minjalin skrev 2011-08-12 20:38:50 följande:
Det går bra här. Bebis sparkar för fullt! Verkar dock redan fått åderbråck eller nåt i underlivet då blygdläpparna är väldigt svullna och det börjar gå åt lila och blodådrorna står ut en massa :( Gör r det typsjukt ont när jag står still för länge. Sen är jag svullen på vänster sida på framsidan eller hur man ska säga (där håret växer) och det gör grymt ont i svullnaden där nån minut när jag reser mig upp efter att ha suttit eller legat länge (som på morgonen när man legat hela natten) så får ringa bm på måndag och fråga om det är normalt. Fick svullet underliv och utstående blodådror och sånt förra grav också (dock inte förrän jag var höggravid) men då var det bara blygdläpparna som var svullna, inte fram på ena sidan som det är nu. Fogarna gör också ont men mår i alla fall inte illa längre och är piggare. Hur mår du?
Låter helt underbart med sparkar :) Jag fick som du, åderbråck liknande på insidan av de yttreblygläpparna. Jag blev inte så himla öm men kände mig väldigt svullen där. Hoppas jag inte får det denna gång och inte att det blir värre.. Hoppas det blir bättre och inte värre iallafall för din del. Hoppas du inte blir sämre i fogarna heller.
JO idag är väl första dagen jag inte mått dåligt alls. Kände mig precis som innan jag blev gravid. Så idag har humöret varit på topp. Fast har för det mesta spytt 1-2ggr/dag. Mått ibland illa både morgon och kväll och mått bra mitt på dagen. Eller så har jag mått dåligt bara på morgonen eller bara på kvällen. Så jag hoppas verkligen, verkligen att detta är vändningen nu. Lite illamående lite nu och då kan man ta. men det blir så jobbigt när man bara vill spy så fort man ser mat eller tänker på mat!!
Har även börjat känna av foglossning(tror jag) mellan benen. Precis som jag hade med Ossian, fast nu har det kommit tidigare.
Jag tycker att det är alldeles för tidigt men tycker att jag känt rörelse nu i två dagar. Men som sagt jag tycker det är alldeles för tidigt, men samtidigt känns det precis som de första rörelserna med ossian. En bit nedan för naveln har jag känt precis som om något vänder på sig. Är i vecka11 (10+6) och jag har nog bara inbildat mig och det var säkert bara tarmar. Kollade även en CRL-tabell och enligt UL mätningen på bebisen skulle jag vara 4-5 dagar längre gången. Aja det är bara att vänta så kommer det det snart och man kan vara mer säker :)