna, hon tyckte jag hade gått upp förmycket?! Jag vägde 56 på inskrivningen och gick upp till 17-18kilo. och tappade 11-12kilo bara på tre dagar efter förlossningen. Sedan har jag hamnat på 60. Är nöjd med den vikten då byxor osv sitter mycket bättre. Sedan eftersom jag verkar ha ganska lätt att tappa så är det bra om man blir sjuk :)  

Jag har inte heller någon våg utan har bara vägt mig om man ser att någon har våg inne på toan ;) Ska faktiskt köpa mig en våg. Alltid roligt att kolla nu när man är gravid. Så man inte får en chock när man kommer till BM ;P
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-09-16 13:01:00 följande:
    Skönt att du är lite piggare nu i alla fall. Ammar du fortfarande? Leon hade också en sån natt häromnatten när han vaknade varje timme mellan 23:30 och 04:45 och ville att mamma skulle sova hos honom (pappa dög inte just den gången) så vaknade han varje timme och kollade så jag låg där och somnade om när han såg att jag var kvar och så ville han ha välling vid 5 och sen sov han till 7. Jag var ganska död sen :p Men kan bli lite så när dom börjar dagis. De 2 senaste nätterna har han sovit hela natten.

Nja, min bm vill ju inte vara elak utan hon är bara så orolig eftersom jag inte var så smal förra grav och eftersom jag vart helt undernärd efter första grav när jag kom till en närings- och fytoterapeut och gjorde håranalys och sånt. Så hon är ju mest rädd att jag ska ramla ner så igen nu när jag ska bli tvåbarnsmamma och allt. Hon är världens gulligaste och jag vägde mig inte där sist så hon kanske inte visste att jag faktiskt gått upp 4 kg. Det syns ju liksom inte. Men det blir ändå jobbigt att höra hela tiden eftersom man själv nojar lite över det, samtidigt som jag tycker att jag mår så mycket bättre psykiskt denna grav så uppenbarligen får jag i mig allt jag behöver. Tror att gluten spökat för mig innan så inte tarmen kunnat plocka upp näringen. Hoppas på det i alla fall för vill inte ramla ner så igen i trötthet och näringsbrist. Bara det här att jag inte behöver äta järn än borde ju vara en bra indikation :)

Jobbigt att få kritik för att ha gått upp för mycket också. Inte roligt åt nåt håll. Skönt att du gick ner det mesta igen i alla fall :) 
    Ja det känns riktigt skönt. Men jag vet inte, har börjat sova så oroligt om Johan ligger borta. Har inte gjor det tidigare men det är väl för att man vet att man måste sova nu annars blir jag så trött på dagarna...
    Nej jag ammar inte Ossian. Hel ammade bara tills han var två månader och sedan fick han ersättning varannan gång. Trodde jag hade för lite eftersom han ville äta varannan timme dagtid. Men jag hade nog inte förlite och sedan tyckte jag att det var skönare att bara amma varannan gång. Fick mycket hjälp av johan för annars skulle jag få sitta hela dagarna. Tror han åt varannan timme eftersom han började sova hela nätter vid 2,5vecka. Så totalt sätt fick han i sig den rekommenderade mängden mat per dygn och tog väl igen de han missat på natten på dagen istället.

JO jag tror att den natten Ossian vaknade så mycket var för att han såg att pappa inte var där. För han ropade på pappa varje gång också. Han har blivit riktigt pappig nu då johan haft han så mycket de senaste två månaderna och att jag då inte orkat göra så mycket med honom. Den enda som han härmar mig nu är att man spyr på toan :P Haha han är så söt. Han brukar fejk spy på toan så fort jag är inne i badrummet. Han spyr inte på riktigt men han spottar och har sig.. 

Okej, nä men man läser så många BM som är elaka och gnäller på vikten. Varför ska man koncentrera sig så på vikten?! Jag menar mår mamma bra och bebisen i magen bra så tycker jag inte att det ska vara några större problem.
    Nä det syns verkligen inte att du gått upp. Bara att magen har blivt stor :) Fast fyra kilo på en smal kropp är ju inte så himla mycket. 
    Jag fick aldrig höra att jag var tjock och att den inte syndes att jag hade gått upp så mycket. Var ju rätt smal innan så kan ju vara de som spelar roll :) 

Ja självklart kan de ha spelat stor roll, fick du gluten efter graviditeten eller hade du det innan? Låter roligt att du mår mycket bättre nu och som du skriver så måste du få i dig bättre nu när du inte ens behöver äta järntabletter. Fick du göra de förra ggr?

• viplanerar09
    minjalin skrev 2011-09-16 13:33:41 följande:
    Jo man sover bättre med sin älskling bredvid sig ;) Okej, nä undrade eftersom du skrev att han ville ha tutten. Leon kommer inte ens ihåg att han fått tutte och då helammade jag tills han var 3,5 månader och delammade tills han var 5,5 månader.

