• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-02 10:31:02 följande:
    Jo, den finns att köpa :) men blev en massa barbiefilmer denna gång för hon älskar barbie.
    Oj så sött ^^ Det har du alldeleles rätt i.
    Okej, ja dom kan ju inte få allt :P
  • Maajsi
    minjalin skrev 2012-01-02 10:34:03 följande:
    Okej, ja dom kan ju inte få allt :P
    Nej precis. Barbiefilmer var ju inte det ända. Pengar växer inte på träd. Dessutom har det gått enorma summor till begravningen, begravningsbyrån, dödsannonsen osv. Måste även spara ihop till en sten så den är klar till att sättas upp under sommaren.
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-02 10:36:15 följande:
    Nej precis. Barbiefilmer var ju inte det ända. Pengar växer inte på träd. Dessutom har det gått enorma summor till begravningen, begravningsbyrån, dödsannonsen osv. Måste även spara ihop till en sten så den är klar till att sättas upp under sommaren.
    Precis, begravningar är helt sjukt dyrt. Dom passar verkligen på att suga pengar ur den som sörjer och inte orkar bry sig :(
  • Maajsi

Ja, det är ganska förnedrande faktiskt om man säger så. Man får ingen ro att sörja. Alla ska ha en massa pengar av en istället. Man kan ju ärligt talat säga att det är mycket billigare när man får en levande bebis (under den första tiden) än vad det är att få ett änglabarn. Och ett levande barn kan man ju försörja och ta hand om. Svårt att göra det med ett Ängla barn. Går i princip bara att pynta graven och se till att det är fint. Hoppas du förstår vad jag menar.

• minjalin
    Maajsi skrev 2012-01-02 10:48:16 följande:
    Ja, det är ganska förnedrande faktiskt om man säger så. Man får ingen ro att sörja. Alla ska ha en massa pengar av en istället. Man kan ju ärligt talat säga att det är mycket billigare när man får en levande bebis (under den första tiden) än vad det är att få ett änglabarn. Och ett levande barn kan man ju försörja och ta hand om. Svårt att göra det med ett Ängla barn. Går i princip bara att pynta graven och se till att det är fint. Hoppas du förstår vad jag menar.
    Jag förstår precis :(
  • fair

Har spenderat natten på förlossningen. Fick värkar vid 22 och det var ca 5 - 6min mellan. Åkte in och tappen var 1,5cm lång och 2cm öppen. Badade och fick pamol men värkarna fortsatte. Sen helt plötsligt var dem som bortblåsta och vi blev hemskickade. Sov ingenting inatt, dock några timmar under morgonen. Hur ska man kunna veta vad som är äkta vara??

• Madde01
    minjalin skrev 2012-01-01 11:08:09 följande:
    Jo vi har ju sparat på dagarna :) Han började i slutet på augusti (eller skulle börjat då men blev precis i början på september för han var sjuk första inskolningsveckan) och då började jag ju jobba, men hann knappt jobba en månad innan jag blev halvtidssjukskriven. Så han går 15-20 timmar i veckan men sen när bebis kommit så blir det ju 15 timmar.

Jo då är det ju tungt, men roligt :) Alla blir ju inte hårda. Jag blir inte mer hård av järntabletterna än jag normalt är vid en grav så för mig funkar det bra. Men för vissa går det ju inte alls. Men jag blir deprimerad när mitt järnvärde sjunker för jag blir så trött att jag inte orkar nåt och då blir alt en ond cirkel så jag skulle inte palla utan järntabletter :P Verkar som att dom flesta får jobbigare andra grav. Jag är mycket mindre denna gången men fick foglossning redan v 12 och har haft värre foglossning denna gången än förra, plus ljumskbråck och att åderbråcken kom före v 20 medan dom kom efter v 30 med sonen.

