-
-
Okej, spännande :) Låte verkligen trevlig. Får hålla tummarna på att du kommer in. I veckan fick jag ankningsbrevet och brjar att studera igen den 29 augusti.minjalin skrev 2011-07-05 09:26:41 följande:Man lyssnar på journaler som läkaren pratat in ochskriver ner det samtidigt som man lyssnar så man får journalen på papper. Sen finns det mycket annat man kan göra också. Jobbade som kanslist i kassan på ortopedkliniken på östra sjukhuset här en sommar och då var det läkarsekreterare som jobbade där som jag vickade för och det var jätteroligt. Då regestrerade jag patienter i datorn när de kom och tog betalt och sånt. Sen om man tröttnar så har man ju ändå det administrativa så man kan säkert söka receptionistjobb och liknande om man vill.
Okej, jo det är gott om dom kan vara hemma, men nu märker jag att min son behöver lite mer stimulans än den han får hemma så det blir nog bra emd dagis i höst. Blir ju inte heltid :)
Jodå, får ordentliga illamåendeanfall ibland och är väldigt trött. Har börjat känna av lite foglossning också. Du då?
Ja, jag/vi får se till hösten hur det bli. Än känns det inte som om Ossian behöver gå på dagis för att få sin stimulans utan klarar sig bra på de han får här hemma. Får också se hur det blir när bebisen kommer. Tur svärmor/farmor bor nära och jobbar bara 65%. Dessutom jobbar hon sovandesnatt och kommer hem utvilad och kommer mer än gärna underhålla Ossian när bebisen har kommit.
Ihelgen slog tröttheten till här, magen har varit rejält svullen, helst när jag har jobbat. Har även börjat snarka, får senadrag i tårna lite nu och då och sedan får jag ibland "blodstopp"/somnar min/mina armar på nätterna. Fick även dessa "problem" förra graviditeten. Lite huvudvärk och blir fort less/trött... Har även märk i veckan att jag måste springa på toa och göra det andra behovet så fort jag ätit något. Det bara vrider om i magen!! -
Oj fair, det låter verkligen inte roligt! hoppas verkligen att du får bli bättre :) krya på dig!
-
Fair: du är ju i de veckor då man inte känner så mycket, det står till och med att från v12 eller vad de säger att de är de veckor som man mår bra och inte känner så himla mycket. För att sedan börja känna sparkar :) Snart kommer magen och snart kommer du att känna sparkar :) Kramfair skrev 2011-07-12 08:51:53 följande:Hej allihopa! Hur mår vi egentligen? Tråden är så tyst... Min mage har fortfarande inte börjat synas ännu, inte ens då jag ligger ner. Lite trist men jag vet att den kommer så småningom. Är ju nu inne i en riktig spökperiod och längtar enormt till jag får känna bebis rörelser. Vet ju att den lilla levde och mådde prima för en vecka sen och magsjuka/magbakterie borde ju inte kunna påverka. Tror jag. Hoppas att ni andra har det bra också!
-
Hej!
Vilken vecka jag haft, har inte orka lyfta upp locket eller ens starta datorn och detta är första gången på över en vecka. Förra måndagen började det med att så fort jag åt något så var jag tvungen att springa på toa och göra nummer 2. Väldigt väldigt löst. Jag tänkte inte så mycket på det då, då jag inte var öm eller mådde dåligt av det. På onsdagskväll började jag bli lite svag eftersom jag inte fått i mig mycket mat och de mat jag fått i mig har inte fått stanna. På torsdagen började huvudvärken och jag blev så otroligt svag. Ringde till BM och hon sa att jag skulle kontakta VC fr ev odling.
De gav mig massor av råd och om det inte skulle bli bättre på måndagen skulle jag ringa igen.
När vi satt vid frukostbordet för att jag förhoppningsvis skulle få i mig något fick vi ett väldigt tråkigt samtal. Sambons faster hade avlidit hastigt och dog av hjärtinfarkt. Så det gjorde verkligen inte huvudvärken bättre. Jag har varit otroligt dålig sedan i torsdag och denna värme har verkligen inte hjälpt till. I söndags börjarde jag känna mig bättre och behövde bara gå på toa ca 4-5:e timme. Men i söndags började det härliga illamåendet också och jag har fortfarnade illamående. Vill inte klaga men jag har konstant illamående och vi åkte in för att köpa ett åksjukearmband men tydligen har dem varit väldigt populära och de hade just sålt sista till just en illamående gravid ;)
Lite mer glada nyheter :)
Jag är i vecka7 (6+3) och det känns inte alls långt bort tills vi ska till UL och förhoppningsvis få se en frisk räka med ett tickande hjärta :) Vi har bokat tid den 27/7 och nästa vecka åker vi med mina föräldrar på husbilssemester, så det kommer att gå fort dit ;)
Någon mer än jag som redan börjat spana på barnvagnar? Denna gång är jag verkligen kluven vilken vagn vi/jag ska köpa :s Bebiskläder har jag kollat på ända sedan våran son växte ur dem ;) -
