89:or som är gravida! :)
Ja det är ju bara att passa på när han ändå vill det själv :) Leon vill gå på pottan men oftast är det i samband att han ser att jag går på toa och då kommer det sällan nåt när han sitter.
Ja man är olika med vad som känns bekvämt. Jag tyckte det var gott med amningen att inte behöva gå upp ur sängen och det var smidigt när man skulle iväg nånstans men däremot så kanske han inte ätit lika ofta om han bara fått ersättning, det vet jag inte. Fast han åt inte speciellt ofta på natten utan han kunde ju sova 4-5 ibland 6 timmar i sträck utan att äta men koliken gjorde att han inte alltid somnade om efter maten.
Håller tummarna att du slipper äta niferex redan. Du får uppdatera vad bm sa sen.
Har Ossian börjat bli trotsig? Ska ju vara nån trotsålder runt 2 år och jag vet inte om det är det Leon är inne i nu. Jag har liksom tänkt mig att det ska vara att dom ligger och skriker nej på golvet och gråter hela tiden men Leon är mer att han velar väldigt mycket (typ säger att han vill läsa en bok, och så tar man fram den och då säger han en annan, så tar man fram den andra, men då ska han ha den första och blir jättearg när man säger att "nä nu läser vi den här" och skriker efter den andra. Sen häromdan kom han in med sina smutsiga skor från hallen och gick in i sitt rum, så sa jag "nä du får lägga tillbaka dom" men då sa han bara nej och skrattade och la dom i sin säng och då blev jag arg och han började storgråta och sa om och om igen "skona ligga sängen" så han verkade mest ledsen för att dom inte fick ligga i sängen, inte för att jag blev arg :p Så har vi det hela dagarna nu och han vill inte sysselsätta sig själv nåt oftast utan nån ska leka med honom hela tiden annars blir han arg och ledsen, men när han är med andra (typ dagis eller mormor, morfar, farmor osv) så är han sitt vanliga lilla änglajag :p Farmor passade honom i söndags och så hämtade dom upp mig efter jobbet och lämnade av mig och Leon hemma och han hade åkt i bilen hela vägen utan att säga ett ord om napp och snutte som han brukar ha, men så fort jag kom in i bilen började han tjata om det plus att han plockade av sig stövlar och strumpor och gnällde och blev arg när jag inte tänkte ta på dom igen i bilen utan att han fick vänta tills vi kom hem (tar typ 5 minuter upp med bilen från mitt jobb) jag håller på att bli tokig :p
Det gick jättebra hos BM idag. Hb låg på 132 så det har ökat från 119 till 132 på 4-5veckor :) Fick även träffa min nya BM och hon verkade underbar. Inte för att jag hade något emot min förra heller.
JO visst har han det. Fast han mer testar hur långt han kan gå. Alltså många gånger om han ex, tar hundens matskålar och man säger till så töjer han på gränsen och man ser hur busig han blir. Även fast man sagt nej så kan han gärna ta ex en hundkula. Hoppas du förstår vad jag menar. Så han testar oss men det är ju en form av trots. Fast de där med att testa har han varit mer eller mindre ända sedan han börjat gå fast jag märker att det är mer än vanligt nu. Annars så tycker jag att han är som vanligt.
När ska du till BM nästa gång? Har säkert frågat men har glömt bort. Har ni börjat fundera på namn?