89:or som är gravida! :)
minjalin skrev 2011-06-29 14:06:47 följande:
Vad skönt att er son varit så lätt på nätterna :) Hur är han på dagarna? Går han på dagis?Vår son är också född november 09 :) Han fick kolik när han var 2 veckor och den var i princip helt slut när han var 2,5 månader. Under koliken ville han bara sova vid tutten eller i bärsjalen och det fortsatte han med även när koliken var slut. Skillnaden var då att han även somnade när man gick ut och gick med vagnen vilket han inte gjorde under koliken. Så jag gick en långpromenad varje dag för att spara ryggen eftersom han bara sov i bärsjalen. Men när han var 4 månader började han plötsligt kunna sova i sin säng på dagarna och sen kom det sakta men säkert att han började somna på kvällarna också och så flyttade vi in honom i vår säng om han vaknade och inte somnade om. Han slutade i alla fall att äta på natten där runt 6 månader. Sen kom första tänderna vid 8 månader och då kom liksom alltid typ 5 på samma gång så han sov oroligt, plus att han ahft feber hundra gånger i vinter. Massa förkylningar då plus en öroninflammation (blev nedsatt efter penicillinkuren och hade typ konstant feber i över en månad med bara någon dags uppehåll) så har han haft magsjuka en gång och så kom alla kindtänderna i vintras också så han har sovit dåligt hela vintern. Men som sagt nu äntligen sover han jättebra. Men till hans försvar kan jag säga att han är världens lättaste unge på dagarna. Allmänt glad och snäll och gör itne mycket väsen av sig när han inte får som han vill utan accepterar nej ganska bra :) Pratar jättemycket, hela meningar, så det är lätt att förstå honom. Så nu när han då sover på natten också så börjar man undra vilket litet monster nästa säkert kommer bli för att man haft sån lätt unge nu :p han har liksom vart lätt utom på nätterna sen han var 4 månader. Sen har han vart väldigt tidig med allt så det var mycket passande ett tag när han gick innan han förstod riskerna med att klättra och sånt (10 mån). Men alla barn är ju så olika :) Vad tycker din son om att mamma ska ha bebis? Har ni berättat? Mmin son pussar och kramar magen och säger "natti natti bebisen" på kvällarna. Och när han pussat och sånt och ska dra ner tröjan så säger han "stänga bebis" ^^ Han vet vad en bebis är och han vet att mamma har en i magen, men han förstår nog inte riktigt innebörden av det och att den ska komma hit och bo kosntant sen och själa uppmärksamhet :p
Ossian(som vår son heter) hade sin första feber efter att han fyllt 1år. Sedan hade han bara åkt på magsjuka(skit) och en liten förkylning under sitt första år. Så vi har verkligen haft tur. Inge feber vid tänder eller sprutorna. Ossian fick också fyra tänder på samma gång. De fyra främersta tänderna uppe. Men det gick riktigt bra faktiskt. Det låter kanske lite som om man skryter men Ossian har faktiskt varit ett underbar. Nu kanske många tänker att alla föräldrar tycker att sitt barn är ett underbarn, men saken hör den till att Ossian alltid haft lätt för att sova och äter som en häst. På dagarna är han lugn och vill gärna bara vara med mig och göra det jag gör. Dammsugar jag tar han fram sin osv. Han brukar vakna mellan 7-8.30 på morgonen och vill gärna sitta och gosa 1-1,5 timme innan han vill börja dagen :) Så ja, vi har verkligen haft "tur". Det skulle nog bli som en chock om andra barnet blir "vildare"... Då känns det ju en aningen bättre att ha ett jobbigt första barn för då har man bara en att tänka på. Skulle ju bli värre om vårt andra barn skulle bli "vild"...
Vad duktig er son är som vet att mamma har en bebis i magen. Nä vi har inte sagt något till honom, har inte riktigt hunnit smällta att jag faktiskt är gravid. Fick ju mitt plus för en vecka sedan :P Så det är ganska nytt för oss.
Har ni berättat till någon annan? tänkte kompisar, mamma/pappa osv Kram