Mysigt att höra om barn som är lite pappiga också :) Oftast funkar vi lika bra för Leon men just nu är han inne i en lite mammig period. Inget extremt utan pappa kan läsa godnattsaga och sånt men man märker att han ändå visar lite tendenser för mamma just nu. Men kanske är för att han känner på sig att det ligger konkurrens i mammas mage och att jag inte haft riktigt samma ork för honom sen jag blev gravid.

Vad sött att han låtsas spyr ^^

Nä jag väger 55-56 kg nu och är 165 cm lång så är typ min startvikt med Leon nu :p Har ingen konstaterad glutenintolerans men mår mycket bättre sen jag slutade med gluten. Förr var jag alltid lös i magen och hade magkatarr och gasig uppblåst mage men sen jag slutade med gluten är jag jättebra i magen. Har råkat få i mig det av misstag under en period och då blev jag sämre igen så jag håller mig ifrån det :p Har gjort ett sånt där blodprov nån gång men det visade inget, men har inte gjort nån gastroskopi. Mamma mår också bättre utan gluten och på henne visade inte gastroskopin nåt, och ska man göra en gastroskopi måste man äta gluten några månader innan och det är jag inte så sugen på. Har en kompis som dom inte hittar nåt på heller men hon mår också bättre utan gluten. Egentligen räcker ju det. På allergologen sa dom till mamma att allergier och intolerans inte alltid syns utan att man i så fall får göra blindtest där man har typ 7 kuvert och så får man komma och äta innehåller i ett och åka hem och skriva hur man mår, komma tillbaka nån vecka senare och göra samma sak igen tills man fått i sig alla. Några innehåller det man tror att man inte tål och de andra är nåt helt annat (fast typ pulverform eller nåt så man inte känner nån smak) och läkarn vet inte heller vad som är vad. Och om man då mår dåligt varje gång man fått i sig det man tror man inte tål och mår bra när man fått i sig det andra så är det ju ganska solklart att man inte tål det även om det inte syns på några tester.

Ja jag fick börja med järntabletter runt v 20 nån gång och var nästan deprimerad av ren och skär trötthet när jag väl fick konstaterat att det var järnbrist. Men än så länge mår jag prima så jag tror inte det är nåt fel på mitt järnvärde. Trött är jag ju och sover gärna middag nån gång per dag men inte sån där fruktansvärd trötthet som man har typ i början av grav. Äter du järn än? Åt du det med Ossian?
    Haha jag det var därför jag blev lite förvånad att du just fråga om jag ammade fortfarande. Kanske skulle ha skrivit nappen :P Ossian säger tutte till napp så det blir att man säger samma ;) Hihi
    Nja sött vet jag inte ;) För hemma hos farmor/farfar kissar han på toan och har bajsat en gång. Här hemma ser han bara toan som om ska spotta/spy :/

Jag minns faktiskt inte hur länge jag delammade. Hos BVC hade dem skrivit 7 månader men jag har för mig att jag slutade tidigare. Fast det kan nog stämma. Minns att jag just hade slutat amma innan vi flyttade ut till stugan och det var några dagar innan midsommar 2010. Så då stämmer ju 7månader. Men jag tror sista månaden blev det nog bara högst 2ggr/dag.

Hur tycker du att amningen gick?

Konstigt nog tror jag att många mår bättre av att inte äta förmycket mat med gluten i. Köper du hem gluten fri mat då eller försöker du bara undvika mat med mycket gluten? Skönt iallfall att du hittat ett sätt som du mår bättre av. Aldrig rolig att ha problem med magen.
    Har en sambo med väldigt känslig mage. Vi kan nämligen i stort sätt aldrig köpa mat med mycket koncerveringsmedel och även om man köper produkter som man inte tror ska innehålla mycket koncerveringsmedel så känner han det.  Så hemma gjord saft och sylt kan han bara äta och dricka. Sedan om han äter för fetmat, som strips. Han känner även av om det är länge sedan de bytt oljan i fritören på olika restauranger. 

JO man blir verkligen dålig om man är för trött, det tär på en både fysiskt och pysiskt. Jag började inte med järntabletter fören i v29-30. Minns inte riktigt men första träffen efter RUL var i v24-25 och då åt jag bara mittvalkvinna och andra träffen brukar väl vara ungefär 4 veckor efter och då skulle jag börja. Men jag var absolut inte trött även fast jag skulle börja med tabletterna. Jag är mycket mer trött nu än vad jag var med Ossians. Som jag minns iallafall. Men det kan ju också bero på att jag varit mycket mycket sämre denna gång än med Ossian. Då kom inte illamåendet fören i v16-17 och då kunde jag äta normalt fast att jag inte kunde äta direkt på morgonen. Spydde inte lika mycket heller. Men nu verkar det som om illamåendet har släppt. Nån gång kan jag känna, helst om jag ätit för mycket. Magen har inte riktigt kommit igång så det gäller att jag äter lite och ofta. Men vissa dagar går det inte...