Nä det är ju så olika vad dom förstår och inte. Leon är tidig med pratet och man kan föra samtal med honom nu och han kan i princip säga allt han vill nu så då är det ju lättare att förstå vad mamma och pappa pratar om med bebis och allt :P Men det blir spännande att se hur han reagerar när den kommer. Han tycker det är roligt med bebisar men på sista tiden när jag har hållt en bebis har han blivit jättesvartsjuk och sagt "Det är min mamma!!!!" och velat upp i mitt knä :p Skönt att din son tycker det är lite mer spännande med bebisar nu då i alla fall :)

Låter riktigt jobbigt med förskolan :( Hoppas verkligen det löser sig till det bästa! Förstår att det msåte kännas jättejobbigt för man vill ju verkligen att ens barn ska ha det bra.
    Okej, så han är iaf på fsk så du kan vila lite om dagarna Men det kan ju vara lagomt att gå 20 timmar i veckan..
    Här är det ju 24 timmar som gäller i stället för 15, dom utökade det förra året.. Kan ju kanske vara bra det också, vi får se hur mycket han får gå när jag är föräldrar ledig, som sagt första tiden vill jag att han ska lära känna sin nya familje medlem Så åtminstonde kanske ha han hemma fullt 1-2veckor.. Viktigt för hans skull ..

Usch, har du foglossning din stackare? Många som har problem med just det, det är jag glad att jag sluppit. För det ska inte vara roligt har jag förstått det som..

Jo men det är ju det, Julius säger bara få ord. Men det kommer verkligen mera o mera nu iaf Så himlans mysigt när han pratar lite iaf.. man förstår lite mera.

Men ni visste inte vad det var ni väntade?
    Maajsi skrev 2012-01-01 12:13:50 följande:
    Ja, 2012 ska banne mig bli ett bra år :D
    Det ska det absolut Går du på spec mvc denna gången eller?
    Moisbois skrev 2012-01-01 12:09:04 följande:
    Madde01: yes det är vårat första barn :) vi ska på RUL nu på torsdag. Men vi kommer nog inte ta reda på vad det är då sambon inte vill veta i förväg och skulle jag få reda på det själv så skulle jag aldrig kunna hålla det hemligt :P
    Åh vad spännande Nej, det skulle vara väldigt svårt att vara tyst om det faktiskt.. haha
  • Madde01
    fair skrev 2012-01-02 13:08:01 följande:
    Har spenderat natten på förlossningen. Fick värkar vid 22 och det var ca 5 - 6min mellan. Åkte in och tappen var 1,5cm lång och 2cm öppen. Badade och fick pamol men värkarna fortsatte. Sen helt plötsligt var dem som bortblåsta och vi blev hemskickade. Sov ingenting inatt, dock några timmar under morgonen. Hur ska man kunna veta vad som är äkta vara??
    Men oj vad spännande, är det ditt första barn elr har du flera?
    När har du BF?

Puh, första dagen på jobbet efter ledighet o sjukskrivning.. Trött man är, svårt o sova i natt också när man visste man skulle upp 5, så har sovit i kanske 4 timmar
    Somnar man tidigt i natt i stället iaf.. Igår gick vi hem till en arbetskollega, så Julius fick leka med hennes son, vi gick ju samma föräldrargrupp o dom går även på samma avd på fsk, och dom kommer så himlans bra överens, så det är kanon Verkligen Julius första kompis det där. Jätte kul o se dom leka ihop..
  • fair
    Madde01 skrev 2012-01-02 18:02:35 följande:
    Men oj vad spännande, är det ditt första barn elr har du flera?
    När har du BF?
    Jag har en dotter född i november 2009 :)
    BF är 12/1 men jag hoppas det blir tidigare då det börjat "krångla" så här :P
  • Madde01
    fair skrev 2012-01-02 18:19:46 följande:
    Jag har en dotter född i november 2009 :)
    BF är 12/1 men jag hoppas det blir tidigare då det börjat "krångla" så här :P
    Okej, men det är ju snart j Gud så kul o spännande!!
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)