minjalin skrev 2011-11-06 10:04:06 följande:
Jo det är skönt, även om hon säger att det är vanligt att ha högre än första i början med andra barnet och att hon tror att jag bär barnet på ett sånt sätt som ger högt SF-mått. Jag har ingen aning om hur lång tid det brukar ta men inom en vecka har hon nog hört av sig när det visat nåt, men det var ju 2 år sedan sist så jag kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det brukade ta. Men hon hör inte av sig om det inte visar nåt i alla fall.
Nä det hoppas jag med, men det går ju oftast att stoppa om det sätter igång, bara inte vattnet går och det gick inte av sig själv med Leon i alla fall utan dom stack håll på hinnorna när jag kom in eftersom hans hjärtljud gick ner lite så dom ville sätta en skalpelektrod. Men hon sa inte nåt om att det inte var bra utan tvärtom så det hör nog inte ihop med för tidiga förlossningar i alla fall :)
Blir spännande för dig att få jämföra :)
Kalaset blev jättelyckat och mitt livs första tårta blev jättefin och jättegod med en Super Mariobild överst :) Mamma gjorde en med Nalle Puh :) Leon brydde sig inte heller om presenterna förra gången utan vi fick öppna åt honom, men denna gången fattade han galoppen precis!
Härligt när andra förstår också. Likadant med Leon, att de flesta förstår honom för han artikulerar bra och om man inte hör utan frågar vad han sa så försöker han förtydliga det extra xD 3-ordsmeningar är ju bra för en tvååring. Jag känner många i Leons ålder som bara säger några få ord. Han älskar att lära och har hela tiden varit framåt. Han har vart tidig med allt och alla har sagt "vad roligt det måste vara att han är så tidig med att gå" osv. och visst var det ju roligt att se sitt barn lära sig och upptäcka världen, men samtidigt var det inte så lätt med en 10 månaders orädd unge som gick :p Ständigt passande! Han är fortfarande orädd men han har i alla fall mer kroppskontroll nu när han ska hoppa från allt och klättra på allt, men visst slår han sig en hel del också ;) Just nu älskar han att prata om färger och räkna och sjunga. Jag tycker det är jätteroligt att sitta och sjunga barnvisor med honom och höra honom sjunga sånger från dagis som jag inte kan och så frågar jag "sjunger ni den på dagis?" och då svarar han att det gör dom :) Så ibland får jag leta fram sången på typ you tube om han vill sjunga den eftersom jag inte kan den :p Men vissa sånger vet man ju inte vilka det är alls (typ nån sång om att samlingen är slut och nån sång dom sjunger varje gång dom ska äta och sånt). Håller Ossian på och upprepar allt hundra gånger? Det har Leon börjat med nu och det är riktigt jobbigt ibland. Han kan säga en sak tretton tusen gånger och så ska man helst upprepa vad han sagt efter varje gång också så han säkert vet att man hört ;) Ska göra allt själv också så om jag råkar tända lampan när vi går in i ett rum ska han släcka och sen tända igen. Fruktansvärt irriterande ibland, men det är ju så barn är och deras sätt att lära sig så det är bara att bita ihop :p
Vad roligt att ni inte heller vet könet. Har du nån känsla vad det är? :) Blir spännande att se om du får nån hormonrand då. Kollade på mina bilder från Leon igår och då ser man randen jättetydligt sista veckorna så det återstår att se hur det blir denna gången.
Ja det är ganska otroligt att vi alla bär barnen på olika sätt. Vissa behöver inte ha någon mage alls och ut kommer en "jättebebis" och tvärtom.
Ne, jag har inte heller någon aning hur lång tid det tar. Beror lite på hur det prioteras också. Min moster jobbar på labbet på sjukhuset så har man otur att det är andra prover som prioteras först så kan det ta tid. Du får ringa för att vara säker. Nog bäst så om hon inte ringer på måndag.
JO precis det kan gå och stoppa om inte vattnetgår. Fast samtidigt behöver den inte komma tidigt bara för att den har huvudet nere och är "lite fixerad". Ossian var det rätt tidigt också och "alla" var säker på att jag skulle få tidigare, utom jag förstås. Jag hade trodde på fredagen den 13 och ut kom han den 14 :)
JO det ska bli spännande. Kommer nog ligga rätt likt som Ossian skulle jag tro. Än om jag blev större fortare denna gång. Men det är så svårt att minnas när man inte har några kort att jämföra. Alla i närheten tycker jag är rundare/bredare denna gång. Hade mer utåtstående med Ossian.
Så roligt att det blev ett lyckat kalas. Det är så roligt. Längtar tills nästa söndag då vi ska ha kalaset för Ossian. Skit att dem redan är två år. Helt otroligt.
Ossian är mer för att dansa än att sjunga. För än om jag sjunger eller har på cd-skiva så dansar han. Roligt att barn är så olika men ändå så lika. Ossian fick i doppresent en bok som heter barnkammarboken som har just klassiska dagisvisor. Så det följer med en cd-skiva till boken och den skivan har han fått lyssna på. Så han får lära sig lite sånger/visor som finns på dagis. Vet att dem har många av visorna här på dagiset.
Jo Ossian säger samma ord om och om igen. Värst är nar han vissa dagar går och pekar på att och frågar vad det är. Man måste säga vad allt är också, annars står han och pekar och frågar tills man säger vad det är.
Ossian var varken tidig eller sen, rätt normal. Vissa grejer tidigt och andra normalt. Ganska skönt. För dem har inte lika mycket "vett" när dem är ex 10mån som 12mån. En av Ossians kusiner kunde gå redan vid 8mån och han pratade typ flyttande när han fyllt två. Även väldigt avancerade ord. Men för dem har det varit jobbigt. Han har aldrig suttit still och aldrig varit tyst :P
Jag har som en känsla att det är en liten flicka. Mycket bara för att denna gång mådde jag illa direkt, vilket jag inte gjorde med Ossian. Kanske skrivit de tidigare. Men sedan var det en tjej här på FL som "spådde" mig. Hon skrev att jag skulle bli gravid i vår/sommar. Sista mens 28maj och blev gravid(ägglossning) runt den 11juni. Sedan skrev hon och frågade om jag hade fått missfall eller liknande. Gjorde en abort när jag var 15. Så det stämmer lite. Så skrev hon att hon såg två flickor. Men kunde inte säga om det var tvillingar eller om det var i två olika graviditeter.
Sedan är det alla andra skråck tester. Min moster gjorde ringtricket på mig och där var det pojke, flicka, flicka. Hon har gjort det på många och då har det stämt.
Fast samtidigt känner jag att vi kommer få en liten prins till. Det ser inte ut som om det ska få komma en liten flicka i vår släkt. Det är nämligen bara pojkar om man ser på Johans sida :P Så här hemma vill alla att det ska få komma en liten flicka. Fast självklart vill de allra mest att barnet ska få vara friskt.
Visst hade du som känn att ni väntar en pojke? du har inte gjort några tester för roligt osv?