• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • Madde01
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:40:52 följande:
    Ja, det är så spännande.

Samtidigt är det jobbigt för en själv då man var beräknad till den 15e januari. Man väntar fortfarande trots det som hänt. Blir nog lättare att hantera när bf datum har passerat.
    Jo precis Kan tänka mig att de blir väldigt tufft fram tills dess o den dagen speciellt
    Får man fråga om dom vet vad han dog av? du behöver absoout inte berätta om de blir jobbigt..
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-04 19:36:21 följande:
    Ja, hade ju helt rätt är det gällde sonen iaf
    Då bara "visste" jag att det var en pojk, o rätt hade man   Alla andra trodde de var en tjej..
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:29:08 följande:
    Det känns som att någon här inne har fått eller är på förlossningen och ska få snart. Har en ganska så stark känsla av det. Kan såklart ha fel. Men det blev så tyst helt plötsligt.
    Ja vem vet
    De börjar ju närma sig för somliga ..
    Jag hade ingen känsla med sonen men alla andra gissade pojke :P Nu däremot säger känslan jättemycket pojk så vi får se :P
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:40:52 följande:
    Ja, det är så spännande.

Samtidigt är det jobbigt för en själv då man var beräknad till den 15e januari. Man väntar fortfarande trots det som hänt. Blir nog lättare att hantera när bf datum har passerat.
    Usch, förstår det :( Men efter bf-dagen får du gå och längta och se fram emot en ny bf och den här gången bara det måste gå bra!!!!
  • Maajsi
    minjalin skrev 2012-01-04 19:44:37 följande:
    Här är det mest tyst för att jag vart död idag typ för jag har inte sovit i natt. Hade hemska ryggsmärtor när bebis rörde sig i magen och bara kallsvettades och skakade av smärta typ (var inte som värkar utan smärtan kom som en kniv i ryggen så fort bebis började böka runt och slutade när den var stilla. Och när den var stilla hade jag istället foglossning och molande ryggvärk och alvedon hjälpte inte ett piss. När jag googlar på det verkar det vanligt med ryggsmärtor i slutet när bebis ligger med nacken mot mammans rygg som min verkar göra enligt vad både jag och bm kan känna. Är så trött på det här nu och vill bara ha ut den. Har ständigt ont och när jag inte ens får sova så blir det outhärdligt :(
    Nej, men hujja stackare! Det lät absolut inte roligt. Förstår att du är less. Förhoppningsvis kommer bebis alldeles snart. Tyvärr kan man inte göra så mycket mer än att vänta, i detta läge. Även fast man så gärna hade velat det. Jag minns när jag väntade lillan så kände jag ibland att jag bara ville dra ut henne och få det bort gjort. Haha.
    Madde01 skrev 2012-01-04 19:45:05 följande:
    Jo precis Kan tänka mig att de blir väldigt tufft fram tills dess o den dagen speciellt
    Får man fråga om dom vet vad han dog av? du behöver absoout inte berätta om de blir jobbigt..
    Jag hade en massa blodproppar i livmoderkakan. Läkarna tror att det beror på en ringkromosom som de hittade där. Det var bara en slump att den ens hamnat där. De tror att ringkromosomen gjorde så att livmoderkakan slutade fungera och istället bildade proppar. De vet inte säkert om det är den orsaken att propparna bildades. Men det beror hur som helst på propparna. Tur att man kommer få hjälp denna gång.
    minjalin skrev 2012-01-04 19:46:21 följande:
    Usch, förstår det :( Men efter bf-dagen får du gå och längta och se fram emot en ny bf och den här gången bara det måste gå bra!!!!
    ja :( Man ska väl inte behöva uppleva detta ännu en gång. Längtar tills VUL. Hoppas allt ser bra ut så jag kan få utskrivet trombyl och kanske våga längta och njuta av den här graviditeten.
  • fair

Här är det då hellugnt, ingen bebis ännu och lär nog inte bli än på nån vecka heller...

• viplanerar09
    Madde01 skrev 2012-01-04 19:38:52 följande:
    Hade du HF förra graviditeten? Tänkte om du har en "risk" för att få "igen"?
    Nä jag hade det inte i förra och har inga tecken som helst på att få det nu heller :) Varför trodde du det? Bara för att man har lite spår av äggvita betyder det inte att man är påväg att få HF. Jag är inte helt säker men du kan ha ändå upp mot 3 i äggvita. Någon som vet riktigt hur det är?
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-04 19:45:28 följande:
    Jag hade ingen känsla med sonen men alla andra gissade pojke :P Nu däremot säger känslan jättemycket pojk så vi får se :P
    Okej blir spännande
    Har ni några namn?
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:56:58 följande:
    Nej, men hujja stackare! Det lät absolut inte roligt. Förstår att du är less. Förhoppningsvis kommer bebis alldeles snart. Tyvärr kan man inte göra så mycket mer än att vänta, i detta läge. Även fast man så gärna hade velat det. Jag minns när jag väntade lillan så kände jag ibland att jag bara ville dra ut henne och få det bort gjort. Haha.
    Madde01 skrev 2012-01-04 19:45:05 följande:
    Jag hade en massa blodproppar i livmoderkakan. Läkarna tror att det beror på en ringkromosom som de hittade där. Det var bara en slump att den ens hamnat där. De tror att ringkromosomen gjorde så att livmoderkakan slutade fungera och istället bildade proppar. De vet inte säkert om det är den orsaken att propparna bildades. Men det beror hur som helst på propparna. Tur att man kommer få hjälp denna gång.ja :( Man ska väl inte behöva uppleva detta ännu en gång. Längtar tills VUL. Hoppas allt ser bra ut så jag kan få utskrivet trombyl och kanske våga längta och njuta av den här graviditeten.
    Okej Ja, det är kanon att man får extra hjälp sen näst kommande graviditeter. Har du varit på inskrivning hos bm än?
    viplanerar09 skrev 2012-01-05 19:53:56 följande:
    Nä jag hade det inte i förra och har inga tecken som helst på att få det nu heller :) Varför trodde du det? Bara för att man har lite spår av äggvita betyder det inte att man är påväg att få HF. Jag är inte helt säker men du kan ha ändå upp mot 3 i äggvita. Någon som vet riktigt hur det är?
    Nej men det är väl skönt Tänkte bara eftersom du hade högt undertryck o äggvita bara.. Men man behöver absolut inte utveckla HF  jag hade det förra grav.
  • Madde01
    viplanerar09 skrev 2012-01-05 19:53:56 följande:
    Bara för vi började prata om det vart jag tvungen att ta fram gamla mvc journalen Kul o titta tillbaka..
  • viplanerar09

Okej! Fast högt räknas inte fören vid 90. Har haft det för en månad sedan ungefär och då åkte jag till läkaren för att kolla upp det. Men det var ingen fara och nu har det gått ner. Hade så med sonen också men aldrig HF :)

Okej, fick du tidigare då eller var det en "lindrigare" HF?

• minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:56:58 följande:

ja :( Man ska väl inte behöva uppleva detta ännu en gång. Längtar tills VUL. Hoppas allt ser bra ut så jag kan få utskrivet trombyl och kanske våga längta och njuta av den här graviditeten.
    Jo det var inte roligt, men nu har jag sovit bra 2 nätter så hoppas det fortsätter så :)

Jag håller alla tummar och tår för dig och pyret i magen <3 
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)