minjalin skrev 2012-01-04 19:44:37 följande:
Här är det mest tyst för att jag vart död idag typ för jag har inte sovit i natt. Hade hemska ryggsmärtor när bebis rörde sig i magen och bara kallsvettades och skakade av smärta typ (var inte som värkar utan smärtan kom som en kniv i ryggen så fort bebis började böka runt och slutade när den var stilla. Och när den var stilla hade jag istället foglossning och molande ryggvärk och alvedon hjälpte inte ett piss. När jag googlar på det verkar det vanligt med ryggsmärtor i slutet när bebis ligger med nacken mot mammans rygg som min verkar göra enligt vad både jag och bm kan känna. Är så trött på det här nu och vill bara ha ut den. Har ständigt ont och när jag inte ens får sova så blir det outhärdligt :(
Nej, men hujja stackare! Det lät absolut inte roligt. Förstår att du är less. Förhoppningsvis kommer bebis alldeles snart. Tyvärr kan man inte göra så mycket mer än att vänta, i detta läge. Även fast man så gärna hade velat det. Jag minns när jag väntade lillan så kände jag ibland att jag bara ville dra ut henne och få det bort gjort. Haha.
Madde01 skrev 2012-01-04 19:45:05 följande:
Jo precis
Kan tänka mig att de blir väldigt tufft fram tills dess o den dagen speciellt
Får man fråga om dom vet vad han dog av? du behöver absoout inte berätta om de blir jobbigt..
Jag hade en massa blodproppar i livmoderkakan. Läkarna tror att det beror på en ringkromosom som de hittade där. Det var bara en slump att den ens hamnat där. De tror att ringkromosomen gjorde så att livmoderkakan slutade fungera och istället bildade proppar. De vet inte säkert om det är den orsaken att propparna bildades. Men det beror hur som helst på propparna. Tur att man kommer få hjälp denna gång.
minjalin skrev 2012-01-04 19:46:21 följande:
Usch, förstår det :( Men efter bf-dagen får du gå och längta och se fram emot en ny bf och den här gången bara det måste gå bra!!!!
ja :( Man ska väl inte behöva uppleva detta ännu en gång. Längtar tills VUL. Hoppas allt ser bra ut så jag kan få utskrivet trombyl och kanske våga längta och njuta av den här graviditeten.