minjalin skrev 2012-01-01 14:47:00 följande:
Jo han blir hård för att han håller sig. Han började med det i början av hösten tror jag. Var väl antagligen hård nån gång och blev rädd för att bajsa och när han då tvingar tillbaka bajsreflexen blir han ju hård och så blir det en ond cirkel. Vi smörjer med olja, har provat att låta honom gå på pottan eller toaletten och han får en burk katrinplommonpuré varje dag. Det har funkat såpass att det inte gjort ont sen vi började med katrinplommonpurén men han slutar inte ändå och nu verkar det inte som att den hjälper så mycket längre för nu senaste två gångerna (idag och i torsdags) så verkade det göra ont när det kom och var väldigt hårt. Verkar vara ett väldigt vanligt problem att barn gör så här har jag förstått det som men man känner sig så hjälplös =/
Det kanske är gnälliga barns dag idag :p Leon somnade äntligen nu när jag la honom i våran säng coh låg en stund med honom. Ibland är man desperat och frångår alla regler (kan ju alltid skylla på att han är sjuk och säga att det var därför han fick sova där) ;) Hihi, det där känner jag igen. Finns inte programmet att titta på på bolibompas sida eller att köpa på dvd? Här är musses klubbhus en storfavorit och Leon tror också man kan beställa vad som ska gå på tv så tomten kom med en mussedvd ;)
jaha, då förstår,. Jag hade så med tindra när hon var lite mindre. Men nu är hon inne i kiss och bajs åldern så det är bara roligt att gå på toa. Tur det.
Nej, det är Dora utforskaren och det sänds på nickelodeon. Det var det programmet hon skulle se idag. Men grinig blir hon så fort det hon vill se inte är på tv oavsett vad det är. Ja, musses klubbhus gillar hon också. Hon älskar den där dansen dom brukar göra i slutet och så sjunger hon med. Det är så gulligt.