Moisbois skrev 2012-01-01 10:05:30 följande:
Madde01: ja har för mig att det ska finnas en tråd för 89or i sthlms området också men där skrivs det nästan aldrig (inte som jag har märkt iallafall) Det läskiga är ju att jag annars alltid är den som somnar först men just i natt sa det bara "pling" så var jag helt vaken men jag lyckades somna runt 4a iallafall :) Ja de är alltid lite roligare med folk som bor i närheten.
leia: yes det är vårat första barn och även första gången jag är gravid så det känns så overkligt när man hör om folk som får både en och två missfall innan en lyckad graviditet och här sitter man själv i vecka 19 och allt har gått som på dans på rosor. Fast ja iofs så kan ju allt fortfarande hända men vi hoppas inte på det :P
Jo kikat lite på den, men som sagt det är så himlans tråkigt med oaktiva trådar
Men vad skönt att inte vara trött iaf, önskar jag hade det så ibland. Men jag är trött mest hela tiden faktiskt..
minjalin skrev 2012-01-01 10:06:38 följande:
Jo man vet inte riktigt vad som rör sig i de smås huvuden.
Nä usch vad läskigt det låter!!!! Hoppas det går bra att jobba halvtid då och annars att du får beviljat heltidssjukskrivning. Jag går hemma på halv sjukpenning och halv graviditetspenning så jag har haft väldig flyt med fk denna gången. Förra gången jobbade jag till 2,5 veckor innan förlossningen och det höll på att ta knäcken på mig för jag hade så ont av att stå upp hela dagarna (jobbar i butik) och hade en chef som inte förstod mig alls då.
Hu när man inte är van. Här vaknar sonen oftast mellan 06-07 men oftast går sambon upp med honom nu för jag är så trött nu i slutet så det är skönt :) Man är ju inte så morgonpigg när man är gravid direkt. Vilken vecka är du i?
Ja, december var ingen rolig månad.. Men hoppas det går bättre nu iaf, med en halvtid. Det är ju oftast eftermiddagar som är kämpiga, sen är det inte världens lättaste yrke att jobba på förskola som gravid med magen ivägen.
Ja, men vad skönt att det funkade med FK, hur länge har du varit hemma? Jag jobbade också länge förra graviditeten, heltid fram tills jag fick HF och blev inlagd på sjukan, och kände inte av något alls då.. Sen denna gången börjades det redan i v.24 att jäklas
Nu är jag i v. 28 så det är ju en bra bit kvar.. Men har kasst järnvärde just nu.
Förstår din lilla pojk att han ska få syskon?