Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

89:or som är gravida! :)

minjalin skrev 2011-10-15 09:05:24 följande:
    Ja alla barn är olika. Leon älskar ju bilar och traktorer och grävskopor och pussel och grejer och när han leker på dagis vill han gärna riva fram allt. Han är största bilälskaren på dagis :p Inget vi har gjort särskilt för att han ska gilla det utan han har bara vart tokig i det från början. Sen älskar han verktyg och sånt också men roligast är ju riktiga verktyg istället för hans leksaksverktyg ;)

Jo det finns ju bara en gekås i hela Sverige. Tar 1,5 timme för oss att köra dit. Tur det finns lite på nätet i alla fall :)

Okej, läste fel då :p 
    JO visst gillar Ossian traktorer osv men inte så ofta han lekar med dem :) Han lekar mest med leksaker när han är borta. Men det är väl som med alla andra, vuxna som små. Alltid roligare att leka med andras leksaker :) JO precis, det är alltid roligt att leka med sånt som man egentligen inte får leka med :P

Tycker det är lite tråkigt/svårt att köpa helst när dem fyller år så nära jul! Fast har man hittat massor av saker är det perfekt att köpa de saker de inte fick när dem fyllde år i julklapp istället :)

Tycker att dem borde ha två iallafall :) Så hela Sverige kan få nytta :) Har sett att många köpt påslakan på gekås som liknar FÄRG&FORM men är säkert mycket mycket billigare! Gillar nämligen Färg&Form :)

Haha ja ibland läser man fel :) Hur var det för dig, skulle du börja läsa nästa höst?
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-10-15 11:22:51 följande:
    Okej, nä Leon leker med det hemma också när han har några, och det är lite dåligt på den fronten så det blir bra när han får lite till jul och födelsedag. Han får inte så mycket i födelsedagspresent utan får mer i julklapp. Tycker det är väldigt lätt att köpa till små barn för dom gillar så mycket. Svårare när de är typ tonåringar sen :p

Ja det hade ju inte vart dumt med 2 st :p Jag vet inte vad det är för märke. Är ju som sagt inte alls insatt i märkesgrejer ;)

Ja om jag kommer in på den utbildningen nästa höst så ska jag det. Annars får jag fortsätta gå hemma. 
    Haha ja det är mycket lättare att köpa nu. Helst när dem inte har någon speciell önskelista som kan komma när dem blir 4år och uppåt :P Ossians kusiner är 7 och 10år och det är verkligen inte lätt. För de saker de önskar sig kostar en lite liten sak typ 500kr.

Nä det skulle inte vara dumt med två som är uppdelat på landet :) Nja märkesgrej vet jag inte. Finns på de mesta leksakssidor på internet :)

Okej, får hoppas att du kommer in :) Har du någon aning om det är en populär utbildning?
  • viplanerar09
    viplanerar09 skrev 2011-10-15 12:10:30 följande:
    Haha ja det är mycket lättare att köpa nu. Helst när dem inte har någon speciell önskelista som kan komma när dem blir 4år och uppåt :P Ossians kusiner är 7 och 10år och det är verkligen inte lätt. För de saker de önskar sig kostar en lite liten sak typ 500kr.

Nä det skulle inte vara dumt med två som är uppdelat på landet :) Nja märkesgrej vet jag inte. Finns på de mesta leksakssidor på internet :)

Okej, får hoppas att du kommer in :) Har du någon aning om det är en populär utbildning?
    Du kanske har sett saker, filtar, påslakan osv med Moln på :)
  • viplanerar09

Kan bara hålla med Fair. Fick tårar i ögonen och förstår verkligen att det är väldigt tungt för er. Hoppas att det går bra idag. Hoppas ni får en fin stund och att ni får bra med stöd och kärlek från omgivningen. Fortsätt gärna att skriv här om du känner att du får lätta på hjärtat och skriva av dig. 

