• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-02 17:59:24 följande:
    Okej, så han är iaf på fsk så du kan vila lite om dagarna Men det kan ju vara lagomt att gå 20 timmar i veckan..
    Här är det ju 24 timmar som gäller i stället för 15, dom utökade det förra året.. Kan ju kanske vara bra det också, vi får se hur mycket han får gå när jag är föräldrar ledig, som sagt första tiden vill jag att han ska lära känna sin nya familje medlem Så åtminstonde kanske ha han hemma fullt 1-2veckor.. Viktigt för hans skull ..

Usch, har du foglossning din stackare? Många som har problem med just det, det är jag glad att jag sluppit. För det ska inte vara roligt har jag förstått det som..

Jo men det är ju det, Julius säger bara få ord. Men det kommer verkligen mera o mera nu iaf Så himlans mysigt när han pratar lite iaf.. man förstår lite mera.

Men ni visste inte vad det var ni väntade?
    Maajsi skrev 2012-01-01 12:13:50 följande:
    Ja, 2012 ska banne mig bli ett bra år :D
    Ja fast nu det sista har det inte vart mycket för han fick vara hemma julveckan för att hålla sig frisk till julafton och sen gick han 2 dagar förra veckan och så blir det bara imorn denna veckan, men tveksamt om han kan gå för han är jätteförkyld så vi får se hur han verkar imorn. Och kommer bebisen denna veckan så får han ju vara ledig 2 veckor för det är vad vi har tänkt ha honom hemma så han får lära känna den nya familjemedlemmen så det blir lite dumt med så lite dagis. Så egentligen är det bäst ur den synvinkeln att bebis kommer på bf men å andra sidan längtar jag verkligen ut den nu :P Här är det 15 timmar om man är föräldraledig eller går på gravpenning, men eftersom jag är sjukskriven får jag ha honom mer nu så därför går han 20 timmar. Men kan väl inte påstå att jag ser fram emot att antagligen vara själv med honom hela dan imorn för han har blivit trotsig igen och har bestämt sig för att inte sova så det tar 1-2 timmar att få honom att somna middag och sen somna för kvällen :P I vanliga fall är han superlätt att lägga. Vill inte äta nåt direkt heller mer än goda saker som typ frukt och sånt :P Jag tror det är viktigt att dom får gå på dagis fastän man går hemma, men man behöver ju inte ha så många timmar men så dom i alla fall får leka av sig lite och lära sig socialt samspel typ 3 dar i veckan :) Leon älskar att vara på dagis men skulle verkligen inte vilja ha honom där på heltid. Härligt att eran lille ska få vara hemma första tiden, det tror jag verkligen är viktigt :)

Jo men den är inte så farlig nu utan var värre innan. Är mest om jag gör dumma rörelser eller går några timmar på stan eller nåt, så långpromenader är uteslutet. Så bara jag håller mig stilla och inte städar och sånna saker så är den inte så farlig. Hade en period för inte så längesen dock när den var hemsk på nätterna när jag skulle gå på toa. Fick stödja mig mot sängen första stegen för att jag knappt kunde stödja på benen men så när jag hade gått några steg blev det lite bättre :P Så då förstod man dom stackarna som har så illa att dom får gå på kryckor! Skönt att du sluppit det i alla fall. Räcker ju med allt du haft om man säger så!

Ja när de väl börjar så kommer det ju ganska fort sen :) Härligt när de börjar kunna göra sig förstådda.

Nä vi vet inte, men jag är ganska säker på att det är en lillebror ;) Vet ni?

• Madde01
    minjalin skrev 2012-01-02 19:43:51 följande:
    Ja fast nu det sista har det inte vart mycket för han fick vara hemma julveckan för att hålla sig frisk till julafton och sen gick han 2 dagar förra veckan och så blir det bara imorn denna veckan, men tveksamt om han kan gå för han är jätteförkyld så vi får se hur han verkar imorn. Och kommer bebisen denna veckan så får han ju vara ledig 2 veckor för det är vad vi har tänkt ha honom hemma så han får lära känna den nya familjemedlemmen så det blir lite dumt med så lite dagis. Så egentligen är det bäst ur den synvinkeln att bebis kommer på bf men å andra sidan längtar jag verkligen ut den nu :P Här är det 15 timmar om man är föräldraledig eller går på gravpenning, men eftersom jag är sjukskriven får jag ha honom mer nu så därför går han 20 timmar. Men kan väl inte påstå att jag ser fram emot att antagligen vara själv med honom hela dan imorn för han har blivit trotsig igen och har bestämt sig för att inte sova så det tar 1-2 timmar att få honom att somna middag och sen somna för kvällen :P I vanliga fall är han superlätt att lägga. Vill inte äta nåt direkt heller mer än goda saker som typ frukt och sånt :P Jag tror det är viktigt att dom får gå på dagis fastän man går hemma, men man behöver ju inte ha så många timmar men så dom i alla fall får leka av sig lite och lära sig socialt samspel typ 3 dar i veckan :) Leon älskar att vara på dagis men skulle verkligen inte vilja ha honom där på heltid. Härligt att eran lille ska få vara hemma första tiden, det tror jag verkligen är viktigt :)

Jo men den är inte så farlig nu utan var värre innan. Är mest om jag gör dumma rörelser eller går några timmar på stan eller nåt, så långpromenader är uteslutet. Så bara jag håller mig stilla och inte städar och sånna saker så är den inte så farlig. Hade en period för inte så längesen dock när den var hemsk på nätterna när jag skulle gå på toa. Fick stödja mig mot sängen första stegen för att jag knappt kunde stödja på benen men så när jag hade gått några steg blev det lite bättre :P Så då förstod man dom stackarna som har så illa att dom får gå på kryckor! Skönt att du sluppit det i alla fall. Räcker ju med allt du haft om man säger så!

