minjalin skrev 2011-07-18 20:06:59 följande:
Jo fast det har inte tröstat mig så mycket mer än att jag vet att den lever så länge jag mår illa. Min mamma fick ett missfall i v 13 efter att knappt ha haft några symtom alls under grav. Sen nästa gång när hon blev gravid så mådde hon jätteilla och barnmorskan sa att det var ju bara bra, men i v 13 fick hon blödningar och när dom gjorde ul levde fostret men sen dog det strax och kom ut dan efter så finns aldrig några garantier.
Jag längtar också tills man känner bebisen ordentligt :) Min son var en vilding i magen men la sig också tidigt med huvudet neråt och hade fixerat sig v 32 så hans huvudform var som en alienskalle när han föddes. Tog ett par veckor innan han blev helt återställd xD Men jag fick inga onda sparkar på revbenen jag heller, men hande en obekväm liten rumpa upp i ena revbenet minns jag <3 Det var så ont om plats i min mage så han kunde inte sparka nåt direkt efter v 30 utan bökade och tryckte mest :p
Jag har tid den 19 augusti.
minjalin skrev 2011-07-18 20:11:32 följande:
Skönt, jag har inte heller mått illa idag. Jätteskönt! Vi behåller vå gamla barnvagn och köper ståbräda till den. Sonen kommer vara 2 år och 2 mån när bebisen kommer men han älskar att gå och går jättelånga sträckor och sen kommer jag inte vara ute några långpromenader med bägge barnen själv ändå. Blir mest dagis och lekplatsen och kanske köpcentrumet nedanför nån gång ibland. Sen när sambon eller min mamma eller nåt är med så kan man ju bara ta sulkyn till den äldsta. Sen är min son så liten så han har långt kvar till 15 kg så han kan sitta i sin gamla vagn också så vill han aboslut åka vagn nån gång kan jag ta den lilla i sele eller bärsjal. Jag har 1 km uppförsbackar hemma från köpcentrumet (70 höjdmeter) och bara backigt vart man än går så jag kommer inte orka gå med en syskonvagn så det känns som ett bra alternativ för oss. Men det beror ju så mycket på det äldre barnet också. Vissa barn älskar ju att åka vagn och vill inte gå, andra älskar att gå. Jag smörjer inte in magen mer än när jag smörjer in hela kroppen efter duschen med vanlig hudkräm. Bristningar beror ju på hormoner så det hjälper inte att smörja, men det skadar ju inte huden att smörja för man blir ju lätt torr när magen börjar bli stor.
JO fast det är undantag det som hände med din mamma. Och de där med att om man har illamående är i regel. Annars skulle dem inte skriva ut det. :)
Jag började må illa igen förra fredagen och det har hållit i sig. Spyr mer nu också. Blää. Får inte behålla så mycket utan orkar bara äta några hårdbrödsmörgåsar per dag. Middagen brukar oftast komma upp...
Vi sålde vår emmaljunga dou edge och köpte en scooter till Ossian så vi ska köpa en ny. Blir nog inte en syskon vagn utan det blir nog en nitro eller en city cross. Kommer att köpa en stå bräda också. Ossian är inte hellet så förtjust att åka i vagnen utan går hellre. Så det kommer att bli spännande att gå på stan med båda. :)
Okej, fast det beror väl inte bara på hurmoner?! Jag smörjde in magen med en väldigt fet body butter från body shop. Jag fick inga bristningar på magen. Det enda som blev var vid mitt ärr. Så nu ser mitt lilla ärr ut som harry potters ärr :P syns mest om man tar kort. Fast det sägs att det är ärftligt också. Min mamma fick inga bristningar.
Hur mår du nu? Har du börjat må bättre? kram