Förstår att inga ord i världen kan trösta er/dig men jag vill verkligen ge dig massor av styrkekramar och att jag tänker på dig. {#emotions_dlg.flower}

• viplanerar09
    minjalin skrev 2011-10-15 12:56:13 följande:
    Ja verkligen. Och det är bra med gekås för där är leksakerna sjukt mycket billigare. Men vi kommer ha en viss summa som vi handlar för och önskar dom sig dyra saker så blir det färre julklappar. Lika bra att vara hård från början :p

Nej jag tror inte den är så populär så jag hoppas på att komma in på första försöket :)

Nä har nog inte sett med massa moln på, eller så har jag inte tänkt på det bara :p 
    JO jag/vi kommer heller inte att köpa så mycket. För egentligen är det inte slanten på själva sakerna som räknas tycker jag. Dessutom köper vi så pass mycket till Ossian i vanliga fall så det känns som om vi inte behöver köpa så himla mycket. "Lite synd att dem fyller år fel på året". För när dem blir äldre kan man inte köpa sig en cykel i julklapp precis. 

Men det låter ju bra. Aldrig roligt när det är någon populär utbildning man vill söka till.

Haha nä jag vet inte om de finns ute så mycket i affärer. Har sett en liten del här på babyproffsen. Kanske säljs mest på internet. :)
  • viplanerar09

Måste bara fråga hur ni andra gör med förlossningsbrev? För min del är det ett tag kvar men bra att vara ute i tid ;)

Jag hade inget till sonen. Visste inte vad jag skulle skriva och kände att jag inte behövde heller utan allt fick komma som det kom. Sambon och jag hade pratat, så han visste de saker han behövde veta.

• viplanerar09

glömde också att fråga, när ni(om ni) har ansökt om föräldrapenning för det nya barnet. Har ni gjort det via internet eller har ni gjort det via brev? Hur gjorde ni förra gången?
    Är det lättare att skicka via internet eller papper?

Läste att när man skickar in morderskapsintyget så får man papper hemskickade för att fylla i lön osv. 

• viplanerar09
    RS89 skrev 2011-10-16 15:11:09 följande:
    hej hej, jag hänger på här då =D..
    är i vecka 12+5, är 89 (fyllde 22 i onsdags) och jag väntar mitt första barn. 

hmm en fråga.. pappan finns inskriven hos BM, för han var med vid inskrivningen. nu vill han inte "vara med" länge. men jag vill att det ska finnas på papper att han är pappan, ifall barnet undrar sen så han inte kan förneka. räcker det med att det står i journalen eller måste man göra det hos typ skatteverket eller nått? 
    Stort grattis till plusset och välkommen :)

Som Leia skriver. Men jag tycker även att du ska kolla upp lite bättre. Är det inte så om pappan skriver under faderskapet så har ni också delad föräldrapenning?! Tycker att du ska vara noga men att kolla upp vad som gäller. Samma gäller underhållsstöd av pappan.

När har du BF? Ungefär i april?
  • viplanerar09
    minjalin skrev 2011-10-16 14:57:07 följande:
    Jag skrev bara det där som man får göra hos bm i journalen med lite önskemål. Skrev inget eget och hade med till förlossningen. Handlade mest om önskemål med med eget rum så att sambon fick sova kvar på BB och lite att jag mest avr öppen för typ akupunktur och lustgas men kunde tänka mig epidural om jag verkligen behövde av nån anledning. Och att ajg var väldigt rädd för att spricka eftersmin min mamma spruckit hela vägen bak med sitt första barn. Tog det också mest som det kom. Med föräldrapenning har jag aldrig skickat papper utan det är jättesmidigt att fixa med på nätet :)
    Okej. Nä jag tror jag bara sa att dem på förlossningen fick tipsa mig ev, ställning, om jag skulle behöva någon form av bedövning osv.

Sist gjorde jag inte de via datorn. Men tror jag ska göra det denna gång. Enda som jag har lite svårt med hur man ska skriva lön osv? Eller kan dem se att jag varit hemma/studerat?
  • viplanerar09
    RS89 skrev 2011-10-16 21:40:24 följande:
    ne pappan har inte förnekad faderskapet, jag undrar mest om någon visste hur man skulle göra. men jag får väl kolla med bm när vi ses...i december!  
    jag har BF 23 april =)) 
    Du får kolla med din BM :)
    Har du varit på RUL? om inte, när har du/ni tid?
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)