• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-06 07:24:11 följande:
    Okej blir spännande
    Har ni några namn?
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:56:58 följande:
    Nej, men hujja stackare! Det lät absolut inte roligt. Förstår att du är less. Förhoppningsvis kommer bebis alldeles snart. Tyvärr kan man inte göra så mycket mer än att vänta, i detta läge. Även fast man så gärna hade velat det. Jag minns när jag väntade lillan så kände jag ibland att jag bara ville dra ut henne och få det bort gjort. Haha.

Jag hade en massa blodproppar i livmoderkakan. Läkarna tror att det beror på en ringkromosom som de hittade där. Det var bara en slump att den ens hamnat där. De tror att ringkromosomen gjorde så att livmoderkakan slutade fungera och istället bildade proppar. De vet inte säkert om det är den orsaken att propparna bildades. Men det beror hur som helst på propparna. Tur att man kommer få hjälp denna gång.

ja :( Man ska väl inte behöva uppleva detta ännu en gång. Längtar tills VUL. Hoppas allt ser bra ut så jag kan få utskrivet trombyl och kanske våga längta och njuta av den här graviditeten.
    Elias om det blir en pojke och Vintra om det blir en flicka. Ni då? :)
  • Madde01
    viplanerar09 skrev 2012-01-06 07:30:34 följande:
    Okej! Fast högt räknas inte fören vid 90. Har haft det för en månad sedan ungefär och då åkte jag till läkaren för att kolla upp det. Men det var ingen fara och nu har det gått ner. Hade så med sonen också men aldrig HF :)

Okej, fick du tidigare då eller var det en "lindrigare" HF?
    Okej, skönt det iaf då
    Ja i v. 34 började det väl hade då bt på 145/85 och 3+ i äggvita, så fick komma på en extra kontroll den veckan och det var samma.. Sedan i v. 35 åkte jag på kontroll igen, då hade jag 160/110 i bt och 4+ i äggvita och lillemans hjärtljud var då på 115, fick åka till sjukan. där gjorde dom UL och grejade..åkte hem, fick åka tillbaka till sjukhuset på morgonen efterdå var bt på 150/100 och äggvita 6+ blev då inlagd och igångsatt 1vecka senare.. läste tillbaka de nu, och i förlossningsjournalen stod det att jag hade "svår preeklamsi"
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-06 07:57:17 följande:
    Elias om det blir en pojke och Vintra om det blir en flicka. Ni då? :)
    Vilka super fina namn Nej vi har inga namn på lut, hade itne det med sonen heller. Det kom vi på efter förlossningen o vi hade sett honom
    Hade ni bestämt innan förra gången också?

Fy vad jag är avis på er som snart ska ha
  • minjalin
    fair skrev 2012-01-06 08:06:42 följande:
    Fina namn Leia :)
    Tack :) Har ni bestämt er än vilket det blir av de två ni väljer mellan? :)
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-06 08:10:47 följande:
    Vilka super fina namn Nej vi har inga namn på lut, hade itne det med sonen heller. Det kom vi på efter förlossningen o vi hade sett honom
    Hade ni bestämt innan förra gången också?

Fy vad jag är avis på er som snart ska ha
    Tack :) Ja vi hade bestämt med Leon också. Först hade vi Leo men det kändes inte rätt för mig så strax innan förlossningen kom jag på Leon istället och det nappade sambon på direkt :P Sen hade vi Vintra där med om det skulle bli en tjej men passar ju bara på vinterbarn så vi får säkert en pojke nu med och om vi skaffar ett tredje sen så lovar jag att det blir en sommarflicka som inte kan heta det xD

Åh, då blir det lite spännande sen när den kommer ut och se vad det är för en då ;)

Hehe, ja 6 dar kvar idag till bf :D Är med i en januaritråd och där ploppar det ut bebisar varje dag nu ju. Blir sååå avis :P Hade vart perfekt om det satte igång nu i helgen för sonen ska sova hos mormor och morfar från idag till söndag så då är han redan hos barnvakten om det händer nåt så då är det bara mormor som ska hinna hit för att vara med på förlossningen ;) 
  • viplanerar09

Fina namn Leia :) skönt att ni bara har ett namn till var dera kön :) Ossians kusin heter Elias och är väldens snällaste med Ossian!

• minjalin
    viplanerar09 skrev 2012-01-06 08:21:53 följande:
    Fina namn Leia :) skönt att ni bara har ett namn till var dera kön :) Ossians kusin heter Elias och är väldens snällaste med Ossian!
    Tack :) Hehe, låter ju bra det då :P
  • minjalin
    fair skrev 2012-01-06 08:26:01 följande:
    Leia: nej vi har inte bestämt än, får göra det när vi sett henne! :)
    Okej :)
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)