Ibland får man gnälla ;) Jag gick inte heller upp nästan något frånbörjan utan det small bara till efter v20. Så du behöver inte oroa idag. Och dessutom har du ju världens symtom också :)minjalin skrev 2011-07-12 15:05:09 följande:Kul för er som är i spökperioder, önskar jag också var det. Mår illa, men var några dagar sedan jag spydde nu, är mest så att jag inte har någon aptit och det är massa mat jag bara inte får i mig utan det ger mig kväljningar. Har helt stannat i vikt, nu när man igentligen ska gå upp 300-400 gram i veckan, men bebsi tar ju vad den vill ha ändå så det är skönt. Är fruktansvärt trött, så trött att jag knappt orkar göra nåt, går i ett ständigt töcken, och har halsbränna. Sen har jag redan fått foglossning också >.< gnäll gnäll :p Men är samtidigt väldigt lycklig över det lilla livet i magen och varje gång jag ser på min underbara son så vet jag att det är värt allt! Har tid för RUL 19:e augusti så lång väntan. Är i v 13+6 idag och magen börjar synas ganska ordentligt nu. Är ganska säker på att jag känner bebisen då och då, men är ju så svårt att veta hundra om det är den man känner så här tidigt. Men det liksom spritter till ibland och kan kännas som en liten buff ibland. Kände sonen tydligt v 16+0 så snart borde jag känna tydligare tycker jag :)
Dessutom har din maga växt också, som jag skrev så syns det verkligen nu!! :)
Jag får också så att det spritter(nån gång sådär) till och igår var det som om något sparkade/buffade, syndes även utan på magen. Men det är ju absolut inte bebisen utan måste vara tarmar eller annat som fixar små liknande sparkar utanpå min mage... Vill absolut inte förstöra dina hopp och kan mycket väl vara bebisen du känner eftersom det står att vissa kvinnor redan känner foster rrelse i v13-14. Själv tycker jag allt det låter så tidigt att kunna känna så tidigt, men tydligen finns det dem som gör det eftersom det står så i böcker osv. -
Glömde att skriva att jag hoppas att du börjar må bättre, du har inte testat något för illamåendet?minjalin skrev 2011-07-12 15:05:09 följande:Kul för er som är i spökperioder, önskar jag också var det. Mår illa, men var några dagar sedan jag spydde nu, är mest så att jag inte har någon aptit och det är massa mat jag bara inte får i mig utan det ger mig kväljningar. Har helt stannat i vikt, nu när man igentligen ska gå upp 300-400 gram i veckan, men bebsi tar ju vad den vill ha ändå så det är skönt. Är fruktansvärt trött, så trött att jag knappt orkar göra nåt, går i ett ständigt töcken, och har halsbränna. Sen har jag redan fått foglossning också >.< gnäll gnäll :p Men är samtidigt väldigt lycklig över det lilla livet i magen och varje gång jag ser på min underbara son så vet jag att det är värt allt! Har tid för RUL 19:e augusti så lång väntan. Är i v 13+6 idag och magen börjar synas ganska ordentligt nu. Är ganska säker på att jag känner bebisen då och då, men är ju så svårt att veta hundra om det är den man känner så här tidigt. Men det liksom spritter till ibland och kan kännas som en liten buff ibland. Kände sonen tydligt v 16+0 så snart borde jag känna tydligare tycker jag :)
-
JO man vill ju inte känna sig trött hela tiden heller ;)minjalin skrev 2011-07-13 09:25:27 följande:Jo bebisen oroar jag mig inte för, den tar ju vad den behöver, men vill inte själv få massa brister :p Men men, det är bara att gilla läget. På mig är jag ganska säker på att det är bebisen eftersom jag läst att man kan känna bebisen redan v12+0 fast det är ovanligt. Jag är v 14+0 nu och v 16+0 kände jag jättetydligt som förstföderska, då kändes det på utsidan. Men om man har moderkakan i framväg t.ex. då känner man ju sent. Men sen känner man ju små buffar på fel ställen ibland också och det är ju tarmrörelser, men jag vet inte. Ska bli skönt när man känner tydligt :) Jag använder seaband mot mitt illamående och det hjälper en del, och så dricker jag ingefärste och äter B6-vitamin (ska tydligen vara en huskur mot gravillamående men det sistnämnda vet jag inte om det hjälper, vet inte hur det hade vart om jag inte ätit det) :p
Jo, jag vet och har läst att vissa kan känna tidigt men jag tycker att det egentligen är lite tidigt. Men egentligen ska jag väl inte skriva något, kanske jag själv sitter där i v14 och känner rörelser ;) Jag var också i v16 när jag kände rörelse för första gången. Och just efter RUL(runt v18) kände jag tydliga sparkar/puffar.
Jag har bara illamående nu på morgonen. Haft det så iallfall i två dagar. Har spytt ungefär 3gånger på en vecka. Sea bandet hjälpte faktiskt och illamående blev svagare men jag har mått illa i stort sett hela dagen förutom en liten stund på kvällen innan vi går och lägger oss. Ska testa de där med ingefärste. Finns det att köpa på vanliga mataffärer?
När har du RUL? måste ju vara ganska nära för dig snart :) -
Haha ja det enda positiva jag läst om illamående att det är mindre risk för missfall. Så vi får trösta oss över det eftersom vi båda värka må pyton ;)
När jag kände runt v16 sist var det som du beskriver att du känner nu :) ååå jag längtar så in i norden tills man känner rörelser och puffar. Sonen var rätt lugn i magen och även fast han hade huvudet nere redan vid v28(om inte tidigare men BM kollade inte det fören då, själv tror jag att han haft huvudet neråt längre tid) så fick jag aldrig några onda sparkar på revbenen :) eller så är jag inte så känslig :)
När har du tid för RUL? -
Ååå idag lever jag på moln. Mådde endast lite illa imorse. Hoppas det håller i sig och att jag får må bra nu när vi är på husbilssemester!
En fråga till er som har syskon, hur ska ni göra med barnvagnen? Kommer ni köpa syskonvagn?
Smörjer ni in era magar med något?