Ja när de väl börjar så kommer det ju ganska fort sen :) Härligt när de börjar kunna göra sig förstådda.

Nä vi vet inte, men jag är ganska säker på att det är en lillebror ;) Vet ni?

Ja, Julius har också vart hemma sedan julveckan. Så är han hemma denna vecka, så han börjar på Måndag igen.. Han beöver verkligen det, klättrar på väggarna här hemma

Skönt att det inte var jätte farligt du hade då, inge kul att gå på kryckor. Också hört om folk som fått göra det..
    Vet inte heller, men tror också det är en lillebror
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-03 14:47:45 följande:
    Ja, Julius har också vart hemma sedan julveckan. Så är han hemma denna vecka, så han börjar på Måndag igen.. Han beöver verkligen det, klättrar på väggarna här hemma

Skönt att det inte var jätte farligt du hade då, inge kul att gå på kryckor. Också hört om folk som fått göra det..
    Vet inte heller, men tror också det är en lillebror
    Ja man är ju inte så duktig på att sysselsätta dom nu tyvärr =/

Nä usch, det är nog ingen hit!

Spännande, då kanske vi bägge får småbröder ;) 
  • viplanerar09
    Idag var jag på besök hos BM. vecka32(31+3)

Urin: Lite spår av äggvita Blodtryck:140/84 Puls: 120 HB: Kollades Ej Vikt: +16kg sedan graviditetstart Socker: Kollades Ej Hjärtljud:135-145 SF-mått:31

Nu har min vikt börjat "stabilisera" sig och jag går inte upp lika mycket som jag gjort tidigare. Blev även så med sonen. Gick upp snabbt frånbörjan och sista två månaderna gick jag upp ungefär 2-3kg.

Huvudet var fortfarande neråt men hon sa inte hur han låg. Frågade heller inte. Hon är så himla gullig och varje gång vi lyssnar på hjärtljuden så säger hon alltid hör så fint det låter, å så fint det låter. Själv har man ingen aning hur det ska låta så jag håller bara med och ler. Hon gjorde även så att jag fick känna vart alla kroppsdelar låg. Dock kunde inte jag känna någon skillnad Förvånad

• Maajsi

Det känns som att någon här inne har fått eller är på förlossningen och ska få snart. Har en ganska så stark känsla av det. Kan såklart ha fel. Men det blev så tyst helt plötsligt.

• Madde01
    minjalin skrev 2012-01-03 17:20:18 följande:
    Ja man är ju inte så duktig på att sysselsätta dom nu tyvärr =/

Nä usch, det är nog ingen hit!

Spännande, då kanske vi bägge får småbröder ;) 
    Ja, hade ju helt rätt är det gällde sonen iaf
    Då bara "visste" jag att det var en pojk, o rätt hade man   Alla andra trodde de var en tjej..
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:29:08 följande:
    Det känns som att någon här inne har fått eller är på förlossningen och ska få snart. Har en ganska så stark känsla av det. Kan såklart ha fel. Men det blev så tyst helt plötsligt.
    Ja vem vet
    De börjar ju närma sig för somliga ..
  • Madde01
    viplanerar09 skrev 2012-01-03 21:47:24 följande:
    Idag var jag på besök hos BM. vecka32(31+3)

Urin: Lite spår av äggvita Blodtryck:140/84 Puls: 120 HB: Kollades Ej Vikt: +16kg sedan graviditetstart Socker: Kollades Ej Hjärtljud:135-145 SF-mått:31

Nu har min vikt börjat "stabilisera" sig och jag går inte upp lika mycket som jag gjort tidigare. Blev även så med sonen. Gick upp snabbt frånbörjan och sista två månaderna gick jag upp ungefär 2-3kg.

Huvudet var fortfarande neråt men hon sa inte hur han låg. Frågade heller inte. Hon är så himla gullig och varje gång vi lyssnar på hjärtljuden så säger hon alltid hör så fint det låter, å så fint det låter. Själv har man ingen aning hur det ska låta så jag håller bara med och ler. Hon gjorde även så att jag fick känna vart alla kroppsdelar låg. Dock kunde inte jag känna någon skillnad Förvånad

Hade du HF förra graviditeten? Tänkte om du har en "risk" för att få "igen"?
  • Maajsi

Ja, det är så spännande.

Samtidigt är det jobbigt för en själv då man var beräknad till den 15e januari. Man väntar fortfarande trots det som hänt. Blir nog lättare att hantera när bf datum har passerat.

• minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-04 19:29:08 följande:
    Här är det mest tyst för att jag vart död idag typ för jag har inte sovit i natt. Hade hemska ryggsmärtor när bebis rörde sig i magen och bara kallsvettades och skakade av smärta typ (var inte som värkar utan smärtan kom som en kniv i ryggen så fort bebis började böka runt och slutade när den var stilla. Och när den var stilla hade jag istället foglossning och molande ryggvärk och alvedon hjälpte inte ett piss. När jag googlar på det verkar det vanligt med ryggsmärtor i slutet när bebis ligger med nacken mot mammans rygg som min verkar göra enligt vad både jag och bm kan känna. Är så trött på det här nu och vill bara ha ut den. Har ständigt ont och när jag inte ens får sova så blir det outhärdligt :(
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)