minjalin skrev 2011-10-05 19:38:12 följande:
Okej, det är ju bra att det funkar :)
Jodå, massa pappersstrul för att min arbetsgivare inte har koll på nåt. Ringde idag och frågade varför inte fk fått någon anmälan om min sjukskrivning ännu när läkarintyget skickades till lönekontoret tisdag förra veckan (hade min dåvarande chef lyssnat på mig och inte missuppfattat hela tiden hade det skickats in tidigare eftersom vi visste att jag skulle vara sjukskriven mer än 2 veckor men nu skickades det ju inte förrän jag vart hemma 2 veckor och 1 dag bara för att hon inte fattade hur hon skulle göra) Får till svar av hon på lönekontoret och hon inte fått nåt läkarintyg från mig, och jag svarade att min chef skickade in det tisdag förra veckan. Då börjar hon kolla igenom sina papper på skrivbordet och hittar det under massa andra papper. Ber så mycket om ursäkt och lovade att skicka in det idag när jag gått hemma 3 veckor och 2 dar. Så jag kommer att ha gått hemma 4 veckor innan fk ens kan börja handlägga ärendet och sen har de 4 veckor på sig att godkänna eller neka. Kul om dom nekar för då har jag gått hemma 2 månader utan ersättning om dom tar lång tid på sig att handlägga ärendet (oftast går det tack och lov snabbare). Nekar dom tänker jag ta ut föräldradagar så det är surt att det blivit 1,5 vecka för senat redan. Så var det en annan grej hon gjorde fel igår om mina löneuppgifter och sa att jag fått lägre SGI för att jag inte hunnit jobba 3 månader men det visade sig att hon hade fel eftersom jag skyddat min SGI hela tiden när jag vart föräldraledig, men som tur var sa fk att jag inte behöver skicka in pappret eftersom dom redan har ganska nya uppgifter på mig.
Var hos bm igår och mitt järnvärde har börjat ramla ner som jag trodde (började med järntabletter i torsdags eftersom jag var så trött) och det var skönt att jag hade rätt och börjar redan känna mig piggare. Mitt SF-mått i v 25+4 låg på 28 cm :o 3 cm större än när jag var gravid med Leon. Vart ska detta sluta :p Bebis hjärtslag var 152 och slog så fint så :) Blodtrycket var bra och jag har lyckats gå upp 7 kg så nu väger jag 58 kg så det känns jättebra! :) Men nojar för stort barn pga SF-måttet och att det tydligen inte är en myt att man ofta får större barn för varje gång. Var i alla fall helt normalt att ha jobbigt med andningen redan, speciellt med mitt SF-mått. Sen varnade hon mig för att min nästa förlossning kan gå väldigt fort så jag ska inte gå hemma länge utan åka in så fort det känns som att det är nåt på gång.
Hur är allt med dig då? :)
Vad jobbigt och sturligt när det inte funkar. Hoppas att det löser sig och att du får dina pengar. Inte roligt att måste vänta på pengar.
Oj, ja det var mycket. Du fick inte veta om du får göra ett tillväxtultraljud? Tänkte ifall barnet blir stort med tanke på att SF-måttet var så stort. För visst ska man ha ungefär samma SF-mått som vecka? NU vet jag att man inte ska jämföra med andra mammor och speciellt inte med sin mamma men jag var lite orolig att jag skulle få "stort" barn. Mamma har fått stora barn. Både jag och min lillebror vägde över 4kg och min store bror som föddes nästan tre veckor för tidigt vägde mellan 3,4-3,5kg. Kan inte exakta siffror.
JO det brukar ju sägas att barnen blir större och tyngre för varje barn man får. Konstigt de där. Hoppas verkligen att detta barn får ungefär sammaa storlek och huvudmått som Ossian.
JO denna gång är jag mer nojig för förlossningen än vad jag var med ossian. Inte för smärtans skull utan för att det ska gå för fort. Fast samtidigt tycker jag att det kan väl inte gå fortare än 3,5timme från första värk. Fast samtidigt är det bra att hon varnar dig. För jag tror man stannar hemma längre med andra barnet. :)
JO det är bara bra med mig. Det känns bara som att man har mycket att ta igen sedan jag mått så illa och inte kunnat göra så mycket. Nu är det nästan så att det är så mycket man vill göra så det känns som om man inte hinner och dagarna/veckorna bara springer iväg. Vi är nu i full gång att renovera i Ossians rum. Tur jag har en svärmor som älskar att renovera. Så hon har varit har och målat om fönstret och alla golvlister. Imorogn ska hon komma och måla taket. Själv hinner vi inte så mycket då det blir för mörkt för att måla på kvällarna.
Imorogn åker vi för att göra RUL. Känner mig ganska lugn i skrivande stund. Men har varit så himla mer nojig denna gång.