Hur är ditt illamående, har det släppt? 
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-09-16 15:59:27 följande:
    Okej, aldrig vart med om att ett barn säger tutte till napp så därför jag undrade :p Leon säger bappi eller napp. Förr sa han alltid bara bappi för det är det ordet vi använt men sen han började på dagis säger han ibland napp. Skönt att han går på toan där i alla fall, då vet han ju vad han ska göra i alla fall :) Leon har lyckats kissa på pottan en gång bara, men det är ju ingen brådska :)

Härligt att kunna amma så länge :) Jag fick hålla på och mjölka ur 5 ggr per dag för att få ihop en flaska att ge sista 2 veckorna för det var så lite i brösten och han var så ointresserad och ville se allt som hände bakom honom så jag gav upp till slut. Men det var smidigt att sluta, inga problem med för mycket mjölk i brösten och Leon brydde sig inte utan var nöjd med sin flaska så det var positivt i alla fall. Men första 3,5 månaderna gick jättebra. Han gick ner lite i vikt vid 2 månader så då fick jag hålla på och amma massor i 1 vecka men sen kom den igång igen men sen gick det inte vid 3,5 månader utan jag märkte själv att han började äta varannan timme dygnet runt igen och det gick inte över på en vecka så då började jag med ersättning efter varje mål och så blev det mer och mer ersättning. Han åt med 3-5 timmars mellanrum i början när jag ammade, men vi var stenhårda på det på dan framför allt eftersom koliken blev värre om han åt hela tiden.

Jo jag har också hört att många blir bättre utan gluten så de tär kanske inte så konstigt. Huvudsaken är att man mår bra i alla fall :) Vad jobbigt din sambo har det =/ Måste verkligen vara tufft att ha det så. Dom förstör verkligen vår mat med all skit dom lägger i :(

Sen är man kanske tröttare i allmänhet den här gången eftersom man har en liten hemma som inte alltid sover hela nätterna och är igång hela dagarna. Men mår man som du också och inte får behålla maten så klart man blir trött!

Mitt illamående är bättre. Kommer i perioder när det är värre igen men inte så jag spyr tack och lov. Men måste hålla mig ifrån kaffe fortfarande annars börjar jag snart må illa igen. Hoppas verkligen du slipper må så här illa fram tills förlossningen! Vilken vecka är du i nu?

Okej, frågade några här hemma hur de säger och de säger tutte också... Kan väl inte svara om det är dialekt grej eller om det är just vi som säger det. :)
    Tycker heller inte att det är någon brådska men eftersom han säger till varje gång(i stort sätt) han har bajsat eller kissat i blöjan och det är han själv som har velat gå på toan. Så då får man bara hänga på! :)

Nja jag vet inte. Jag tycker att det var mer bekvämt att ge ersättning. :)

Ja, jag tror nog alla ska satsa på lite mindre gluten. Känner ju själv hus svullen man kan vara på kvällarna. Jo han har haft det riktigt jobbigt. Men tur nog har det blivt bättre. Ja det är helt otroligt vad de stoppar i maten. Ändå så vet man inte ens hälften av vad som finns i maten man köper.

JO jag tror nog man är tröttare just för att man har någon här hemma. Fast samtidigt jobbade jag som en dåre när jag var gravid. Känner mig iallafall piggare nu. Var nog bara det tråkigta vädret och den dåliga natten av sömn. Johan har varit ledig sedan i fredags och är ledig hela veckan så det känns himla skönt. Ska till BM imorgon för att kolla HB så jag får se om jag behöver äta niferix eller inte.

Okej, snart kanske du slipper må illa vissa perioder :) Jo det känns ju mycket bättre nu. Så nu kan jag till och med äta frukost på morgonen. Så det håller väl på att avta på riktigt nu. Jag är i vecka 17(16+2).
  • viplanerar09
    fair skrev 2011-09-20 20:39:10 följande:
    Varit hos BM idag. Allt såg prima ut :)
    bl.tryck 120/60, hb 126, bl.socker 5,0, urin U.a, sf-mått 21cm (de brukar inte mäta så tidigt egentligen) och bebis hjärtljud låg på 142-145slag/min. Står stilla i vikten sen förra veckan. Skönt!
    Underbart att läsa :) Skönt att stå stilla i vikten! Själv har jag bara gått upp två kilo sedan inskrivning!!
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)